Dagens vin

Jaggu hadde ikke kona også anskaffet enda en opplevelse til i kveld :)
En meget elegant hvit Burgund, som var en vinner uten noe tilhørende mat på terrassen i solnedgangen, denne fine kvelden:) ( Da er det nok for oss;))
IMG_0581.jpeg
 
I disse dager hvor Pinot fra Burgund og USA blir dyrere og dyrere må man teste noe nytt. Kara Tara Pinot fra Sør Afrika. Leskende, ikke for varm frukt og beskjedent eiket. Knallkjøp til 235kr og latterlig godt litt avkjølt i denne varmen :)
Takk for tips! Lagt på huskelista og søkte de opp for å se om det gikk an å besøke ved neste tur til Sør-Afrika - viser seg at jeg allerede har vært der... Ser ut som de har adresse hos og produserer på gården til Stark-Condé, som har en skrekkelig hyggelig café og uteservering. Vi spiste lunsj der etter å ha gått tur i Jonkershoek rett oppi veien.

Fabelaktig utsikt fra bakgården til Kara-Tara.
IMG_4667.jpeg


Ellers til trådens tema, nyter kvelden på balkongen. Land of Saints Chardonnay 2019
IMG_1737.jpeg
 
Takk for tips! Lagt på huskelista og søkte de opp for å se om det gikk an å besøke ved neste tur til Sør-Afrika - viser seg at jeg allerede har vært der... Ser ut som de har adresse hos og produserer på gården til Stark-Condé, som har en skrekkelig hyggelig café og uteservering. Vi spiste lunsj der etter å ha gått tur i Jonkershoek rett oppi veien.

Fabelaktig utsikt fra bakgården til Kara-Tara.
Vis vedlegg 376318

Ellers til trådens tema, nyter kvelden på balkongen. Land of Saints Chardonnay 2019
Vis vedlegg 376319
Kult! Hvordan er cab’ene til Stark-Conde? Keen på å utforske litt mer fra Sør Afrika :)
 
Kommet meg gjennom 2 flasker Cosmic Conscencia og en hver Valentia og Desti nylig. Helt fantastiske viner. Den første en delikat «rød-orange» som minner om jordbær, bringebær og litt nøtter i ettersmaken. Valentia er mer som en litt barsk hvitvin med litt tanniner fra skinnet. Desti mer typisk orange basert på muscat, med smak av fersken og blomster. Blitt gigafan av dem som produsent. Superelegant. Ikkeno kombucha-møl.