Urmaker Bjerke

Jeg har uten unntak fått levering før estimat. Den modellen jeg ventet lengst på var en datejust(!) Det tok litt over et år. Men det var midt i hypen. Som regel legger de på litt og heller leverer før for å slippe mas fra kunder som har gått over ventetiden.
 
  • Liker
Reaksjoner: OCD
Hvor nøyaktig er vente tiden hos Bjerke? Måtte betale 25k i depositum, ventelisten er estimert til 1-1,5 år. Har noen opplevd å få klokken tidligere?
Spørs hva du venter på?
Blir som nevnt «tatt litt i» når man får estimert. Jeg har fått god tid før estimert leveringstid og det på sport stål da hypen var som verst.
 
Jeg har fått en etter 6 mnd, en annen etter 9 mnd og en tredje etter 2 uker.
Alle hadde "12-18 mnd leveringstid".
 
Har ventet i 9 mnd (og venter fortsatt) på en OP som ble forespeilet 8-12 mnd. Har dog begrenset med kjøpshistorikk.
 
Er det slik at dem gir beskjed hvis man ikke får klokken? Fant ikke noe info om det på info/retningslinjene de sendte.
Har man betalt depositum, så vil jeg tro at de gir ut klokken. Eneste er vel om klokken går ut av produksjon, men da har jeg lest fra andre her inne at de får tilbud om å kjøpe andre lignende modeller.
 
  • Liker
Reaksjoner: Krokodille98
Jeg bestilte en Submariner 114060 for noen år siden. Den gikk ut av produksjon mens jeg ventet og da fikk jeg 124060 i stedet. Hvis den går ut av produksjon og ikke blir erstattet av en etterkommer vet jeg ikke hva praksisen er. Men jeg vil anta man får tilbud om en annen modell.
 
  • Liker
Reaksjoner: Krokodille98
Liker at folk snakker som om det skal bli vanlig for hvermansen å få kjøpe Rolex.
Det gjelder dere med lang kjøpshistorikk, vi andre idioter må nok innfinne oss med følgende standardsvar:
Rolex er en av verdens mest eksklusive urprodusenter og generelt sett verden over svært ettertraktet. Etterspørselen etter ønsket modell er i dag større enn mengden klokker vi får levert, og vi vil derfor ikke klare å levere til alle som spør.
Slik situasjonen er blitt så kreves det et kundeforhold hos oss, gjerne med varierte kjøp over tid for å stå på venteliste til de mest etterspurte modellene, og da denne inkludert.
Vi vil dessverre ikke kunne hjelpe med en slik modell per i dag. Er det eventuelt andre modeller i kombinasjonen stål og gult gull/everose gull du kunne tenke deg? Da forhører vi oss gjerne om det er muligheter.

Få hue ut av ræven og oppnå litt bakkekontakt karer.
 
Liker at folk snakker som om det skal bli vanlig for hvermansen å få kjøpe Rolex.
Det gjelder dere med lang kjøpshistorikk, vi andre idioter må nok innfinne oss med følgende standardsvar:
Rolex er en av verdens mest eksklusive urprodusenter og generelt sett verden over svært ettertraktet. Etterspørselen etter ønsket modell er i dag større enn mengden klokker vi får levert, og vi vil derfor ikke klare å levere til alle som spør.
Slik situasjonen er blitt så kreves det et kundeforhold hos oss, gjerne med varierte kjøp over tid for å stå på venteliste til de mest etterspurte modellene, og da denne inkludert.
Vi vil dessverre ikke kunne hjelpe med en slik modell per i dag. Er det eventuelt andre modeller i kombinasjonen stål og gult gull/everose gull du kunne tenke deg? Da forhører vi oss gjerne om det er muligheter.

Få hue ut av ræven og oppnå litt bakkekontakt karer.
Men dette er vel ikke noe nytt? Sånn har det vært i mange år nå, men det er litt enklere med liten historikk nå enn for et par år siden. Da fikk man ikke tilbud om TT engang. Og en OP eller Datejust tror jeg faktisk skal gå an nå. Sportsmodellene er nok ikke enkle enda.
 
