Omega Seamaster-tråden

Prøvde nye AT 38 mm (uten "teak deck" mønsteret) i en AD i Roma. Har ikke vært noe fan av AT tidligere, blant annet grunnet nevnte mønster, men denne likte jeg ganske godt!
 

Vedlegg

  • 1000004250.jpg
    1000004250.jpg
    117,7 KB · Visninger: 0
Redigert:
1. Hvis jeg skal finne en faded/ghost bezel insert til min Omega SMP 2541.80 - hvor (henger Omega-nerdene?) starter jeg å lete og hva må jeg passe meg for?
2. Er det enkelt å skifte? Omtrent som på en Rolex med alu-insert?

IMG_8651.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Johan På Snippen
1. Hvis jeg skal finne en faded/ghost bezel insert til min Omega SMP 2541.80 - hvor (henger Omega-nerdene?) starter jeg å lete og hva må jeg passe meg for?
2. Er det enkelt å skifte? Omtrent som på en Rolex med alu-insert?

Vis vedlegg 375930

Har sett noen inserts til salgs på Chrono24. Har også vært noen klokker med fullstendig fadet insert til salgs, så hvis du har veldig lyst på en kan jo kjøp av «deleklokke» være en mulighet (litt drastisk kanskje).
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Den var nice. Gull på bezelen?
Ja, bezel, krone og heliumventilen er i gull og kasse og spenne i stål. Skikkelig frisk sommerkombo. Skjønner ikke hvorfor jeg solgte den, men sånn er det jo :D
Jeg betalte 60k for den ny i 2020, nå koster den over 100. Så uaktuelt å kjøpe den på nytt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Ja, bezel, krone og heliumventilen er i gull og kasse og spenne i stål. Skikkelig frisk sommerkombo. Skjønner ikke hvorfor jeg solgte den, men sånn er det jo :D
Jeg betalte 60k for den ny i 2020, nå koster den over 100. Så uaktuelt å kjøpe den på nytt.

Ja, gjort er gjort. Hadde vært en fin sommerklokke :) Til 60k hadde det vært løp og kjøp, men those days er vel over med kronesvekkelsen.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper