Den store Omega PloProf-tråden

Jeg har sagt det før. Hadde vanlig ploprof i stål vært tilgjengelig ny fra butikk, da hadde det blitt en sånn asap. De er sinnsykt kule :cool: Synd den gikk ut av katalogen…

Jeg tok bildet fullstendig på impuls i februar mens begge var tilfeldigvis ute.
Det kom i hodet mitt som "beauty and the beast".
Sikkert ikke ofte disse to er satt side om side tenker jeg.
Vis vedlegg 374820

Same same, but different

1721479876572.png

Elsker disse vintage ploprof! De står øverst på ønskelisten min.
Her er min så å si daglig klokke, kaller denne for «the grey beast»
Har hatt den i stål 2 ganger før men synst den kunne bli litt for tung over lengre tid. Denne i titan sitter meget godt, men har no begynt å vurdere å kjøpe en i stål igjen, men no er vel spørsmålet: vintage eller ny, og viss ny, sort eller hvit?

Ps: veldig kjekt å lese gjennom hele tråden her og få litt inspirasjon

Vedlegg

• IMG_3717.jpeg
    IMG_3717.jpeg
    199,4 KB · Visninger: 0
…..men har no begynt å vurdere å kjøpe en i stål igjen, men no er vel spørsmålet: vintage eller ny, og viss ny, sort eller hvit?
Ny gir deg jo ikke noe valg mellom sort eller hvit lengre. Det er kun denne blå som i dag er tilgjengelig som ny ;)
IMG_0640.jpeg

Redigert:
Trur du har rett. Den er omtrent 100k for dyr . Eller 82k kanskje. Grisetøff klokke då
Ja den er tøff.
Men designmessig kan den ikke konkurrere med en Sea-Dweller på kontorets landskap, og vi vet at de fleste klokkene skal ikke selges til profesjonelle dykkere.
Da blir markedet ganske begrenset hvis prisen ikke er mer "venlig".
Omega skal finne det ut selv ;)

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Ja den er tøff.
Men designmessig kan den ikke konkurrere med en Sea-Dweller på kontorets landskap, og vi vet at de fleste klokkene skal ikke selges til profesjonelle dykkere.
Da blir markedet ganske begrenset hvis prisen ikke er mer "venlig".
Omega skal finne det ut selv ;)

Vel. Om målet er at ens medarbeidere skal gjenkjenne klokken og dens ikoniske design så velger man Submariner. Så slipper man å forklare forskjellen mellom den og SD. Dvs når dei spør , å du har en Rolex submariner der du svarer nei det er en Seadweller etterfulgt av et ååå.. og en litt pinlig pause før en går kver til sitt.

Tipper denne plopen kjem til å komme på salg

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Vel. Om målet er at ens medarbeidere skal gjenkjenne klokken og dens ikoniske design så velger man Submariner. Så slipper man å forklare forskjellen mellom den og SD. Dvs når dei spør , å du har en Rolex submariner der du svarer nei det er en Seadweller etterfulgt av et ååå.. og en litt pinlig pause før en går kver til sitt.

Tipper denne plopen kjem til å komme på salg
Poenget var litt mer rettet mot SD som sklir bedre under skjorten, og er litt mer elegant.
Men ja, sant nok, du har også rett der.

Selvfølgelig er det tullete at en Ploprof koster mer enn en SD. MEN en Ploprof er jo bare så sinnsykt mye kulere enn en SD - og det alene forsvarer en høyere pris ;)
Ploprof er unik og top verktøyklokke uten tvil. Mye overall tøffing faktor der.
En prof dykker som gjerne skal ha en mekanisk klokke, vil kanskje velge en Ploprof foran en Sub/SD tenker jeg.
Men mitt syn var mest basert på kundekrets og salgsmulighetene.
Og Omega prisene er mer i luksusklokke enn verktøyklokke liga. Dessverre.
Ikke helt logisk også at en ny Ploprof koster mer enn en historisk vintage.

• Liker
Reaksjoner: Utinaturen og Gin