Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Min samboer påstår at jeg er på vei til å bli en gammel gubbe, og det stemmer nok. En ting som begynner å irritere meg grønn er telefonselgere.
Jeg har selvsagt reservert meg mot telefonsalg osv som privatperson, men fordi jeg har noen firma i mitt navn og med mitt telefonnummer så kan jeg ikke reserve meg mot telefonsalg der.

Nå er det så ille at jeg ofte har 2-3 slike telefoner hver eneste dag. Og de ringer fra random norske nummer, og det er noe jeg bør ta siden det ofte kan være noe viktig.

Er det noen triks? Finners det en måte å få de til å slutte å ringe? Det aller mest irriterende er at de ringer med kjempehyggelig tone og har pugget navnet mitt, slik at jeg tror det er en bekjent som ringer, og de prøver å unngå å si hvorfor de ringer så lenge som mulig. Som regel må jeg spørre direkte "hvem er du og hva er det du vil?" Jeg kjenner dette begynner å bli en kampsak for meg.
 
Min samboer påstår at jeg er på vei til å bli en gammel gubbe, og det stemmer nok. En ting som begynner å irritere meg grønn er telefonselgere.
Jeg har selvsagt reservert meg mot telefonsalg osv som privatperson, men fordi jeg har noen firma i mitt navn og med mitt telefonnummer så kan jeg ikke reserve meg mot telefonsalg der.

Nå er det så ille at jeg ofte har 2-3 slike telefoner hver eneste dag. Og de ringer fra random norske nummer, og det er noe jeg bør ta siden det ofte kan være noe viktig.

Er det noen triks? Finners det en måte å få de til å slutte å ringe? Det aller mest irriterende er at de ringer med kjempehyggelig tone og har pugget navnet mitt, slik at jeg tror det er en bekjent som ringer, og de prøver å unngå å si hvorfor de ringer så lenge som mulig. Som regel må jeg spørre direkte "hvem er du og hva er det du vil?" Jeg kjenner dette begynner å bli en kampsak for meg.
En bekjent lærte meg en gang for lenge siden at dersom du uttrykker tydelig at "Jeg vil ikke at deres firma (eller samarbeidspartnere?) på noe senere tidspunkt skal kontakte meg igjen", så er de også bundet av det. Om dette stemmer, vet jeg ikke. Men min erfaring var at de heller aldri tok kontakt igjen. Nå har jeg heldigvis skjult nummer og reservasjon, noe som fungerer som privatperson. Men ser ditt dilemma med firma.
 
@holmby det hadde vært godt! Dessverre avhengig av å ha noe mellom metall og kropp:
Vis vedlegg 374140


Vi har heldigvis nok møbler ute, men hadde vært fint å fått brukt de ekstra sitteplassene som støver ned i garasjen. Måtte få ut litt frustrasjon etter å ha vært innom Bohus kundeservice, fysisk butikk og trålet nettet i timesvis uten å finne en fornuftig løsning. o_O
Lag putene selv.
Alt du trenger kan kjøpes til rimelig pris, og du får putene med stoffet du vil ha: altså rosa med grønne enhjørninger...? ;)
Ingen høy kompetanse arbeid det.
 
En bekjent lærte meg en gang for lenge siden at dersom du uttrykker tydelig at "Jeg vil ikke at deres firma (eller samarbeidspartnere?) på noe senere tidspunkt skal kontakte meg igjen", så er de også bundet av det. Om dette stemmer, vet jeg ikke. Men min erfaring var at de heller aldri tok kontakt igjen. Nå har jeg heldigvis skjult nummer og reservasjon, noe som fungerer som privatperson. Men ser ditt dilemma med firma.

-Nå mistenker jeg at de ikke er bundet av det så lenge de kontakter et firma, og ikke en privatperson, men en beslektet tilnærming er jo å påpeke at du av prinsipp aldri, ALDRI kjøper tjenester av firmaer som kontakter deg uoppfordret, og at det vil være sløsing med deres tid og penger å kontakte deg igjen - ja, direkte kontraproduktivt.

Jeg har iallefall registrert svært få oppringninger til mitt enkeltmannsforetak (som riktignok er sovende nå, siden jeg har 110% stilling et annet sted...) etter at jeg hadde påpekt dette noen titalls ganger de første ukene. De lever jo av å gjøre salg, så (forhåpentligvis) har de nok næringsvett til å fjerne kunder de ikke får gjort salg til fra listene sine.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Dessverre så virker det ikke som de gir seg så lett. Med enkelte firma som ICE mobil har det gått så langt at jeg har måtte kontakte ledelsen gjentatte ganger for å få de til å slutte å ringe meg. Jeg ga de også konsekvent 1 stjerne på anmeldelser på nettet hver gang de ringte og skrev begrunnelse. Lignende erfaring har jeg også med noen andre firma. Det virker som selgeren er 100% i robot-modus og ignorerer alt jeg sier.
Jeg blokerer nummer fortløpende, men de ringer bare fra nye nummer hele tiden.

Sprøtt at det er lovlig!

