Det blir spennende å se det nye Bjerke-huset. Jeg har spart meg for å se videoreportasjen lagt ut av Tidssonen for å holde det mystisk noen uker til. Flyr over fjellet i September kun for å sjekke ut Norges nye klokke-mekka
Noen som vet om NS har åpnet igjen, eventuelt når det gjenåpnes?
Vet du om de fortsatt vil utlevere Rolex i bestilling på Bjerke-huset, eller er dette stoppet til NS åpner igjen?Planen er visst oktober fikk jeg høre i dag
Tror de leverer ut Rolex det gamle lokalet i KJ frem til NS er ferdig.Vet du om de fortsatt vil utlevere Rolex i bestilling på Bjerke-huset, eller er dette stoppet til NS åpner igjen?
Tror de leverer ut Rolex det gamle lokalet i KJ frem til NS er ferdig.
Tror det slutt på skivebytte punktum. Det endrer referansen på klokke så Rolex tillater ikke dette lenger.Tilbyr Bjerke fortsatt skive bytte på Rolex det første året, eller er det nå kun etter 5 år man kan bytte?
Tilbyr Bjerke fortsatt skive bytte på Rolex det første året, eller er det nå kun etter 5 år man kan bytte?
@GrimReaper Det er nytt for meg?Tror det slutt på skivebytte punktum. Det endrer referansen på klokke så Rolex tillater ikke dette lenger.
Jeg fikk byttet skive på en OP hos Bjerke i april. En 2018 modellTror det slutt på skivebytte punktum. Det endrer referansen på klokke så Rolex tillater ikke dette lenger.
I går fikk jeg tatt meg en tur innom Bjerke. Jeg ble skikkelig imponert! Og det var selv om jeg hadde sett Jon Henrik sin video i forkant. Luftige lokaler med et varmt og hyggelig miljø. Helt ulikt de gamle lokale i Karl Johans gate. Et par veldig trivelige selgere fikk jeg også snakket med.
Jeg støtter de som mener antallet utstilte bruktklokker er lavt, og som Longines-fan synes jeg merkets utvalg var relativt begrenset. Men alt er kanskje ikke helt ferdig enda.
Gjelder også Panerai og IWC, hvis det ikke allerede er åpnet?Longines-oppsettet nå er bare midlertidig. Det kommer en full shop-in-shop med mer klokker senere
Ja, midlertidig der også, men samtidig litt annerledes ettersom de skal flytte ned i egne boutiques i første etasje.Gjelder også Panerai og IWC, hvis det ikke allerede er åpnet?
Da er det mulig jeg tar feil angående 5 år. Jeg trodde de kuttet det helt ut etter at folk spekulerte i å sette i populære skiver for å øke profitten. Eks. OP.@GrimReaper Det er nytt for meg?
@Krokodille98 Siste jeg snakket med dem om dette, noen uker siden, så er det fem år/ved garantislutt som avgjør, altså skifter de ikke på klokker som er et år gammel, uansett om du har skiva med deg eller kjøper den av Bjerke.
Og ettersom jeg skjønner er alle skiver som har levd på en modell i mer enn fem år i utgangspunktet mulig å kjøpe, men noen vil være utgått (eks fluted skive til DJ) eller vanskelig/umulig å få tak i (eks meteorite).
Tidligere var enkelte modeller «sperret» for skivebytte, eks grønn OP, men dette ble endret (rundt årsskiftet?) til «5-årsregelen».
Korriger meg gjerne hvis dette er endret å nytt og jeg har feil oppfatning eller informasjon?
Er det sagt noe om når de gjenstående BOUTIQUENE (jadda) er ferdigstilt?Longines-oppsettet nå er bare midlertidig. Det kommer en full shop-in-shop med mer klokker senere
Ingen egen erfaring, men spørsmålene dine er besvart her: https://www.urmaker-bjerke.no/vintage-and-pre-owned/ofte-stilte-sporsmalNoen med erfaring opp mot det å selge en klokke til pre-owned segmentet, og kan fortelle litt om opplevelsen og flyten i en slik fremgangsmåte og transaksjon. Kun kontant oppgjør, eller er Bjerke også åpne for bytter?