Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Spørsmålet har blitt stilt utallige ganger i flere forum (?).
Hvis man kun skal ha en klokke. Sub eller GMT?
Nærmere bestemt 126610 LV eller 126710 BLNR (Oyster).
Er i utgangspunktet ikke i tvil om at GMT er klokken som gjelder, men skulle likt å sett en lenke som ikke var polert…
«Behold GMT, Selg sub og kjøp Tudor» telles ikke.
GMT
 
  • Liker
Reaksjoner: Skogsmann
(y) Spørsmålet har blitt stilt utallige ganger i flere forum (?).
Hvis man kun skal ha en klokke. Sub eller GMT?
Nærmere bestemt 126610 LV eller 126710 BLNR (Oyster).
Er i utgangspunktet ikke i tvil om at GMT er klokken som gjelder, men skulle likt å sett en lenke som ikke var polert…
«Behold GMT, Selg sub og kjøp Tudor» telles ikke.

Sub!

Hadde en periode 126710BLRO samtidig med 116610LV, nå har jeg kun sub og har aldri savnet GMT. Jeg tror det kun illustrerer at dette er høyst personlig og at hva som er rett for meg eller sidemannen ikke nødvendigvis er rett for deg. Følg magefølelsen og lykke til
 
  • Liker
Reaksjoner: Skogsmann
Takk for gode tilbakemeldinger og betraktninger.
Får ha begge i rotasjon noen uker å konkludere da.
Det er noe tiltalende med Sub bezel også. Den følelsen av å kunne koke spagetti uten iPhonen på.
Har aktiv livsstil og drikker aldri kartongvin.
 
Spørsmålet har blitt stilt utallige ganger i flere forum (?).
Hvis man kun skal ha en klokke. Sub eller GMT?
Nærmere bestemt 126610 LV eller 126710 BLNR (Oyster).
Er i utgangspunktet ikke i tvil om at GMT er klokken som gjelder, men skulle likt å sett en lenke som ikke var polert…
«Behold GMT, Selg sub og kjøp Tudor» telles ikke.
Daytona!
Har funket som bare det for meg i 3-4 år.
Kunne nok også klart meg greit med en GMT og da spesielt den jeg sendte til Gulbrandsen for polering av lenke og bezel.
Den ble perfekt!
#Matman
GMT2.jpg
GMT.jpg
 
Redigert:
Daytona!
Har funket som bare det for meg i 3-4 år.
Kunne nok også klart meg greit med en GMT og da spesielt den jeg sendte til Gulbrandsen for polering av lenke og bezel.
Den ble perfekt!
#Matman

Daytona er drømmen, men var ikke så heldig å komme i kø på den.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
The Atlantic i 1982:

"The Rolex is currently among Tiffany's three best sell ers, which is reason to suspect that its days as a status symbol are numbered: no sooner will everybody and his brother buy one than its glamour will fade and it will go back to being just another expensive watch."

Etterpåklokskap er den eneste eksakte vitenskap, likevel morro å humre av forsøk på å spå framtidens trender
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Under EU GDPR kan man jo henvende seg til Rolex og be om innsyn i hvilke records de er databehandler av - eventuelt hvilke personopplysninger Rolex anser en AD behandler for dem, og om det er en databehandleravtale mellom de to partene.
 
Under EU GDPR kan man jo henvende seg til Rolex og be om innsyn i hvilke records de er databehandler av - eventuelt hvilke personopplysninger Rolex anser en AD behandler for dem, og om det er en databehandleravtale mellom de to partene.
Nå er jo ikke Sveits EU-medlem, men har egne regler for dette.