Siden jeg driver et firma som selger produkter så har jeg av og til prøvd å snu samtalen og få de til å kjøpe av meg. Det er litt morsomt ;)
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Callahan og Preacher
Dessverre så virker det ikke som de gir seg så lett. Med enkelte firma som ICE mobil har det gått så langt at jeg har måtte kontakte ledelsen gjentatte ganger for å få de til å slutte å ringe meg. Jeg ga de også konsekvent 1 stjerne på anmeldelser på nettet hver gang de ringte og skrev begrunnelse. Lignende erfaring har jeg også med noen andre firma. Det virker som selgeren er 100% i robot-modus og ignorerer alt jeg sier.
Jeg blokerer nummer fortløpende, men de ringer bare fra nye nummer hele tiden.

Sprøtt at det er lovlig!

Siden jeg driver et firma som selger produkter så har jeg av og til prøvd å snu samtalen og få de til å kjøpe av meg. Det er litt morsomt ;)

Prøv å pust tungt i telefonen mens de prater. Etter en stund spør du: "Hva er det du har på deg?"

8- )
 
Prøv å pust tungt i telefonen mens de prater. Etter en stund spør du: "Hva er det du har på deg?"

-Klassiker!

Humre. Jeg studerte for lenge nok siden til at fasttelefon fortsatt var en ting, og abonnementet i leiligheten jeg kalte hjemme stod i navnet på min samleier.

Hun hadde et etternavn med en uanstendig rekke av konsonanter på rekke og rad, så jeg pleide å si til selgerne som ringte at de skulle få henne på tråden når de klarte å uttale navnet hennes riktig.

Det verste var de som prøvde ivrig, gjentatte ganger, å få det til. Fikk nesten dårlig samvittighet etterhvert. Bare nesten.
 
Prøv å pust tungt i telefonen mens de prater. Etter en stund spør du: "Hva er det du har på deg?"

8- )
Meg, +25 år siden når jeg kunne ble skikkelig prankster på telefon.
Prøvde å selge støvsuger, spekemat og vin over telefonen (med aksent) til kompiser inkludert moren min...
Ringer en venninne (fast telefon) som bodde alene på topp etasjer i en stor boligblokker område på andre siden av byen.
Tar lav creapy pustende stemme, og si at jeg ser henne hver kveld når hun skifter og går til sengs...Hun går litt i sjokk, spør hvem i helvete jeg er, og hvor jeg er. Hvordan kan jeg se henne? Hører at hun trekker gardinene og åpner vinduet og surrer rundt. Hun slenger telefonen i panikk etter en "Jeg er ikke skremt, la meg være!"
Jeg ringer 5mnt etter og spør hvordan det går med vanlig stemme.
-"Vet du hva? En galning ringte meg nettopp blablabla...Faen...Han bor sikkert på den andre naboblokken, og ser på meg med kikkert hver dag!...Nei!!!! Nå skal jeg stenge gardinene hele tiden blablabla...!"
Meg: tung pusting og lav stemme som før : "Ja, gjør som du vil, jeg ser deg fortsatt..."
Det ble mye latter etter det :ROFLMAO:
 
-Vi var gode venner, men var aldri sammen, så det ble ikke helt riktig å kalle oss samboere. Vi landet etterhvert på 'samleiere' som beskrivelse på forholdet vårt.

Jeg skjønte jeg hadde vunnet da tilogmed farmor en dag lurte på hvordan det gikk med samleieren min.
Kaller kona medlåntaker, ikke like konstruktivt kanskje :unsure: Får definere en leiekontrakt så vi også blir samleiere:love::mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Min samboer påstår at jeg er på vei til å bli en gammel gubbe, og det stemmer nok. En ting som begynner å irritere meg grønn er telefonselgere.
Jeg har selvsagt reservert meg mot telefonsalg osv som privatperson, men fordi jeg har noen firma i mitt navn og med mitt telefonnummer så kan jeg ikke reserve meg mot telefonsalg der.

Nå er det så ille at jeg ofte har 2-3 slike telefoner hver eneste dag. Og de ringer fra random norske nummer, og det er noe jeg bør ta siden det ofte kan være noe viktig.

Er det noen triks? Finners det en måte å få de til å slutte å ringe? Det aller mest irriterende er at de ringer med kjempehyggelig tone og har pugget navnet mitt, slik at jeg tror det er en bekjent som ringer, og de prøver å unngå å si hvorfor de ringer så lenge som mulig. Som regel må jeg spørre direkte "hvem er du og hva er det du vil?" Jeg kjenner dette begynner å bli en kampsak for meg.
"jeg er elleve år og pappa holder på å ringe politiet", eller "vi kjøper ingenting noensinne, adjø".
Hvis du er smålig henviser du dem til innkjøpsavdelingen (de er på ferie/sykmeldt, ring igjen om tre uker). Om tre uker avtaler du en demo av hva enn de selger, det passer best om tre uker. Tre uker senere ser du demoen, og må lage en beregning på det, de kan ringe igjen om tre uker. Tre uker senere sier du at sjefen er interessert, og det må sees over av ham, ring igjen om tre uker. Tre uker senere er sjefen veldig positivt innstilt, det må tas opp med styret, som har styremøte om tre uker. Tre uker senere melder du at du er på vei ut av bedriften, og at det sikkert må opprettes ny sak med ny saksbehandler, avløseren din begynner om tre uker.