Det kan se ut som om hypen nå er over

Litt ironi der, men i 2012, var det tett på umulig.
TT har vel aldri vært lettsolgt, det skal du nok ha rett i. Litt snedig egentlig, jeg synes TT kan være pent. En DJ f.eks synes jeg er veldig pen, det samme med Daytona. Sub derimot synes jeg ikke er like flott. Men det er jo subjektivt. Men i Asia og Midtøsten er det the shit. Kanskje man bør selge der ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Eneste TT Rolex jeg liker.
Hvem av oss som er på jordet får noen andre avgjøre.
Men ville ikke gitt over 125 for en.
Madamen synes den ser ut som...
1718392751884.png

Jeg synes den er bølletøff. Kan være greit med en og annen "underdog" i samlingen. Denne GMT'n er trolig ikke like passende i en allmenn samling på 2-3 klokker. Har man derimot en samling av litt størrelse, gir jo denne varianten en forfriskende variasjon. Så - kontekst for samlingen betyr trolig en del.

77163247_9_Sized.jpg
 
TT har vel aldri vært lettsolgt, det skal du nok ha rett i. Litt snedig egentlig, jeg synes TT kan være pent. En DJ f.eks synes jeg er veldig pen, det samme med Daytona. Sub derimot synes jeg ikke er like flott. Men det er jo subjektivt. Men i Asia og Midtøsten er det the shit. Kanskje man bør selge der ;)
Jeg mistenker sterkt på at Rolex har gått over til gull på grunn av det asiatiske markedet, som representerte allerede 50% av verdens markedet i 2017.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Det asiatiske markedet (Kina med HK, Japan og Singapore) utgjorde 58% av de største markedsandelene - uavhengig av type armbåndsur - i april i år. Hvor blir det av tollmurene den veien, nå når EU og USA er så hypp på å innføre tollmurer fra/mot Kina? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Det asiatiske markedet (Kina med HK, Japan og Singapore) utgjorde 58% av de største markedsandelene - uavhengig av type armbåndsur - i april i år. Hvor blir det av tollmurene den veien, nå når EU og USA er så hypp på å innføre tollmurer fra/mot Kina? :)
Fri handel betyr fred fordi alle har å vinne.
Økonomisk sanksjoner og blokade er ikke noe mer enn en toveis dør til helvete.
Poenget er å produsere det de andre vil ha, og vesten var god til det fordi det handlet om kompromissløs kvalitet foran kvantitet, først og fremst.
Jeg tror ikke at den vestlige klokkeindustrien eller industrien på en generell måte, ønsker sånn krigspolitikk og konsekvensene som følger.
Først og fremst fordi markedene finner alltid en erstatning eller omvei hvis noe er forbudt eller sanksjonert.
Vi har mye å tape, og det må ikke glemmes.
Men krig er den perfekte unnskyldningen for misligholdt statsgjeld. Det må også huskes. Cui bono?
Og jeg mistenker sterkt at det er det som er poenget. For vi skal ikke redde de vestlige jobbene ved å pisse på kundene våre.
Rolex og alle andre vet og forstår dette, men de tar ikke avgjørelsene.
 
Et tegn på at hypen er på hell må jo være at Swatch har klemt ut tre nye Moonswatcher av pengekua si og absolutt ingen bryr seg :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Pollux
Dessverre har Watchtime magazine en online artikkel ute nå om de tre :cry:
Jeg tror jeg har sett ett klipp på YouTube som har nevnt det. Og når man husker hvor apeshit folk gikk av driten når den kom så er det relativ stor forskjell :) så jeg tror faktisk vi kan begynne å si at hypen har dødd ut litt nå. Uavhengig av plastikken fra Swatch, men det er nok et tegn på at tiden der alle skulle være med på hypetoget har roet seg en del ned.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hoover og Watcher
Madamen synes den ser ut som...
Vis vedlegg 372080
Jeg synes den er bølletøff. Kan være greit med en og annen "underdog" i samlingen. Denne GMT'n er trolig ikke like passende i en allmenn samling på 2-3 klokker. Har man derimot en samling av litt størrelse, gir jo denne varianten en forfriskende variasjon. Så - kontekst for samlingen betyr trolig en del.

77163247_9_Sized.jpg
Fremdeles en av mine favoritter, anger'n sitter ennå etter salg av min Dirty Harry I know what you're thinking punk med tiger eye dial.
 
Lytt til Kevin Collettmüller, administrator i Facebook-gruppen Klokkeriet, og mangeårig klokkeentusiast og samler

 
  • Liker
Reaksjoner: larskp86 og sunshine
Da jeg startet kunne man fint kjøpe seg en Rolex Submariner for en månedslønn eller bonus. Da kostet den rundt 15 til 20.000 kroner. Nå koster en slik klokke flere hundre tusen kroner.

Men man kan jo prøve å opprettholde hypen.
 
Redigert:
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: lobergen og bragemann