Urmaker Bjerke

Liker at folk snakker som om det skal bli vanlig for hvermansen å få kjøpe Rolex.
Det gjelder dere med lang kjøpshistorikk, vi andre idioter må nok innfinne oss med følgende standardsvar:
Rolex er en av verdens mest eksklusive urprodusenter og generelt sett verden over svært ettertraktet. Etterspørselen etter ønsket modell er i dag større enn mengden klokker vi får levert, og vi vil derfor ikke klare å levere til alle som spør.
Slik situasjonen er blitt så kreves det et kundeforhold hos oss, gjerne med varierte kjøp over tid for å stå på venteliste til de mest etterspurte modellene, og da denne inkludert.
Vi vil dessverre ikke kunne hjelpe med en slik modell per i dag. Er det eventuelt andre modeller i kombinasjonen stål og gult gull/everose gull du kunne tenke deg? Da forhører vi oss gjerne om det er muligheter.

Få hue ut av ræven og oppnå litt bakkekontakt karer.
Heldigvis elsker jeg TT klokker, så jeg takker ikke nei til det
 
Bakkekontakt? De som kommenterer her forteller vel bare ut ifra deres egen opplevelse og svarer ut ifra det.
Situasjonen er jo forskjellig fra kunde til kunde, alt ettersom. Bjerke har selv sagt at de er opptatt av kundeforhold og at man «kjenner kunden». I min bok hel fair. De som bruker mest tid, energi og penger i butikken vil bli prioritert.
De som bruker mest tid, energi og penger i butikken vil bli prioritert.

videre:
…butikken må kjenne deg godt nok til å vite at klokken er til sluttbruker og ikke flipper.

pussig tanke - for hvordan fikk «flipperne» handlet i utgangspunktet? jo - ultimativt eksisterer det nemlig ingen «sluttbrukere»: generelt er «sluttbrukere» og «flippere» de samme personene. det er de «gode kundene» som før eller siden selger unna fra sine klokker.

jeg spør for en venn:
hva er den egentlige skaden for produsent at en kunde selger (med potensiell fortjeneste)?
 
De som bruker mest tid, energi og penger i butikken vil bli prioritert.

videre:
…butikken må kjenne deg godt nok til å vite at klokken er til sluttbruker og ikke flipper.

pussig tanke - for hvordan fikk «flipperne» handlet i utgangspunktet? jo - ultimativt eksisterer det nemlig ingen «sluttbrukere»: generelt er «sluttbrukere» og «flippere» de samme personene. det er de «gode kundene» som før eller siden selger unna fra sine klokker.

jeg spør for en venn:
hva er den egentlige skaden for produsent at en kunde selger (med potensiell fortjeneste)?
Uenig at det utelukkende handler om bruken av penger. Om man er innom butikkene ofte og viser en genuin interesse vil det tale til din fordel, men at pengebruken henger høyest er jo klart.
Ønsket er nok å selge til sluttbruker eller kunden som ønsker å beholde klokken hvertfall over lengre tid, men det er jo selvfølgelig en vanskelig oppgave. Flipping skjer jo hele tiden. Det er jo en grunn til at bla Bjerke operere med en liste på «kunder som blir mindre prioritert i fremtiden» om de oppdager om man direkte flipper en klokke på kort tid som man har kjøpt hos de.
Forskjell på å være den «gode kunden» som selger unna klokken hen har kjøpt etter 1 uke, enn etter 3 år. Vil heller ikke tro at feks Rolex hadde blitt så happy om Bjerke hadde brukt butikken sin til å selge til kunder som bare skal flippe klokkene deres, men at Rolex vil ta skade av det annet enn det, neppe.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Nå nærmer det seg åpningen av butikken på Egertorget. Og det er faktisk en del som skjer ifm det om dagen, ikke bare blir det Rolexboutique i NS, men de blir sertifiserte bruktforhandlere av Rolex også.
Det vil jo være en endring fra i dag ift at de kan selge refereransenummer som fortsatt er i produksjon så lenge de er over tre år gamle.
Spørsmålet er prisnivået de tar de inn på hvis alle klokkene skal tur/retur Sveits for å bli sertifisert før de selges igjen.