Liker at folk snakker som om det skal bli vanlig for hvermansen å få kjøpe Rolex.
Det gjelder dere med lang kjøpshistorikk, vi andre idioter må nok innfinne oss med følgende standardsvar:
Rolex er en av verdens mest eksklusive urprodusenter og generelt sett verden over svært ettertraktet. Etterspørselen etter ønsket modell er i dag større enn mengden klokker vi får levert, og vi vil derfor ikke klare å levere til alle som spør.
Slik situasjonen er blitt så kreves det et kundeforhold hos oss, gjerne med varierte kjøp over tid for å stå på venteliste til de mest etterspurte modellene, og da denne inkludert.
Vi vil dessverre ikke kunne hjelpe med en slik modell per i dag. Er det eventuelt andre modeller i kombinasjonen stål og gult gull/everose gull du kunne tenke deg? Da forhører vi oss gjerne om det er muligheter.

Få hue ut av ræven og oppnå litt bakkekontakt karer.
Bakkekontakt? De som kommenterer her forteller vel bare ut ifra deres egen opplevelse og svarer ut ifra det.
Situasjonen er jo forskjellig fra kunde til kunde, alt ettersom. Bjerke har selv sagt at de er opptatt av kundeforhold og at man «kjenner kunden». I min bok hel fair. De som bruker mest tid, energi og penger i butikken vil bli prioritert.
 
Men dette er vel ikke noe nytt? Sånn har det vært i mange år nå, men det er litt enklere med liten historikk nå enn for et par år siden. Da fikk man ikke tilbud om TT engang. Og en OP eller Datejust tror jeg faktisk skal gå an nå. Sportsmodellene er nok ikke enkle enda.
Jeg forespurte på en Exp1, ref. 224270, så vil tro en OP eller stål DJ vil gi det samme svaret.
Tror nok ikke jeg vil kunne kvalifisere til den slags butikknytt, men som en ihuga Garmin-bruker lever jeg fint med det.
 
Bakkekontakt? De som kommenterer her forteller vel bare ut ifra deres egen opplevelse og svarer ut ifra det.
Situasjonen er jo forskjellig fra kunde til kunde, alt ettersom. Bjerke har selv sagt at de er opptatt av kundeforhold og at man «kjenner kunden». I min bok hel fair. De som bruker mest tid, energi og penger i butikken vil bli prioritert.
Fortell meg hvordan man som en ny kunde vil kunne komme i dette forholdet, uten å kjøpe allskens omveier på veien til en enkel 124060? Poenget går ikke på de som har brukt tid og penger, det skal de selvsagt belønnes for, men de må ikke inngi at dette gjelder en hvem som helst plebeier.
 
Fortell meg hvordan man som en ny kunde vil kunne komme i dette forholdet, uten å kjøpe allskens omveier på veien til en enkel 124060? Poenget går ikke på de som har brukt tid og penger, det skal de selvsagt belønnes for, men de må ikke inngi at dette gjelder en hvem som helst plebeier.
Må si jeg ikke forstår helt problemstillingen din, men er vel ingen fasit på dette. Personlig var 124060 min klokke nr 2 fra Bjerke. Handler vel mer om at butikken må kjenne deg godt nok til å vite at klokken er til sluttbruker og ikke flipper. Er vel der mange ADs holder igjen.
 
Ser at Bjerke har kuttet ut å vise prisene på Rolex modeller på nettsiden deres.. Hvorfor? Norske priser vises på Rolex egen nettside….

Det er jo en ganske pussig beslutning. Med mindre de har blitt utsatt for enellerannen som har påstått at etter norsk rett må oppgitte priser ansees som et tilbud som kunden kan velge å takke ja til, hvorpå partene har inngått en bindende avtale?

Jeg er ikke jurist, men har blitt forklart at f.eks. etter engelsk rett anses en pris på en vare bare som et forslag, som butikken kan korrigere når du vil betale, mens etter norsk rett er priser (som ikke kjøper bør forstå at er feil) å anse som bindende pristilbud og kan ikke korrigeres av selger.

Det er mulig dette er kvasi-jus, men jeg har p.t. aldri tapt en diskusjon om "åhnei, det er feil pris på varen, den koster mer". Og hvorvidt jussen holder eller ikke, vil jeg tro at det holder med én kverulant for at de fjerner prisene for å være på den sikre siden.
 
Jeg forespurte på en Exp1, ref. 224270, så vil tro en OP eller stål DJ vil gi det samme svaret.
Tror nok ikke jeg vil kunne kvalifisere til den slags butikknytt, men som en ihuga Garmin-bruker lever jeg fint med det.
Jeg er rimelig sikker på at hvis du prøver igjen og har en hyggelig dialog med de så vil dette ordne seg. Men det er bare min antagelse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og OCD