Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Å måtte svare for hvilke pronomen eg bruker. Nei takk. Det tullet blir eg ikkje med på .
Du kan kanskje skrive preferert pronomen på en lapp og henge rundt halsen så slipper du å svare?
IMG_7132.jpeg
 
Å måtte svare for hvilke pronomen eg bruker. Nei takk. Det tullet blir eg ikkje med på .

-Jeg har blitt spurt om det én gang, i et telefonmøte. Da slo jeg på kameraet mitt - jeg har 40cm eller så med skjegg.

Allmenn muntrasjon da spørsmålsstiller påpekte at jeg hadde skrudd på kameraet, ikke besvart spørsmålet hennes.
 
Du kan kanskje skrive preferert pronomen på en lapp og henge rundt halsen så slipper du å svare?
Vis vedlegg 375900

Eg har et navn som kan brukes på begge kjønn ( utenfor Norge) men altså . Eg tar sjansen. på 45 år har ingen tatt feil endå . Dei som er særlig opptatt av slikt veit nok jaggu å fortelle alle om det uansett.
Du kan kanskje skrive preferert pronomen på en lapp og henge rundt halsen så slipper du å svare?
Vis vedlegg 375900

Navnet mitt brukes på begge kjønn ( utenfor Norge) men aldri på 45 år har noken tatt feil . Uansett så tar eg sjansen . Dei som er veldig opptatt av dette veit nok veldig godt å fortelle heile verden om det uavhengig av om deu blir spurt eller ikkje. Mulig dei t.o.m blir fornærma av å bli spurt ? . Dessuten klarer eg ikkje helt å sjå når det skal brukes i en direkte kommunikasjon og kjem nok aldri til å bry meg nevneverdig.
 
Når noen enkle reimer bruker 1 dag fra Tyskland til Norge, jeg betaler toll i appen og får bekreftelse. Så har den vært 12 dager i Lørenskog uten at posten kan si meg hverken hvor den er eller om den kommer fordi det er brevpost uten sporing. Litt lykke og fromme på det greiene.
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
Når noen enkle reimer bruker 1 dag fra Tyskland til Norge, jeg betaler toll i appen og får bekreftelse. Så har den vært 12 dager i Lørenskog uten at posten kan si meg hverken hvor den er eller om den kommer fordi det er brevpost uten sporing. Litt lykke og fromme på det greiene.

Pass deg!
Jeg hadde en tilsvarende opplevelse med DHL. Kontaktet de flere ganger og klaget, de sa de ikke hadde den og at den lå for tolldeklarasjon. 3 uker etter ankomst til Norge ankom den meg, med regning på 700kr fra DHL for oppbevaring….
 
Pass deg!
Jeg hadde en tilsvarende opplevelse med DHL. Kontaktet de flere ganger og klaget, de sa de ikke hadde den og at den lå for tolldeklarasjon. 3 uker etter ankomst til Norge ankom den meg, med regning på 700kr fra DHL for oppbevaring….
Er norske posten nå, og den er på posten sin sentral ferdig fortollet. Ikke at det hjelper ser det ut til..
 
Fettpresse. Eller ikke pressa i seg selv, men å skifte fettboks/innsats/hva det nå heter.
Etter ti min svetting og skittent fett på alle klær, hår, svette, bæsj. Klarte jeg det.
Ikke bare stress å få inn nytt fett, men umulig å få ut den gamle innsatsen også.

Dette lærte jeg ikke på Siv.øk-studiet, håper det finnes enn enklere metode for dere som vet?!

Kunne postet i Herlig liv-tråden da jeg klarte det, men nedsiden av prosessen var mangegangeren oppsiden av resultatet.

Lite ikke fett ass!
IMG_8793.jpeg
 
Fettpresse. Eller ikke pressa i seg selv, men å skifte fettboks/innsats/hva det nå heter.
Etter ti min svetting og skittent fett på alle klær, hår, svette, bæsj. Klarte jeg det.
Ikke bare stress å få inn nytt fett, men umulig å få ut den gamle innsatsen også.

Dette lærte jeg ikke på Siv.øk-studiet, håper det finnes enn enklere metode for dere som vet?!

Kunne postet i Herlig liv-tråden da jeg klarte det, men nedsiden av prosessen var mangegangeren oppsiden av resultatet.

Lite ikke fett ass!
Vis vedlegg 376686
Hehe, det er faktisk ganske lett - om man kan det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Kunder som roter......

7 aug: Kunde har plutselig et vindu på en uke for installasjon. Må bestille hastevisum til Ghana ASAP. Planlagt utreise 15AUG. (Jeg er enda på ferie)
11 aug: Vindu flyttet fordi "noen" glemte å informere OPS om at det skulle være annet arbeid på riggen i den perioden. Utsatt utreise til 21AUG.
12 aug: Møte med kunde, planlegger jobb fra 23 til 31AUG. Booker ingeniør og klatreteam onshore i samme periode.
13 aug: Nytt møte med kunde for å bekrefte at de kan bistå med kabeltrekking og div installasjonsarbeid. Dato står.
14 aug 09:00: Lokal ingeniør ringer meg for å høre hvorfor jobben er blitt utsatt. "Hva mener du jobber er utstatt?".
14 aug 09:30: Kunde sender mail å forteller at det er utsatt IGJEN og at nytt vindu er 31AUG til 4SEP.
14 aug 09:45: Både jeg og prosjektleder sender mail til kunde for å fortelle at det tidsvinduet er for kort.
14 aug 10:00: Kunde sier "stand by" og kaller inn til nytt planleggingsmøte senere i dag.
Nå: Melding fra prosjektleder - "Hold on, don't make any plans yet...we may be back to the original dates! Just confirming with customer now"

Og sånn går no dagan...... Skulle vært mulig å fakturert for "Forstyrrelse av sosialt liv, endring i personlige planer og generell frustrasjon".

EDIT: Vi er tilbake til opprinnelig plan. (Enn så lenge). Den som lever får se.
 
Redigert: