Urmaker Bjerke

Fikk en hyggelig mail i dag!

1000004555.png
 
vært der - fett! :love:

sååå mange blide og sjarmerende ansatte! ble tilogmed hilst og bebukket av de staute sveisne sikkerthetsvaktene på veg ut* :mrgreen: :cool:(y)

fikk tvunget med meg en kul venn, og denne har ikke hatt armbåndsur siden 1965; jeg la slu og sterke føringer for å promotere black bay 58 18k [slik at jeg kan låne den fritt - smart hva ;)] og jaggu hadde de den inne, i en glassmonter som ingen greide åpne :eek: men min kamerat fikk max pulserende blodtrykk både oppe og nede og et heftig aha haha ha-begjær slik at det stive harde prisforlangende prellet av som vann på strutsen :ROFLMAO: måtte be han roe seg ned og reflektere, men den aktuelle klokken kommer forhåpentlig seilende før ww3.

hva meg selv angår så ble jeg nok mest fortryllet av en satans najs moser streamliner med lenke [selvsagt], men den er hakket for stor til mitt moderate ego.

til dere sendrektige: hvordan i all verdens land og riker gikk det til at dere ikke prioriterte denne begivenheten på nettopp denne dag! det var en fryd og fett x 3, rett og slett kalas!

hurra og gratulerer til bjerke som våget dette spranget:love::love:

* jeg ble aldeles ikke eskortert ut

ps: ettersom jeg anså det som upassende - grunnet det øvrige smukke klientellet - så tillot jeg meg null foto.
 
Redigert:
:) vært der - fett! :love:

sååå mange blide og sjarmerende ansatte! ble tilogmed hilst og bebukket av de staute sveisne sikkerthetsvaktene på veg ut* :mrgreen: :cool:(y)

fikk tvunget med meg en kul venn, og denne har ikke hatt armbåndsur siden 1965; jeg la slu og sterke føringer for å promotere black bay 58 18k [slik at jeg kan låne den fritt - smart hva ;)] og jaggu hadde de den inne, i en glassmonter som ingen greide åpne :eek: men min kamerat fikk max pulserende blodtrykk både oppe og nede og et heftig aha haha ha-begjær slik at det stive harde prisforlangende prellet av som vann på strutsen :ROFLMAO: måtte be han roe seg ned og reflektere, men den aktuelle klokken kommer forhåpentlig seilende før ww3.

hva meg selv angår så ble jeg nok mest fortryllet av en satans najs moser streamliner med lenke [selvsagt], men den er hakket for stor til mitt moderate ego.

til dere sendrektige: hvordan i all verdens land og riker gikk det til at dere ikke prioriterte denne begivenheten på nettopp denne dag! det var en fryd og fett x 3, rett og slett kalas!

hurra og gratulerer til bjerke som våget dette spranget:love::love:

* jeg ble aldeles ikke eskortert ut

ps: ettersom jeg anså det som upassende - grunnet det øvrige smukke klientellet - så tillot jeg meg null foto.
Herlig om dere som var der poster noen bilder og rapporter:)
 
Redigert:
Helt sykt hvor bra det ble. Lurer på hvordan andre urmakere skal konkurere. Kundeopplevelsen her vil bli vanskelig å «toppe».
Det blir sikkert veldig fint hos Bjerke. Heldigvis, vil jeg si, er det fortsatt en del av oss som ønsker å kunne dra innom en klokkebutikk, kjøpe den klokken man ønsker seg, uten å måtte drikke sprudlevann og drive med unødvendig smalltalk. Bjerke er ikke for alle, så bra at vi fortsatt har lokale urmakere. Synd at de stort sett har mistet tilgangen til de mer ettertraktede merkene. Men det blir en annen diskusjon.

Gratulerer til Bjerke med ny butikk. Flott for lille Norge med en slik butikk. Bir en tur innom neste gang jeg er i Oslo.
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Hvorfor kaller dere det "boutique" ? Har vi blitt franske uten at jeg har fått det med meg ? Høres bare dumt ut. Det er butikk !

Fordi det ganske enkelt ligger noe mer i begrepet "boutique" enn det "butikk" kan formidle, og at begrepet "boutique" stort sett er det bransjen bruker selv.

Alternativt må vi si "enkeltmerke-butikk", "monobrand-butikk" – noe jeg også garantert er skyldig i. "Merkebutikk" har jeg vel også sagt eller skrevet, men det er egentlig litt upresist.
 
Fordi det ganske enkelt ligger noe mer i begrepet "boutique" enn det "butikk" kan formidle, og at begrepet "boutique" stort sett er det bransjen bruker selv.

Alternativt må vi si "enkeltmerke-butikk", "monobrand-butikk" – noe jeg også garantert er skyldig i. "Merkebutikk" har jeg vel også sagt eller skrevet, men det er egentlig litt upresist.
Jeg synes enkeltmerkebutikk var bra! Det er både relativt godt norsk, og beskrivende for hva det er.
Det er vanskelig å skille de to ordene i muntlig tale, og det er ingen grunn til å la bransjen få definere at et fransk ord skal bety noe annet enn det det egentlig gjør.
PS: jeg skjønner at enkeltmerkebutikk ikke høres like sexy ut som boutique, og har svært liten tro på at "bransjen" er villig til å prioritere godt språk over sexy og salgbart, men jeg vil slå et slag for det gode språket likevel :)
PPS: jeg er på ingen måte bundet til enkeltmerkebutikk, så om noen kommer opp med et ord som er både beskrivende, sexy og godt norsk skal jeg gjerne male om bannerne jeg har laget til demonstrasjonen foran Bjerke-huset :geek:
 
Her klikker ocd’n min. En må være født før 1975 for å ha evnen til å snakke norsk flytende. Det er dessverre vanlig at engelske (eller enda verre, fransk???) ord sniker seg inn i ca hver eneste setning. Enda verre er det når engelske uttrykk blir direkte oversatt, typ «ikke min kopp te» osv. Da er det bedre med «wolla bror». Må bare komme med oppgulp,
 
Her klikker ocd’n min. En må være født før 1975 for å ha evnen til å snakke norsk flytende. Det er dessverre vanlig at engelske (eller enda verre, fransk???) ord sniker seg inn i ca hver eneste setning. Enda verre er det når engelske uttrykk blir direkte oversatt, typ «ikke min kopp te» osv. Da er det bedre med «wolla bror». Må bare komme med oppgulp,
La kidsa utvikle språket videre, bruri.