Dagens vin

Kjølt til sunnmørsk sommertemperatur, 9,5 °C.
1000023418.jpg
 
Wegeler Geheimrat J 2011. Første gang jeg drikker tørr riesling med litt alder. Det første som treffer nesen er så mye petroleum og aprikoser at jeg lurer nesten på om dette er en dessertvin. 1 times tid på karaffel hjalp en god del. Granny smith epler, heftig syre og lang avslutning. Annerledes enn det jeg vanligvis drikker, men fy søren så godt!
IMG_5687.jpeg
 
Dette er så sinnsykt godt til asiatisk! Dagens, En rett av røkt svineknoke, chili, soya, ingefær, kanel, anis kokt inn og toppet med plommer og finsnittede sukkererter! Jeeez, der leverte fruen en av de beste asiatiske så lang, Julian Haart bistod perfekt.. Ikke en dråpe igjen i hverken gryte eller flaske!

IMG_3534.jpeg
 
Enig - og på Nordpolet i Longyearbyen koster denne 140,-, så den har blitt husets hos oss.
Ca. En hundrelapp å spare på å flytte til Svalbard da. Tenkte seriøst på å flytt dit for noen år tilbake, etter ett par turer dit både på vinteren og på sommeren. Kona fikk lett jobb der, men det var litt være for en tulling som meg, med spisset kompetanse.
 
Ca. En hundrelapp å spare på å flytte til Svalbard da. Tenkte seriøst på å flytt dit for noen år tilbake, etter ett par turer dit både på vinteren og på sommeren. Kona fikk lett jobb der, men det var litt være for en tulling som meg, med spisset kompetanse.
En fin plass for tullinger, og gode muligheter for fjernarbeid. :giggle:
Jeg bodde der oppe et par år på 90-tallet, og da det dukket opp et vikariat for et år siden, var jeg ikke i tvil.
 
Redigert: