Klokkecafé – løst og fast om klokker

Imponerende at en klokke overlever så lenge der med arktiske temperaturforskjeller, spesielt når den er merket med «tropic proof». Jeg tipper at på innsiden av baklokket står det FB for François Borgel, urkasseprodusenten. Det kan forklare hvorfor den har holdt seg så godt.
Baksiden, om det forteller noe mer.

1724065751406.png
 
Baksiden, om det forteller noe mer.

Vis vedlegg 377494
Det tikantede baklokket hinter om at det er en François Borgel urkasse. FB merket vil være på innsiden. Ikke så ulik denne;
Mer generell info om FB:
 
"In other words, the first true Rolex sports watches, were courtesy of Borgel. The Rolex Oyster case, released soon after, in 1926, is quite reminiscent of this Borgel screw case; in fact, Hans Wilsdorf and Rolex later purchased one of Borgel’s case patents. While evidence of the relationship between Rolex and Borgel at the time is mostly circumstantial, it seems quite apparent that the Oyster case design was at least heavily influenced by Borgel’s work."

1000006832.gif
 
Problemet blir ikke borte om jeg ønsker å ha med ekte Seiko (les u-modda).
Kanskje det virker med "-vanligste selger"?

8
 
Problemet blir ikke borte om jeg ønsker å ha med ekte Seiko (les u-modda).
Kanskje det virker med "-vanligste selger"?

8
Da ville jeg prøvd med -mod, om søket ditt egentlig er etter Seiko i utgangspunktet.
-seiko funker knall når det til stadighet popper opp disse modifiserte klokkene i søk på en Cartier-modell eller vintage Tudor.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Når vi er inne på Finn-tips: Noen som vet hvordan man kan utføre et søk i flere kategorier på Torget samtidig i nettleseren?
Eneste metode jeg har funnet er å opprette et lagret søk i mobil-appen, og senere hente det frem i nettleseren.