Tro om det er en liten postnummer-forskjell her som
@gullet nevner? Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noen som har en Rolex. Jeg har jobbet på Forus i mange år så jeg har selvfølgelig SETT og truffet noen, men da har det stort sett vært mellomleder- og oljestemning. Jeg hadde et par kunder med åpent kriminell bakgrunn som hadde TT-Rolex, faktisk! Det var morsomt å tenke på i anledning diskusjonen. På min arbeidsplass tror jeg det er min Grand Seiko quartz som er både dyrest og mest jålete. Selv den peneste, hyggeligste og glatteste selgeren jeg kjenner lokalt har en nokså fornuftig Longines Hydroconquest.
Da jeg besøkte Oslo for første gang i 2016, ble jeg helt sjokkert (positivt betont) av hvordan folk kledde seg. Enhver person så så veldig distinkt ut, og nesten alle hadde antrekk som jeg
vet ville blitt ertet eller baksnakket lokalt. Det var da jeg bodde i Oslo at jeg endelig oppfylte min livslange drøm om å bli en fyr som går med frakk...! Jeg får fortsatt negative kommentarer om det fra tid til annen lokalt. Blotter, inspektør gadget, og alt det der.
På Rogalands fylkesvåpen burde det stå "bare vær normal", som jeg selvfølgelig synes er dumt.
Stavanger er vår internasjonale storby, og den føles endelig litt mer som det. Jeg tror jeg hadde følt meg tilpass ikledd Rolex der, men det vet jeg lite om. Jeg har aldri og kommer aldri til å eie en Rolex, men
sakki, det kan være flotte klokker. Intet slår en vintage Datejust eller Explorer.
På Jæren har jeg fått flere kommentarer om mine "fænsi" klokker, som vil si Certina og vintage/billig quartz. Folk fikk helt hakeslepp av at det gikk an å betale så mye for en klokke som jeg hadde for min Presage (som jeg aldri skulle solgt)...
Ikke min mest konsise replikk, alt det for å si at jeg tror det er en liten kulturforskjell på dette!