Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg må dessverre meddele at de la ned for et år eller tre siden. Nå har faktisk deler av huset rast ut i gaten også
IMG_2998.png

Og som skrevet i mitt neste innlegg; de «lever i beste velgående».
 
Synes dette var litt halvhjertet innsats av Seiko.
De lanserer nydelige 1:1 reeditions om dagen av f eks SPB411J1 Navigation Timer.
Men den mest kjente, og ettertraktede vintagemodellen skal avspises med en fargeforandring på en eksisterende modell.

Håper det kommer en mer verdig moderne tolkning av Pogue etterhvert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Certina-DS-2-Powermatic-80-new-colours-2022-burgundy-and-gold-hands-on-3.jpg


Fikk denne denne uken. Vet jammen ikke hva slags reim(er) jeg vil ha til den. Anbefalinger? Har litt lyst på fixoflex-stil eller mesh, siden vi allikevel er på søttitalls glorefaktor...!

(Til info, ikke mitt bilde. Det er fra Monochrome Watches. Vanskelig å fotografere denne klokka, men den er så pen!)
 
Redigert:

Artig å se at idrettsambassadører fungerer ;)
Det er rimelig å anta at Rolex velger sine ambassadører med omhu. Det er vel knapt noen som er så gode på markedsføring som dem.
Edit: Vet ikke hvem Adin Ross er, eller hvilken idrett han bedriver, men han oransje har jeg sett før, og tar nå utgangspunkt i at jeg ikke er i målgruppen til Rolex. De sikter seg vist mer inn på en kurv med deplorables.
 
Det er rimelig å anta at Rolex velger sine ambassadører med omhu. Det er vel knapt noen som er så gode på markedsføring som dem.
Edit: Vet ikke hvem Adin Ross er, eller hvilken idrett han bedriver, men han oransje har jeg sett før, og tar nå utgangspunkt i at jeg ikke er i målgruppen til Rolex. De sikter seg vist mer inn på en kurv med deplorables.
Man kan si mye rart for å vinne et valgkamp, men å kalle den andre halvparten av en stor nasjon for "deplorables", er som å stå på en gummibåt, og stikke nåler inni den.
 
Dette klippet er vel noen år gammelt også, og såvidt jeg husker var ikke Donald så kjempeentusiastusk som clickbaiten skulle tilsi.
 
Man kan si mye rart for å vinne et valgkamp, men å kalle den andre halvparten av en stor nasjon for "deplorables", er som å stå på en gummibåt, og stikke nåler inni den.
Det var et klønete grep fra fru Clinton ja, om det ikke kostet henne seieren alene, så hjalp det nok ikke. Vi får håpe Harris er smartere :)
(og jeg skal heldigvis ikke vinne noen valgkamp)
Klippet er rykende ferskt, og poenget mitt var den kommende presidentens artige beskrivelse av Rolex, og alle de Rolex-bærende golfspillerne han har overraskende full kontroll på.
Ok, så denne Ross er ikke ambassadør for Rolex? Så klippet, men skjønte ikke helt hva som var meningen med det, utover at Ross tydeligvis er fan av Trump.
 
Det var et klønete grep fra fru Clinton ja, om det ikke kostet henne seieren alene, så hjalp det nok ikke. Vi får håpe Harris er smartere :)
(og jeg skal heldigvis ikke vinne noen valgkamp)

Ok, så denne Ross er ikke ambassadør for Rolex? Så klippet, men skjønte ikke helt hva som var meningen med det, utover at Ross tydeligvis er fan av Trump.

Ross er en streamer/internett-personlighet som alle kidza vet hvem er. Men ikke ambassadør for Rolex nei.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Bøygen
Dette klippet er vel noen år gammelt også, og såvidt jeg husker var ikke Donald så kjempeentusiastusk som clickbaiten skulle tilsi.
Ah, trodde det var gammelt. Jeg var så uheldig å se et klipp noen år tilbake hvor han fikk en Rolex av et annet fjortisidol.
Klok av skade etter forrige gang så orket jeg ikke se det en gang til. Den klovnen der ( Donald ) er ikke verdt et youtubeklipp. Egoet hans har ikke godt av mer eksponering. Selv om det nok er en tapt sak uansett.
 
  • Liker
Reaksjoner: mr.quick
Hvem tror fortsatt at valgets vinneren i USA skal gjør noen forskjell?
1000006637.jpg


Tilbake til temaet: Trump er en kjent golfer (de fleste "deals" i USA er gjort over en golf tur), og Rolex er veldig stort og symbolikk i golf verden.
Trump sier det også i videoen, ved å nevne disse "Big 3" golf mesterne som var sponset av Rolex.
Og Rolex gjør det samme på sin nettside.
"This long-standing partnership originated in 1967 with Arnold Palmer, joined by Jack Nicklaus and Gary Player, known together as the Big Three."

Da er det lite overraskende at han blir gitt en sånn "President" (skulle han bli gitt en klokke eller en symbolsk gjenstand)
Det ser ut til å være denne:
1000006636.png
 
Hvem tror fortsatt at valgets vinneren i USA skal gjør noen forskjell?
Vis vedlegg 376565

Tilbake til temaet: Trump er en kjent golfer (de fleste "deals" i USA er gjort over en golf tur), og Rolex er veldig stort og symbolikk i golf verden.
Trump sier det også i videoen, ved å nevne disse "Big 3" golf mesterne som var sponset av Rolex.
Og Rolex gjør det samme på sin nettside.
"This long-standing partnership originated in 1967 with Arnold Palmer, joined by Jack Nicklaus and Gary Player, known together as the Big Three."

Da er det lite overraskende at han blir gitt en sånn "President" (skulle han bli gitt en klokke eller en symbolsk gjenstand)
Det ser ut til å være denne:
Vis vedlegg 376566
Rolex sin kobling til golf og presidenter er ubestridelig. Poenget mitt var at han er en Klovn. Og en slitsom en sådan. Men at en sånn idiot kan komme så langt som at har blitt president i USA sier vel det meste om menneskehetens forfall.
Penger har for mye å si i politikken, den saken er grei.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Rolex sin kobling til golf og presidenter er ubestridelig. Poenget mitt var at han er en Klovn. Og en slitsom en sådan. Men at en sånn idiot kan komme så langt som at har blitt president i USA sier vel det meste om menneskehetens forfall.
Penger har for mye å si i politikken, den saken er grei.
Det har vært mange "klovner" i Washington de siste 60 årene.
Å være teatralsk er noe, men å være en ekte klovn er noe annet.
Folk skal nok forstå det når historiebøkene blir skrevet ned.