Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Weber Spirit gasgrill med idiot design, som gjør at grillen er nå ødelagt etter under 2 års bruk, og følgende møkka arrogant, og løgnaktig service fra selv Weber Norge.
Er ferdig med selskapet som selger varemerkets navn foran fornuftighet.
Jeg har en Q serie jeg har vært fornøyd med i over 14 år, men denne Spirit og kundebehandlingen man får, gjør at det blir ikke noe mer pengebruk på varemerket.
Bottom line: Weber ingeniørene burde smekkes hardt med bjørkepinner.
Har du noe annet å anbefale, kom gjerne med godt forslag, for her grilles det fra +28 til -17 grader, altså hele året.
 
  • Liker
Reaksjoner: Wangensten og BigT
Weber Spirit gasgrill med idiot design, som gjør at grillen er nå ødelagt etter under 2 års bruk, og følgende møkka arrogant, og løgnaktig service fra selv Weber Norge.
Er ferdig med selskapet som selger varemerkets navn foran fornuftighet.
Jeg har en Q serie jeg har vært fornøyd med i over 14 år, men denne Spirit og kundebehandlingen man får, gjør at det blir ikke noe mer pengebruk på varemerket.
Bottom line: Weber ingeniørene burde smekkes hardt med bjørkepinner.
Har du noe annet å anbefale, kom gjerne med godt forslag, for her grilles det fra +28 til -17 grader, altså hele året.

Drister meg til å foreslå en solid modell fra Flying Culinary Circus.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Drister meg til å foreslå en solid modell fra Flying Culinary Circus.
Har ofte sett disse rundt omkring men har aldri prøvd.
Jeg liker at noen er tydeligvis laget med hoveddeler i rustfritt stål.
Men de er kanskje litt for store.
Problemet mitt stammer fra maling på aluminium, og svart stål elementer:sick:
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Har ofte sett disse rundt omkring men har aldri prøvd.
Jeg liker at noen er tydeligvis laget med hoveddeler i rustfritt stål.
Men de er kanskje litt for store.
Problemet mitt stammer fra maling på aluminium, og svart stål elementer:sick:

Forstår skepsisen. Jeg har hvertfall lite å utsette på disse vs. Weber. Ellers; takk for tipset om skjærefjøl fra Kockums. Den er super!
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Jeg har en Broil King 420 og har brukt denne sommer som vinter de siste 6 årene, og har vært veldig fornøyd og laget mye god mat på den denne tiden. MEN uten at jeg er misfornøyd - tvert imot. Så har jeg alltid tenkt at neste grill skal være en Weber, men kanskje jeg skal revurdere dette før nytt kjøp av en ny grill!?
 
Har en Weber Spirit II, ikke verdens største, men fungerer utmerket til vårt bruk. Et eller annet produkt fra alle produsenter vil det nok være en feil med. Men ved problemer så må service og kundebehandling uansett være på topp.
 
Jeg har en Broil King 420 og har brukt denne sommer som vinter de siste 6 årene, og har vært veldig fornøyd og laget mye god mat på den denne tiden. MEN uten at jeg er misfornøyd - tvert imot. Så har jeg alltid tenkt at neste grill skal være en Weber, men kanskje jeg skal revurdere dette før nytt kjøp av en ny grill!?
Svak helling i bunnen av grillkassen gjorde at fettet samlet seg for fort en gang, og temperaturen økte plutselig med lukket lokk, til og med med bare halvstyrke på varmen: derfra tok grillen fyr(i innsiden) som palmetre jungelen.
1000006501.gif

Kassen er i aluminium med tykk maling utenfor, og alt brent som fy. Fikk til og med bulk i aluminium kassen.
Bill Kilgore hadde vært stolt.
Hvorfor i helvete Weber må male aluminium med tykke anti korrosjon maling, er ikke godt å vite.
Senere, sidekomfyrens lokk ble brent, og hele maling preller nå av som et svidd hus.
Det var fordi grillen og komfyren har felles tenning, og komfyrens gasknapp var ikke helt stengt* når jeg tente grillen.
*Damen var litt involvert der :mrgreen:
 
Redigert:
  • Wow
  • Liker
Reaksjoner: hanse, Gin og BigT
Svak helling i bunnen av grillkassen gjorde at fettet samlet seg for fort en gang, og temperaturen økte plutselig med lukket lokk, til og med med bare halvstyrke på varmen: derfra tok grillen fyr(i innsiden) som palmetre jungelen.
Vis vedlegg 375617
Kassen er i aluminium med tykk maling utenfor, og alt brent som fy. Fikk til og med bulk i aluminium kassen.
Bill Kilgore hadde vært stolt.
Hvorfor i helvete Weber må male aluminium med tykke anti korrosjon maling, er ikke godt å vite.
Senere, sidekomfyrens lokk ble brent, og hele maling preller nå av som et svidd hus.
Det var fordi grillen og komfyren har felles tenning, og komfyrens gasknapp var ikke helt stengt* når jeg tente grillen.
*Damen var litt involvert der :mrgreen:
Tror jeg fortsetter med Broilking jeg ;)Funker perfekt 51 uker i året!
 
Weber er ikke det det en gang var….

Har en Spirit hjemme og en Genesis på fjellet, begge noen år gamle. Har hatt flere Webere de siste 20 årene, og det virker som kvaliteten har gått ned. De gamle grillene var bunnsolide, og mye tyngre. Stålet og aluminiumet er tynnere, og antakelig av dårligere kvalitet. Har hatt problemer med dårlig lakk og brennere som ruster - men er ellers fornøyd. Lett å bruke, blir fort varm og holder varmen godt. Grillristene virker også bra, kanskje det eneste som ikke har vært endret til det dårligere….
 
