Urmaker Bjerke

Tilbyr Bjerke fortsatt skive bytte på Rolex det første året, eller er det nå kun etter 5 år man kan bytte?

Tror det slutt på skivebytte punktum. Det endrer referansen på klokke så Rolex tillater ikke dette lenger.
@GrimReaper Det er nytt for meg?
@Krokodille98 Siste jeg snakket med dem om dette, noen uker siden, så er det fem år/ved garantislutt som avgjør, altså skifter de ikke på klokker som er et år gammel, uansett om du har skiva med deg eller kjøper den av Bjerke.

Og ettersom jeg skjønner er alle skiver som har levd på en modell i mer enn fem år i utgangspunktet mulig å kjøpe, men noen vil være utgått (eks fluted skive til DJ) eller vanskelig/umulig å få tak i (eks meteorite).

Tidligere var enkelte modeller «sperret» for skivebytte, eks grønn OP, men dette ble endret (rundt årsskiftet?) til «5-årsregelen».

Korriger meg gjerne hvis dette er endret å nytt og jeg har feil oppfatning eller informasjon?
 
I går fikk jeg tatt meg en tur innom Bjerke. Jeg ble skikkelig imponert! Og det var selv om jeg hadde sett Jon Henrik sin video i forkant. Luftige lokaler med et varmt og hyggelig miljø. Helt ulikt de gamle lokale i Karl Johans gate. Et par veldig trivelige selgere fikk jeg også snakket med.
Jeg støtter de som mener antallet utstilte bruktklokker er lavt, og som Longines-fan synes jeg merkets utvalg var relativt begrenset. Men alt er kanskje ikke helt ferdig enda.
 
I går fikk jeg tatt meg en tur innom Bjerke. Jeg ble skikkelig imponert! Og det var selv om jeg hadde sett Jon Henrik sin video i forkant. Luftige lokaler med et varmt og hyggelig miljø. Helt ulikt de gamle lokale i Karl Johans gate. Et par veldig trivelige selgere fikk jeg også snakket med.
Jeg støtter de som mener antallet utstilte bruktklokker er lavt, og som Longines-fan synes jeg merkets utvalg var relativt begrenset. Men alt er kanskje ikke helt ferdig enda.

Longines-oppsettet nå er bare midlertidig. Det kommer en full shop-in-shop med mer klokker senere :)
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
@GrimReaper Det er nytt for meg?
@Krokodille98 Siste jeg snakket med dem om dette, noen uker siden, så er det fem år/ved garantislutt som avgjør, altså skifter de ikke på klokker som er et år gammel, uansett om du har skiva med deg eller kjøper den av Bjerke.

Og ettersom jeg skjønner er alle skiver som har levd på en modell i mer enn fem år i utgangspunktet mulig å kjøpe, men noen vil være utgått (eks fluted skive til DJ) eller vanskelig/umulig å få tak i (eks meteorite).

Tidligere var enkelte modeller «sperret» for skivebytte, eks grønn OP, men dette ble endret (rundt årsskiftet?) til «5-årsregelen».

Korriger meg gjerne hvis dette er endret å nytt og jeg har feil oppfatning eller informasjon?
Da er det mulig jeg tar feil angående 5 år. Jeg trodde de kuttet det helt ut etter at folk spekulerte i å sette i populære skiver for å øke profitten. Eks. OP.

For noen år siden kunne man velge å bytte skive på f.eks DJ innen et år. Lervik hadde det tilbudet tilgjengelig husker jeg.

I stand corrected.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Var innom i går, fine lokaler. Men opplevde ikke akkurat at det var så mye mer utvalg enn før? Forutenom Tudor, så virket det bare som det samme utvalget som før, med mye mer luftige lokaler. Utvalget på Bjerke Vintage var som flere skriver meget lite.
Applauderer Bjerke for all del, kult at de satser sånn men håper det tar seg opp på varer i butikken utover Tudor.
 
Noen med erfaring opp mot det å selge en klokke til pre-owned segmentet, og kan fortelle litt om opplevelsen og flyten i en slik fremgangsmåte og transaksjon. Kun kontant oppgjør, eller er Bjerke også åpne for bytter?
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen