Klokkecafé – løst og fast om klokker

Imponerende antenner nå! Det sender deg faktisk rett inn på shortlisten for forumets sensuransvarlig ;)

Tilbake til klokkene! Og send inn søknad om dere ønsker å ha en egen tråd om valget i USA :)
Sensuren har du utmerket godt tak på selv @Jon Henrik ;)

Og den farsen som utspiller seg over dammen tror jeg neppe hadde blitt en fruktbar tråd anywhore. Bedre å holde seg innenfor regimets retningslinjer da ;)

Klokker funker fint :)
 
  • Elsker
Reaksjoner: Jon Henrik
Sponset

tissot-heritage-1938-automatic-cosc-tidssonen-2-4.jpg


I samarbeid med Tissot har jeg skrevet litt om denne lekkerbiskenen (med en nokså hyggelig prislapp). Møt nye Tissot Heritage 1938 Automatic COSC!

 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Bilder av alle 100 utstilte klokker fra Citizens utstilling av historiske modeller i forbindelse med 100 års-jubileet.
 
Kul oppdatering @Jon Henrik! Blir utrolig spennende hele dette huset. Et glimrende tilskudd til Oslo som by, egentlig, uansett om man er klokke-interessert eller ikke. Mangfoldet fryder!

Er imponert (og overrasket) over signalene om at "Patek Philippe få egen inngang fra gateplan." Blir dette Oslos minst brukte butikkdør? :) Ikke fordi klokkene ikke er utrolig fete, men hvor mange av disse er det egentlig i sirkulasjon i Norge, og hvor mange mennesker er egentlig aktuelle kunder? Topp 1%? Men men, Oslo har jo både egen Bentley-butikk og Steinway Piano Gallery, så vi krysser fingrene for at det går...

Spørsmål: For en som er interessert i klokker, men ikke vil prioritere økonomisk slik at PP er aktuelt å kjøpe, i hvert fall til nypris, hvorfor skal jeg gå inn der? Eller er jeg egentlig ikke ønsket og dette er primært for kinesere på shoppingtur til Norge? :LOL:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Hei, kjøpte en lenke til en Seiko Alpinist nylig. Selger hadde fått denne som en pakkedeal når han kjøpte en brukt klokke. Selger hevdet lenken var orginal, da det stod Seiko på claspen. Jeg har googlet litt rundt. For meg virket det som at lenken er en AM lenke, og at noen har skrevet Seiko på claspen. Claspen virker heller ikke som noen Seiko har til salgs. Den er prikk lik en AM clasp jeg har på en gummireim. Her er noen bilder av lenken min, og av en AM lenke. Hva tenker dere?
 

Vedlegg

  • IMG_7218.jpeg
    IMG_7218.jpeg
    239,6 KB · Visninger: 0
  • IMG_7220.png
    IMG_7220.png
    403,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_7221.png
    IMG_7221.png
    384,5 KB · Visninger: 0
  • IMG_7224.png
    IMG_7224.png
    395 KB · Visninger: 0
  • IMG_7223.png
    IMG_7223.png
    356,8 KB · Visninger: 0
  • IMG_7222.png
    IMG_7222.png
    358,6 KB · Visninger: 0
"Patek-avdeling med egen inngang."
Betyr det også da at inngangen er også utgangen?
Isåfall kan alle som kommer ut derfra med en pose få "her står det en fersk Patek" som stempel. Så smart i disse tider...
Jeg bare spør for en venn som løper fort :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 
  • Haha
Reaksjoner: Hvalrossen og holmby
"Patek-avdeling med egen inngang."
Betyr det også da at inngangen er også utgangen?
Isåfall kan alle som kommer ut derfra med en pose få "her står det en fersk Patek" som stempel. Så smart i disse tider...
Jeg bare spør for en venn som løper fort :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Faktisk en av de beklagelige grunnene til at jeg har forlatt de dyreste klokkene, bl.a. Rolex (ikke nødvendigvis dyrest, men sabla ettertrakta hos skurkene).

Hvis jeg, mot formodning, skulle bli forsøkt rana på vei ut (av inngangen :unsure:) ville jeg brukt min Omega for alt den er verdt: først laserskutt tyvene i øia, så trykka på heliumventilen og sprengt alt i filler.

IMG_8875.jpeg
IMG_8873.jpeg

:cool:
 
så trykka på heliumventilen og sprengt alt i filler.


:cool:

Ha ha. :LOL:
En slik funksjon er eneste grunn til at jeg kunne ha akseptert denne grusomme vorta som besudler Seamasterens ellers smekre utseende med sitt nærvær.
;)
 
Redigert:
  • Haha
Reaksjoner: Genta
Hei, kjøpte en lenke til en Seiko Alpinist nylig. Selger hadde fått denne som en pakkedeal når han kjøpte en brukt klokke. Selger hevdet lenken var orginal, da det stod Seiko på claspen. Jeg har googlet litt rundt. For meg virket det som at lenken er en AM lenke, og at noen har skrevet Seiko på claspen. Claspen virker heller ikke som noen Seiko har til salgs. Den er prikk lik en AM clasp jeg har på en gummireim. Her er noen bilder av lenken min, og av en AM lenke. Hva tenker dere?
Lenken mangler jo også pilene som sier hvilken vei du løsner pinnene i lenken. De er vel og finne på alle slike Seiko lenker?
 
