Bilsnakk

Noen som har testet teppesettet.
Tenker dette burde være en keeg upgrade.
1719157932940.png
 
Ja, jeg syns ikke noe om interiøret heller. Hele bilen minner jo mer om Hot Wheels (og ikke bra måte) enn en skikkelig bil.
Det er noe rart med den nesen på bilen. Den stikker for langt ut. Kan være vinkelen vi så bilen i, men jeg skjønner ikke hvordan det skal være pent.
 
Tror det er et kompromiss ettersom at de nå skal pakke mer utsryr (el.motorer og nytt oppsett for radiator) under panseret.
Skulle gjerne ha hørt med om hvorfor de landet på å lage en N/A V16 når de skulle lage en ny motor.
 
Sjefen sjøl forteller litt om det i Top Gear-videoen. Bedre respons, at det skulle være unik, og at N/A visstnok ikke ville funke så godt i den gamle W16-motoren.

Den nye høres rå ut!
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb
Bil er følelser. Etter å ha kjørt den, føler jeg hva greia med el-bil burde være: Samme morrofaktor som ICE, uten "miljøforurensing". :)

Skjermbilde 2024-06-27 kl. 18.32.53.png

Skjermbilde 2024-06-27 kl. 18.33.20.png
 
Har du prøvekjørt den, @Edzilla? Av og til er teori nettopp det; teori. For å forstå denne bilen, må man kjøre den. Book en prøvekjøring og opplev den på veien 1-2 timer.

Nei, ikke prøvekjørt. Men var spent på hva som trigget deg.
Men absolutt. Den skal prøvekjøres så snart som mulig.
Nå skal det presiseres at jeh absolutt ikke er noe elbilhater. Elsker å cruise rolig og «uforstyrret». Men alt til sitt behov.
 
Bil er følelser. Etter å ha kjørt den, føler jeg hva greia med el-bil burde være: Samme morrofaktor som ICE, uten "miljøforurensing". :)

Vis vedlegg 373144
Vis vedlegg 373145
Skal testes og eneste elbil i den prisklassen jeg kunne vurdert.
Kun forsøkt setene og de var 100 %.
Datter har standardversjonen og den er jo heeeelt innafor.
Herlige løsninger og super bil!
 
Hvis jeg er "fornuftig", så går jeg for det jeg egentlig vil ha. En klassisk amerikaner fra 60-tallet (Mustang) importert fra US. :) Sikkert et mekanisk mareritt på sikt, men artig / frustrerende underveis. Har en kompis med en SS Camaro. Det hjelper selvsagt ikke på "må ha amerikaner" når man ser/hører/kjører den bilen.

 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG og Heftos
Skal testes og eneste elbil i den prisklassen jeg kunne vurdert.
Kun forsøkt setene og de var 100 %.
Datter har standardversjonen og den er jo heeeelt innafor.
Herlige løsninger og super bil!

Bilen er helt rå . Må testes om du er ute etter slik bil , eller egentlig uansett .

Likevel sitter eg her og ser på cayenne gts og lurer på om en eldre med v8 kanskje er bedre en nyere som bruktbil. Og/eller om en mercedes gls500 kanskje hadde vært endå bedre for meg . V8 med alle offroadtriksa istede for c63. Hmm
 
Skal testes og eneste elbil i den prisklassen jeg kunne vurdert.
Kun forsøkt setene og de var 100 %.
Datter har standardversjonen og den er jo heeeelt innafor.
Herlige løsninger og super bil!

Standarden har jeg også kjørt rikelig. Fra baksetet der altså. Går som Taxi i Oslo og Moss.
Men ingen premium følelse, og seteten er veldig middels. Stor plastfølelse og lite som inviterer til inspirasjon.
 
Samme alder som mine.EQC er vel hakke større i setebredde og fotplass? Har prøvd EQB .fin str inni. Men mangler hengerfeste på de brukte.orker ikke ny bil..,
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Noen her som har MB EQC? Å bruker den som familiebil?(5stk)
Kjøpte en til datteren min før nyttår. Helt ok bil, men trangere enn EQB i kupeen. Pluss for hengerfeste og at den ikke er fullt så stygg som EQB.

Edit: hun kjører stort sett alene og jeg låner den når den må vaskes. Har ikke noen referanse til å stue en familie inni den men vil påstå det blir trangt. Det er ikke en romslig bil.