Redigert:
Weber er ikke det det en gang var….

Har en Spirit hjemme og en Genesis på fjellet, begge noen år gamle. Har hatt flere Webere de siste 20 årene, og det virker som kvaliteten har gått ned. De gamle grillene var bunnsolide, og mye tyngre. Stålet og aluminiumet er tynnere, og antakelig av dårligere kvalitet. Har hatt problemer med dårlig lakk og brennere som ruster - men er ellers fornøyd. Lett å bruke, blir fort varm og holder varmen godt. Grillristene virker også bra, kanskje det eneste som ikke har vært endret til det dårligere….
Ja, begge brennere ruster, og emaljen på flavorizerne(i svart stål) er så svak, at disse ble fort ødelagt og spist at rust.
Rustfritt er tydeligvis for dyrt...
Grillristene er også i svart stål med lett emalje: er ikke helt fornøyd. Støpjern er mye bedre og holder også bedre varmen.
Weber selger Kina ræl til top pris og med merkelige løsninger.
Hadde de sandblåst overflaten av aluminium grill kammeret, istedenfor å male den, hadde den vært grei nok i utseende, og fortsatt uten korrosjon. Men nei, de må male dritten...
IMG_20240724_221058135.jpg

IMG_20240720_182747293.jpg


Jeg har bedre fall/helling i min Q utgave, og har aldri hatt noen brann inni, sommer som vinter. Og den har også en bedre grillrist i støpjern.
Weber godkjenne ingen kvalitet eller design feil, da er alt min feil altså :rolleyes:
Også mener de at min grill har for mye fett? i bunnen eller fett på side brenneren(brent maling er fett?) : noe som er ren løgn, og vises også godt på bilder, fordi for å få det bedre enn det, må jeg avfette med rødsprit.
Svart er den blitt ja, med fett er det ikke.
Nei, jeg har rett og slett ikke noe mer tid å bruke på sånt folk.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Consigliere
Hvis du ikke har et borettslag eller noe som tvinger deg til å velge gass, så vil jeg veldig sterkt anbefale en Kamdo Joe. Da får du en alt-i-ett grill som kan gå low and slow eller skikkelig grill. Masse muligheter for kreativitet og nerding. Relativt lett å få sinnsyke resultater ;)
 
Hvis du ikke har et borettslag eller noe som tvinger deg til å velge gass, så vil jeg veldig sterkt anbefale en Kamdo Joe. Da får du en alt-i-ett grill som kan gå low and slow eller skikkelig grill. Masse muligheter for kreativitet og nerding. Relativt lett å få sinnsyke resultater ;)
Gas ble valgt fordi det er lett/raskt med tenning og modulering av temperaturen.
Vi har brukt det i årevis på hytta også, og det ble en vanesak.
Etter alt for mange år av livet mitt i Paris mørkeste huler, jeg tar meg en enveis billett som Bronson, før jeg skal igjen til Soviet borettslag.
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: holmby og GrimReaper
Spirit er «billig» versjonen til Weber, genesis har vesentlig bedre (bla. rustfrie brennere, flavorizer bars, emaljert støpejernsrister etc.) kvalitet selv om jeg er enig i at kvaliteten på Weber var bedre før.

Ellers er det aldri feil med en kamado joe eller ett grønt egg :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Spirit er «billig» versjonen til Weber, genesis har vesentlig bedre (bla. rustfrie brennere, flavorizer bars, emaljert støpejernsrister etc.) kvalitet selv om jeg er enig i at kvaliteten på Weber var bedre før.

Ellers er det aldri feil med en kamado joe eller ett grønt egg :mrgreen:
Det ser jeg, når du beskriver det som en billig versjon (y)
Fortsatt, en løsning uten maling hadde ikke gjort den dyrere.
Også, aluminium er 3 ganger lettere, men fører varmen 5 ganger mer er svart stål.
Noe å vurdere når man har tenkt å male den:rolleyes:
Det samme med brattere helling i bunnen.
Det burde Weber tenke på, før de kaster disse på salg.

Skal se litt nærmere på kullgrill.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Gass er helt klart det enkleste. Men det ligger veldig mye kos i flammer, røyk, trevirke, forskjellige former for kull og manipulering av ild og varme. Og ikke minst ligger det uendelig mye smak ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Weber er ikke det det en gang var….

Har en Spirit hjemme og en Genesis på fjellet, begge noen år gamle. Har hatt flere Webere de siste 20 årene, og det virker som kvaliteten har gått ned. De gamle grillene var bunnsolide, og mye tyngre. Stålet og aluminiumet er tynnere, og antakelig av dårligere kvalitet. Har hatt problemer med dårlig lakk og brennere som ruster - men er ellers fornøyd. Lett å bruke, blir fort varm og holder varmen godt. Grillristene virker også bra, kanskje det eneste som ikke har vært endret til det dårligere….
Jepp, kvaliteten gikk ned etter de ble kinesiske for noen år siden (2016-17 eller der om kring).

Broil King er merket som vokser mest på bekostning av Weber i USA. Har selv hatt Broil King 490 i tre år og er storfornøyd!
 
Vannskutere. Skulle aldri blitt gjort lovlig. Ikke bare er det en haug med uvettig kjøring, men de støyer mye, og for mange av modellene når de skal kjøre sakte og «pent» har de så uegnet skrog at de drar med seg overraskende mye sjø.

Brorparten av de jeg observerer kjører også rundt i høy fart i sirkler og frem og tilbake på steder hvor det er stille sjø, tidvis trangt og mye annen båttrafikk. Skal de først kjøre kan de jammen meg bli kompetente nok til at de i det minste klarer å kjøre ute i åpent farvann hvor de ikke ødelegger for alle andre.

Det er ukultur.
 
Redigert: