Bilsnakk

Mindre en 2 (3) turboer er femi .
BMW...jpeg

Jeg som trodde at jeg hadde to turboer i min 540i
 
Vis vedlegg 379138
Jeg som trodde at jeg hadde to turboer i min 540i

Oi. Ja det trudde eg også der var i 540 . Flott bil då .
Er noken år siden eg hadde Bmw sist no og då var det en M5 , men 12 år med land rover og før det noken år med audi s6 har vært helt greie dei . Skjønt økonomisk sett burde eg vel solgt land roveren når den nærma seg 150kkm og ikkje vente til over 210kkm
 
Er jo muligens 2 turboer i en?
Stor og liten turbo.samme prinsipp som Mazda har. Alt i en klump men 2 turboer.den ene overtar etter den andre
 
Oi. Ja det trudde eg også der var i 540 . Flott bil då .
Er noken år siden eg hadde Bmw sist no og då var det en M5 , men 12 år med land rover og før det noken år med audi s6 har vært helt greie dei . Skjønt økonomisk sett burde eg vel solgt land roveren når den nærma seg 150kkm og ikkje vente til over 2 :)

Er jo muligens 2 turboer i en?
Stor og liten turbo.samme prinsipp som Mazda har. Alt i en klump men 2 turboer.den ene overtar etter den andre
Det er vanlig med en liten og stor turbo. Mener at MB 220 cdi har 37mm og 54 mm turbin i W212. ( 200 cdi har kun en turbin )
 
Dyr bil og ny bil er uansett dårlig butikk. «Tok ut» en fullrigget X5 45e for snaut to og et halvt år siden. Dette var drømmebilen som jeg skulle ha i mange år. I sommer flyttet jeg og fruen til ny kåk så nært sentrum at nå går jeg til jobb. Jeg har alltid vært bilinteressert, men interessen har avtatt sterkt de siste årene i takt med alt maset om batteribil. P-plassen i ny leilighet var i tillegg litt trang, så da byttet jeg inn det svære «droget» (som kun var kjørt 17-18k) i en relativt ny 3-serie. Verditapet på X5’en ble 180k - altså snaut 6500 pr. mnd. o_O Ser at forhandler har lagt seg på 80k mer enn jeg fikk i innbytte, som var forventet. Skal bli interessant å se hvor lenge den blir liggende i markedet, har bikket 3 uker nå…
 
Trodde du sverget til Mercedes? :p

Anyways, virkelig fin bil. Gratulerer! Hva er det du venter på btw?
Gjør egentlig det. Venter på at den riktige S63 AMG skal dukke opp. Men jeg har aldri hatt BMW før så da tenkte jeg det var morsomt å prøve noe nytt i mellomtiden. Og jeg må si den er helt fabelaktig komfortabel. :love:
 
  • Liker
Reaksjoner: Apekatt87
Det var deilig å komme tilbake i Bmw , og skyvet i M50d motoren er helt greit , men merker at det er en mindre bil .
Dro et hengerlass i går kveld og det slår meg kor bra Land rover var på slike ting . Bmwen har vesentlig dårligere svingradius , dårligere speil , dårligere hengerhjelp ved påsetting og rygging og ikkje minst dårligere ryggelys . Alt framover og innvendig komfort er hakket bedre .
 
Spurte om hvorfor det var så dårlig ryggelys på Superben, men fikk til svar at det er ryggemarkeringslys. De er kun for å opplyse andre om at du rygger. Helt elendig opplegg..
Ja det kan no være litt av forklaringen . Det samme er egentlig med små speil med allslags buede glass . Helt ubrukelig til å rygge med.
 
  • Liker
Reaksjoner: Flippin