Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Jeg fikk bestilt en jubilee-lenke til DJ 41mm løst i år fra aut. forhandler uten å eie selve klokken. Oppga bare modellnr. på lenken, så kunne de bestille dette.
 
Ja, regner med man kjøpe OF. Men jeg trodde spørsmålet var om man kan kjøpe en OF som faktisk passer til GMT-master.
Den passer helt fint. Bare å sette på spennen fra lenka. Så kan man vurdere å kjøpe 3-parts endlinks for at det skal se litt bedre ut...

Fant ikke BLNR bilde, men brukte samme endlinks som til Daytona en gang i tiden..
IMG_6958.jpeg
 
Har en venn som begynner å gå lei sin 126610LN, og vurderer å bytte mot en 126613LB - hva tenker folket om slik byttehandel?
 
Har en venn som begynner å gå lei sin 126610LN, og vurderer å bytte mot en 126613LB - hva tenker folket om slik byttehandel?
Det er jo høyst subjektivt. Selv synes jeg TT er pent og ser ikke noe galt i å prøve noe annet hvis han er lei den sorte. Jeg gikk også litt lei den sorte og bestilte meg en LV istedet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og Klokkegutt
Har en venn som begynner å gå lei sin 126610LN, og vurderer å bytte mot en 126613LB - hva tenker folket om slik byttehandel?
Hvis han har lyst på 126613LB og samtidig er lei av sin klokke virker dette svært fornuftig. Submariner i gull/stål er deilig og fungerer godt i de fleste situasjoner, også innenfor bilsalgyrket.

Når det gjelder det økonomiske i en slik byttehandel er jo rasjonell tankegang at man tar utgangspunkt i at den som har den billigste klokken betaler mellomlegg tilnærmet differansen i nypris.

Hadde jeg sittet på begge sider av bordet i denne situasjonen ville jeg ment at å betale 45.000,- for 126613LB er relativt ryddig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19
Takk for svar @GrimReaper og @Klokkegutt . Han fikk vel tilbud om å bytte opp i opp med en '22 TT, mot sin '24 Sub, det er kanskje ikke en dårlig deal? Virker som bruktprisen på begge modellene er omtrent likt.
 
Skjønner. Hadde jeg sittet med en 126610LN hadde jeg definitivt tatt den dealen. Høres nesten for bra ut. Hadde jeg sittet med 126613LB hadde jeg droppet det lett. Jeg liker ikke å gjøre en dårlig deal. Men det er jo blitt litt sånn at folk går bananas etter Rolex i stål. Å få med noen gram 18karat gull på kjøpet er ikke feil. Som @GrimReaper skriver er dette med forbehold om tilstand på den andre klokka.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og GrimReaper
Spørsmålet har blitt stilt utallige ganger i flere forum (?).
Hvis man kun skal ha en klokke. Sub eller GMT?
Nærmere bestemt 126610 LV eller 126710 BLNR (Oyster).
Er i utgangspunktet ikke i tvil om at GMT er klokken som gjelder, men skulle likt å sett en lenke som ikke var polert…
«Behold GMT, Selg sub og kjøp Tudor» telles ikke.
 
Spørsmålet har blitt stilt utallige ganger i flere forum (?).
Hvis man kun skal ha en klokke. Sub eller GMT?
Nærmere bestemt 126610 LV eller 126710 BLNR (Oyster).
Er i utgangspunktet ikke i tvil om at GMT er klokken som gjelder, men skulle likt å sett en lenke som ikke var polert…
«Behold GMT, Selg sub og kjøp Tudor» telles ikke.

Befinner meg smått i samme båt selv etter ankomst av 126610LV - har BLRO på Jubilee.
Tror ikke det finnes noe fasit svar gitt, men si ifra hvis du løser det :LOL:
 
  • Haha
Reaksjoner: Skogsmann
Spørsmålet har blitt stilt utallige ganger i flere forum (?).
Hvis man kun skal ha en klokke. Sub eller GMT?
Nærmere bestemt 126610 LV eller 126710 BLNR (Oyster).
Er i utgangspunktet ikke i tvil om at GMT er klokken som gjelder, men skulle likt å sett en lenke som ikke var polert…
«Behold GMT, Selg sub og kjøp Tudor» telles ikke.
Skal du bare ha en stk. Rolex er det Sub som gjelder. PCL og Jubilee er jo ikke akkurat tilbehør til en "toolwatch", heller tilbehør til et smykke.

Det sagt, det kommer jo an på hva du skal bruke klokken til. Er det jobb, finere anledninger osv. mener jeg GMT med PCL eller Jubilee passer bedre enn Sub.

Fasit er selvsagt at du trenger både Sub og GMT :p
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Heftos og Skogsmann