I tillett til at Grand Seiko blir en del av sortimentet er de også blitt IWC-boutique. Det gjør jo muligheten til å få tak i en del kule modeller her på berget større. Det er kult.

Tror nok Bjerke har et godt forhold til sine samarbeidspartnere. Det virker som de blir satset på av produsentene.
 
Interessant. Jeg har kun hatt med butikken i Bergen å gjøre så har ikke helt oversikt - men da blir det altså en egen Rolex-butikk i NS som Bjerke skal drive, og så blir det andre merker i butikkene i Karl Johan og Bjerke-huset?
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
(Kanskje litt mer logisk at Karl Johan forsvinner og at man sitter igjen med NS og Bjerke-huset?)

Mener å ha lest at Bjerke får GS på nye butikken. Fult mulig det bare er et rykte, men forum brukeren som skrev det virker troverdig.
Bjerke skal drive videre i Bergen, Egertorget og Nedre Slottsgate. Karl Johan utgår.
Nedre Slottsgate blir Rolex-boutique og sertifisert bruktforhandler av Rolex.
Grand Seiko blir å finne på Egertorget sammen med alle de andre merkene og Bjerke vil også få status som IWC-boutique.

Edit: de har allerede Boutiquestatus hos IWC. Derav tilgjengeligheten til Ingenieur som Bjerke har hatt en stund.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bgo80 og Krokodille98
Interessant. Hva blir egentlig forskjellen på Bjerke Vintage og det at de blir bruktforhandler?
Det vil si at de kan kjøpe brukte klokker fra kunden (Rolex), sende de til Rolex i Sveits for service og sertifisering og selge de som offisiell forhandler av brukte Rolex. Samme som Buchererbutikkene enkelte steder i Europa.
I tillegg kan de ta inn referansenummer på Rolexer som fortsatt er I produksjon, men de må være tre år gamle. Den vintagegeskjeften de har hatt til nå har Rolex kun tillatt at de får selge modeller som har gått ut av produksjon.

Vintage vil ta for seg alle andre merker som før, men de vil få et eget utsalg/utstillingsplass for klokkene på Egertorget.

 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bgo80
Leser her at de åpner den nye butikken 15.august.
Kan ikke se at jeg har fått noe mail eller sett noe som helst fra Bjerke at de åpner den nye butikken da. Om ikke jeg har oversett noe da.

Skulle jo tro at de ville markedsføre litt

Jeg er kunde og på epost listene deres
 
Leser her at de åpner den nye butikken 15.august.
Kan ikke se at jeg har fått noe mail eller sett noe som helst fra Bjerke at de åpner den nye butikken da. Om ikke jeg har oversett noe da.

Skulle jo tro at de ville markedsføre litt

Jeg er kunde og på epost listene deres
Når du sier det så har ikke jeg heller sett det offisielt noe sted. Jeg har bare plukket det opp fra kjente.
Det jeg vet helt sikkert er Bjerke har invitert et knippe kunder til et event i den nye butikken den 15.
Men én eller annen her inne på forumet har nevnt at selve åpningsdagen også er den 15 mener jeg.
 
Publisert av DN i dag og på trykk i D2 i morgen, så tipper PR-maskineriet går for fullt og det kommer en del fremover nå.

1723103966933.png

 
Leser her at de åpner den nye butikken 15.august.
Kan ikke se at jeg har fått noe mail eller sett noe som helst fra Bjerke at de åpner den nye butikken da. Om ikke jeg har oversett noe da.

Skulle jo tro at de ville markedsføre litt

Jeg er kunde og på epost listene deres
1000024786.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: backern87