Faktisk en av de beklagelige grunnene til at jeg har forlatt de dyreste klokkene, bl.a. Rolex (ikke nødvendigvis dyrest, men sabla ettertrakta hos skurkene).

Hvis jeg, mot formodning, skulle bli forsøkt rana på vei ut (av inngangen :unsure:) ville jeg brukt min Omega for alt den er verdt: først laserskutt tyvene i øia, så trykka på heliumventilen og sprengt alt i filler.

Vis vedlegg 377048Vis vedlegg 377049
:cool:
James Bond var ikke førstemann...
Pistolklokker er ikke noe nytt ;)
1000006795.jpg

1000006794.jpg

1000006793.jpg
 
1000024943.jpg

1723881067900.png

----
Det var under en tur på Scheelefjellet i juli i fjor, at paret skulle gjøre den noe uvanlige oppdagelsen i fjellsiden.
-
Cirka halvveis opp fjellet, i et steinete parti, la plutselig kjæresten Leo merke til noe som lå og skinte mellom et par løse steiner. Da han kikket nærmere, stod han plutselig med en klokke i hånda.
– Det var egentlig ganske tilfeldig, for hadde vi ikke gått akkurat der vi gikk, så hadde Leo aldri sett den, sier Gabby.
Ifølge Gabby var klokka noe skitten, men så ellers ut til å være i ok stand. På baksiden av klokka fant de også et inngravert navn. Odd Arve Våg.
-
Klokka som Gabby og Leo fant viste seg nemlig å ha ligget der i nesten 50 år. Odd Arve forteller at klokka ble borte da han var på fjelltur en dag i 1977.

-
I etterkant av at klokka ble funnet og paret fikk kontakt med eier Odd Arve, sendte de klokka inn til reparasjon. De ønsket nemlig å sette den i stand igjen, før de leverte den tilbake til Odd Arve. Da fikk paret seg en ny overraskelse.
– Ifølge selskapet som står bak klokka, viste det seg at klokka fortsatt var fullt fungerende. De hadde åpnet den, forberedt på at de måtte reparere, men oppdaget at den fortsatt var i veldig god stand.
– Ifølge dem var det som å åpne opp en helt ny klokke, sier Gabby.
Opprinnelig skulle forskerparet, sammen med klokkeselskapet, møte Odd Arve Våg og kona hans i sommer. Men i siste liten ble turen avlyst. Nå planlegger de for å kunne gjennomføre overleveringen av klokka til høsten.
Odd Arve ser uansett frem til å få klokka tilbake, og sier den i alle fall kommer til å ha en god historie ved seg.
– Det er utrolig at den fortsatt tikker og går, etter å ha ligger i fjellsiden i nesten 50 år.
 
Imponerende at en klokke overlever så lenge der med arktiske temperaturforskjeller, spesielt når den er merket med «tropic proof». Jeg tipper at på innsiden av baklokket står det FB for François Borgel, urkasseprodusenten. Det kan forklare hvorfor den har holdt seg så godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir og Nikkvakk
Vis vedlegg 377300
Vis vedlegg 377301
----
Det var under en tur på Scheelefjellet i juli i fjor, at paret skulle gjøre den noe uvanlige oppdagelsen i fjellsiden.
-
Cirka halvveis opp fjellet, i et steinete parti, la plutselig kjæresten Leo merke til noe som lå og skinte mellom et par løse steiner. Da han kikket nærmere, stod han plutselig med en klokke i hånda.
– Det var egentlig ganske tilfeldig, for hadde vi ikke gått akkurat der vi gikk, så hadde Leo aldri sett den, sier Gabby.
Ifølge Gabby var klokka noe skitten, men så ellers ut til å være i ok stand. På baksiden av klokka fant de også et inngravert navn. Odd Arve Våg.
-
Klokka som Gabby og Leo fant viste seg nemlig å ha ligget der i nesten 50 år. Odd Arve forteller at klokka ble borte da han var på fjelltur en dag i 1977.

-
I etterkant av at klokka ble funnet og paret fikk kontakt med eier Odd Arve, sendte de klokka inn til reparasjon. De ønsket nemlig å sette den i stand igjen, før de leverte den tilbake til Odd Arve. Da fikk paret seg en ny overraskelse.
– Ifølge selskapet som står bak klokka, viste det seg at klokka fortsatt var fullt fungerende. De hadde åpnet den, forberedt på at de måtte reparere, men oppdaget at den fortsatt var i veldig god stand.
– Ifølge dem var det som å åpne opp en helt ny klokke, sier Gabby.
Opprinnelig skulle forskerparet, sammen med klokkeselskapet, møte Odd Arve Våg og kona hans i sommer. Men i siste liten ble turen avlyst. Nå planlegger de for å kunne gjennomføre overleveringen av klokka til høsten.
Odd Arve ser uansett frem til å få klokka tilbake, og sier den i alle fall kommer til å ha en god historie ved seg.
– Det er utrolig at den fortsatt tikker og går, etter å ha ligger i fjellsiden i nesten 50 år.
Pffff....Selvfølgelig holdte den seg frisk under de verste arktiske stormene med iskald regn, snø og ekstrem kulde i nesten 50 år.
For den var laget når Alpina klokkene var produsert av Rolex.
Og nok om det:rolleyes::rolleyes::ROFLMAO: