Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Excuses, excuses:

- I wish it didn't have a date for better symmetry
- I wish it was slimmer
- I wish it was lighter
- I wish it didn't have a fully graduated bezel insert
- I wish it...

Bottom-line: I wish I could afford one
 
IMG_4605.jpeg

Fikk prøve en helgull/rose skydweller i Køben i dag. Havesyken er svært sterk, men kjenner en halv banan danske kroner er i meste laget
 
  • Liker
Reaksjoner: Bgo80 og Tannhjulet
Noen som har tips til hvem so er best på pris på Rolex service i Norge ?
Har betalt 5’ et par ganger hos både Solvold/Urtjenesten og Tidemann. Betalte nesten 10’ hos Bjerke i vinter.

Men hva er best på pris? Leverer uavhengige urmakere det samme som AD (tilgang til deler, opplæring, spesialverktøy, prosedyrer, volum)? Selv bruker jeg uavhengige på vintage og AD på moderne.


Fikk nå korrekt pris. Kr.7690,- uten polering og evt. kunderabatt.

116610LV, ikke kjøpt hos Bjerke = ikke kundefordel.
Polering / ikke polering påvirker ikke pris.
Ingen deler skiftet utover pakninger som er inkludert i pris.
Bjerke.
Vis vedlegg 359417
Levert 22.des. Ferdig 29.jan.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Er 16610 vintage?
På et eller annet tidspunkt blir den det.
Men ennå?
Selv trenger jeg matt skive og/eller plexi for å anse Rolex som en vintage.
IMG_8663.jpeg
 
Rolex slutter å sponse F1. LVMH overtar stafettpinnen og en tredobling av prisen i samme slengen. Fra 50 millioner Euro årlig til 150 millioner. Tag Heuer skal visstnok være frontfiguren i sponsoratet. 2% av Rolex sin omsetning til 20% av Tag sin for å sponse. Godt de har konglomeratet i ryggen...
 
  • Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Er 16610 vintage?
På et eller annet tidspunkt blir den det.
Men ennå?
Selv trenger jeg matt skive og/eller plexi for å anse Rolex som en vintage.
Vis vedlegg 376096
Jeg er litt enig. Derfor liker jeg semi/neo vintage betegnelse. Min 168000 med patinert skive vil jeg si er neo vintage. 16610 mener jeg trenger noen år til på baken.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg tenker at i 2024 er en 16610 med tritium og lug holes kvalifisert til vintage stempelet. For 24 år siden på timezone diskuterte noen av oss samme tema angående 16800... : det er en stund siden.
En sånn versjon av 16610 som vist her er helt lik den som ble lansert for 37 år siden så er det kanskje for oss å akseptere at vi har holdt på lenge og at markøren for vintagebegrepet flytter på seg.
 
så er det kanskje for oss å akseptere at vi har holdt på lenge og at markøren for vintagebegrepet flytter på seg.
Ja, det var det jeg følte litt på...
PS: Det var ingen kritikk til annonsen fra meg, kun undring om alder og begrep - forøvrig mye å plukke på i annonsen, men det lar jeg andre gjøre i andre tråder.
 
  • Liker
Reaksjoner: lobergen
Bestilte min første Rolex fra Bjerke i mai, ble en DJ41 mint Green, med fluted bezel og jubilee - gleder meg enormt. Fikk estimert leveringstid på 1,5-2 år. Vet mange sier de har fått klokken en god stund før estimert leveringstid og jeg håper naturligvis på det samme! Får man noe info underveis fra Bjerke vedr. Status på levering?

Jeg har sett mange flotte bilder av klokken hvor det er satt på gummireim som matcher fargen på Dial, er det slik at garantier blir borte om man setter på en uoriginal reim? Fant mange fine til 2-3 tusen og er u utgangspunktet ikke veldig interessert i å betale 10-20 tusen for en orginal (gjetter på pris)…

På forhånd, takk for eventuell hjelp!!
 
Bestilte min første Rolex fra Bjerke i mai, ble en DJ41 mint Green, med fluted bezel og jubilee - gleder meg enormt. Fikk estimert leveringstid på 1,5-2 år. Vet mange sier de har fått klokken en god stund før estimert leveringstid og jeg håper naturligvis på det samme! Får man noe info underveis fra Bjerke vedr. Status på levering?

Jeg har sett mange flotte bilder av klokken hvor det er satt på gummireim som matcher fargen på Dial, er det slik at garantier blir borte om man setter på en uoriginal reim? Fant mange fine til 2-3 tusen og er u utgangspunktet ikke veldig interessert i å betale 10-20 tusen for en orginal (gjetter på pris)…

På forhånd, takk for eventuell hjelp!!
Av ren erfaring hos Bjerke; det som er mest vanlig er å få klokken noen mnd før estimert.
Status på levering underveis får man ikke før det nærmer seg estimert og man selv tar kontakt for å spørre.

Om man mister garantien på klokken om man setter på en annen reim må du nesten høre med Bjerke om. Høres veldig rart ut om du mister garantien om feks det skulle skje noe med verket om du har byttet reim. Om kassen skulle løsne fra reimen og miste/skade klokken pga det er vel en annen sak, men da er det vel forsikringsselskapet som må involveres..
Forøvrig så får du vel ingen «orginale» remmer til Rolex som du kan sette på DJ41 så vidt jeg vet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Av ren erfaring hos Bjerke; det som er mest vanlig er å få klokken noen mnd før estimert.
Status på levering underveis får man ikke før det nærmer seg estimert og man selv tar kontakt for å spørre.

Om man mister garantien på klokken om man setter på en annen reim må du nesten høre med Bjerke om. Høres veldig rart ut om du mister garantien om feks det skulle skje noe med verket om du har byttet reim. Om kassen skulle løsne fra reimen og miste/skade klokken pga det er vel en annen sak, men da er det vel forsikringsselskapet som må involveres..
Forøvrig så får du vel ingen «orginale» remmer til Rolex som du kan sette på DJ41 så vidt jeg vet.
Kult! Takk for info :)
 
En ansatt hos Bjerke Nedre Slottsgate var i alle fall tydelig med meg på at en uoriginal rem (f.eks. en av de mange populære gummirem-alternativene) på min Tudor BB58 vil føre til at garantien ryker. Så pass på å bytt tilbake til original konfigurasjon før klokken eventuelt tas med tilbake til Bjerke.