Omega Seamaster-tråden

Sjeldent fredagskvelden har vært mer kjærkommen enn i dag! Sofa med pledd, et glass vin, kona på kjøkkenet, kidsa spiller fodball i hagen, bikkja løper rundt og jakter ball, jeg surfer etter ingenting og tidssonen:)
IMG_9237.jpeg
 
Til dere som har kjennskap til de ulike Seamaster Pro 300-generasjonene. Den siste utgaven synes jeg blir for stor for mitt håndledd. Men hvordan er denne i størrelse i forhold til de foregående generasjonene, dvs. de som ofte kalles SMPC og Bond? Ser du @Genta har alle tre.
Syns alle Seamaster 300 har sine sterke sider. Pene alle sammen men selv har jeg gått for 2254, 41mm, fordi jeg liker detaljene og nettopp det at den har mye lavere profil. Pluss at lenken smalner i motsetning til den typiske seamasterlenken. Gjør i sum at den bærer mindre. Planet ocean 39,5 kan være et alternativ og?
 

Vedlegg

  • 1000002811.jpg
    1000002811.jpg
    144,8 KB · Visninger: 0
  • 1000002810.jpg
    1000002810.jpg
    128,3 KB · Visninger: 0
Syns alle Seamaster 300 har sine sterke sider. Pene alle sammen men selv har jeg gått for 2254, 41mm, fordi jeg liker detaljene og nettopp det at den har mye lavere profil. Pluss at lenken smalner i motsetning til den typiske seamasterlenken. Gjør i sum at den bærer mindre. Planet ocean 39,5 kan være et alternativ og?
Må slå et slag for PO her, siden det ble nevnt. Jeg har eid forrige generasjon Smp300 (den med skive uten "bølger") og syntes den var ok dimensjonert men endte etterhvert på 39.5mm PO-en.
1000005016.jpg
Anbefaler å prøve den fysisk. Jeg synes den sitter perfekt, kort lug to lug. Men noen opplever den som litt "stutt-tjukk". :)

2254 er aldri feil heller da!
 
Takk for innspill. Driver fortsatt å vurderer en SMP300 og heller nå faktisk mot en 2221.80. Mye av grunnen til at jeg ønsker denne modellen er koblingen til Bond-filmene med Pierce Brosnan. Vokste opp med de og denne klokken har alltid ligget i bakhodet siden den gang. Liker blåfargen, bølgene på skiven og den røde Seamaster-teksten. At det er Quartz gjør meg engentlig ingenting. Har nok av mekaniske klokker som må holdes i live i årene som kommer :p

Har sett på Planet Ocean i 39,5 mm også, men synes de blir litt for dyre både nytt og brukt. SMP-variantene ser ut til å være mulig å få tak i med en fin rabatt på bruktmarkedet i disse tider, så følger med litt på hva som dukker opp der. Ulempen er at de begynner å bli noen år gamle så det er litt variabel kosmetisk tilstand på disse.

1726428072321.png
 
Mange takk :love: håper å få tatt noen bilder i dagslys som får frem den sinnsyke skiven og detaljene. Notorisk vanskelig å få formidlet på bilder men helt sjuk i virkeligheten. En skjult perle?

Ja, ser frem til det. Egentlig rart at man ikke ser flere av disse, det er jo rene kunstverk på skiven.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Ja, ser frem til det. Egentlig rart at man ikke ser flere av disse, det er jo rene kunstverk på skiven.
Skiven er helt utrolig flott! Den grønne keramiske bezelen er nok en tilvenningssak men jeg må bare understreke at den må virkelig ses i virkeligheten og ikke på bilder. Bilder yter den ikke rettferdighet.

At det ikke er flere av disse i faunaen har nok mye med to ting å gjøre - pris og størrelse. Den er 43mm, så man må ha en viss størrelse på labben. Jeg føler den bærer ganske likt som en Panerai 44mm i størrelse. Lenken er lekker med polerte midtledd og har butterflyclasp. Personlig en av de penere lenkene til Omega. Hvis jeg skulle ha et ønske her så måtte det være en mulighet for mikrojustering. Heldigvis satt den som et skudd på armen min ved å fjerne et ordinært ledd. Det er også 4 halvledd på lenken så det skal være mulig å finne en fit som passer.

Prisen er 140k retail, så det skremmer nok bort mange kjøpere. Selv om komplikasjonen er mer praktisk enn en ordinær GMT. Jeg kan drømme meg litt bort i den flotte jordkloden og samtidig se alle tidene verden rundt. En ganske romantisk komplikasjon vil jeg påstå :D
 
Skiven er helt utrolig flott! Den grønne keramiske bezelen er nok en tilvenningssak men jeg må bare understreke at den må virkelig ses i virkeligheten og ikke på bilder. Bilder yter den ikke rettferdighet.

At det ikke er flere av disse i faunaen har nok mye med to ting å gjøre - pris og størrelse. Den er 43mm, så man må ha en viss størrelse på labben. Jeg føler den bærer ganske likt som en Panerai 44mm i størrelse. Lenken er lekker med polerte midtledd og har butterflyclasp. Personlig en av de penere lenkene til Omega. Hvis jeg skulle ha et ønske her så måtte det være en mulighet for mikrojustering. Heldigvis satt den som et skudd på armen min ved å fjerne et ordinært ledd. Det er også 4 halvledd på lenken så det skal være mulig å finne en fit som passer.

Prisen er 140k retail, så det skremmer nok bort mange kjøpere. Selv om komplikasjonen er mer praktisk enn en ordinær GMT. Jeg kan drømme meg litt bort i den flotte jordkloden og samtidig se alle tidene verden rundt. En ganske romantisk komplikasjon vil jeg påstå :D

Fascinerende med grønn keramisk bezel, regner med den gir et flott spill med urskiven. Lenken ser fin ut, men skulle klokken bli for stor for noen vil jeg jo tro rem kan være et godt alternativ.

Helhetlig oversikt over tiden rundtomkring er definitivt en av mine topp komplikasjoner!
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Fascinerende med grønn keramisk bezel, regner med den gir et flott spill med urskiven. Lenken ser fin ut, men skulle klokken bli for stor for noen vil jeg jo tro rem kan være et godt alternativ.

Helhetlig oversikt over tiden rundtomkring er definitivt en av mine topp komplikasjoner!
Ja, den kan fåes med grønn gummirem også. Det tar jo igjen resten av klokken på en fin måte. Mulig jeg kjøper den på et senere tidspunkt hvis forelskelsen vedvarer ;) selv er jeg lenkemann og selv om jeg elsker å se diverse klokker på remmer så ender jeg som regel med lenke selv. Jeg synes det er mest behagelig og vil tro den balanserer den litt store kassen bedre enn en gummirem.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bgo80
  • Liker
Reaksjoner: Genta