Dagens vin

3L er fin match til 3kg med T-bone
IMG_5100.jpeg
 
Ikke helt korrekt tråd, men tenkte det var størst sannsynlighet for svar her;

I podcasten «Jeg kan ingenting om vin» snakket Merete og Thomas om et hotell på Vestlandet hvor eieren aldri justerer opp vinprisene etter flasken er innkjøpt.
Så om han i 2010 betalte 1000,- for en flaske DP og opererer med 3 x så selger han den årgangen i dag for 3000,-

Noen som husker hvilket hotell dette var? Har prøvd å bla i episodene men husker ikke tema.
 
Ikke helt korrekt tråd, men tenkte det var størst sannsynlighet for svar her;

I podcasten «Jeg kan ingenting om vin» snakket Merete og Thomas om et hotell på Vestlandet hvor eieren aldri justerer opp vinprisene etter flasken er innkjøpt.
Så om han i 2010 betalte 1000,- for en flaske DP og opererer med 3 x så selger han den årgangen i dag for 3000,-

Noen som husker hvilket hotell dette var? Har prøvd å bla i episodene men husker ikke tema.
Mener episoden var i år. Var det så enkelt at det var på hotellet på Voss?
 
Ikke helt korrekt tråd, men tenkte det var størst sannsynlighet for svar her;

I podcasten «Jeg kan ingenting om vin» snakket Merete og Thomas om et hotell på Vestlandet hvor eieren aldri justerer opp vinprisene etter flasken er innkjøpt.
Så om han i 2010 betalte 1000,- for en flaske DP og opererer med 3 x så selger han den årgangen i dag for 3000,-

Noen som husker hvilket hotell dette var? Har prøvd å bla i episodene men husker ikke tema.

Det er Park Hotell på Voss. De har hatt noen gode pakkepriser med opphold og middag med vinpakke tidligere, godt mulig at de har det fremdeles.
 
Det er Park Hotell på Voss. De har hatt noen gode pakkepriser med opphold og middag med vinpakke tidligere, godt mulig at de har det fremdeles.
Jeg er 90% sikker på at det ikke er Voss.
Da hadde jeg husket det ifht Merete sin fortid der.
Mener det var et av de ærverdige hotellene typ Ullensvang. Jeg får prøve å lytte til noen av de gamle episodene igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Flippin
A little too heavy for the salmon, could have saved it for some cheese.Vis vedlegg 373721
Det kan jeg tenke meg. Prøv den til en god blåmuggost, det er helt strålende. (og jeg er egentlig ikke så glad i blåmugg)
Om du du, eller noen andre har en mening om hvor lenge den holder, tar jeg gjerne i mot det. Har tre-fire flasker i kjelleren, men mangler evnene til å vurdere hvor lenge de holder seg.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Det kan jeg tenke meg. Prøv den til en god blåmuggost, det er helt strålende. (og jeg er egentlig ikke så glad i blåmugg)
Om du du, eller noen andre har en mening om hvor lenge den holder, tar jeg gjerne i mot det. Har tre-fire flasker i kjelleren, men mangler evnene til å vurdere hvor lenge de holder seg.
IMG_20240704_121245.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Det kan jeg tenke meg. Prøv den til en god blåmuggost, det er helt strålende. (og jeg er egentlig ikke så glad i blåmugg)
Om du du, eller noen andre har en mening om hvor lenge den holder, tar jeg gjerne i mot det. Har tre-fire flasker i kjelleren, men mangler evnene til å vurdere hvor lenge de holder seg.
Og ikke minst spicy thai mat. Prøv den til Gai Yang (grillet kylling marinert i sitrongress, koriander++), Nam Jim Jaew (Tamarind-basert spicy saus) og Som Tum (grønn papayasalat). En av de beste mat og vinopplevelsene jeg har hatt!
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Bøygen