Blodstrupmoen
Støttemedlem
Eg satt bak i en Taxi Id7 i Stavanger i helga. Helt forferdelig dårlig hjuloppheng på den bilen ihvertfall.
Andrehåndsverdien på hybrider er vel usikker ( forøverig på alle biler ) da f.eks X5 med ren fosil har hatt 50-100k prisoppgang mens hybryd har hatt stort verdigtap. Mange er redde for store kostnader etter at garanti har utløpt, da er det ikke lett å selge en hybrid som både er fosil og el. Ingen sitter vel med fasiten, men personlig så tror jeg det sikreste er å kjøpe en ren fosil i disse dager for å redusere verditapet.Du har vel fortsatt en ganske rå Defender i bilparken, så da ville jeg valgt noe helt annerledes, gjerne noe med komfort og litt kjøreegenskaper. Skal du ha maks 1-2 år gammel bil så ville nok jeg også gått for en 330e touring om du tenker denne er stor nok til ditt behov. Her får du meget gode kjøreegenskaper, et fint interiør, gode seter, firehjulstrekk og en mer enn rask nok bil. Jeg tror også andrehåndsverdien vil bli bra, da det de siste årene har blitt solgt svært få fossilbiler. Denne er gått litt lenger enn du ønsker, men det dukker nok raskt opp en 2022 modell med under 25k på telleren til rundt 500k.
Jeg må skamfullt innrømme at min aldeles herlige Land Rover Defender ble levert til en ny lykkelig eier i går . Kona har en VW E-up som pr. i dag da er vår eneste bil. Siden jeg nå har blitt «tidlig pensjonist», så er planen fremover bare å ha 1 vanlig bil til det meste. BMW’n du foreslår er absolutt et veldig godt alternativ. MEN! Tanken er også - og igjen kjøpe en ny entusiast bil, men da kun for sommerbruk, tenker da Morgan, Healy e.l.Du har vel fortsatt en ganske rå Defender i bilparken, så da ville jeg valgt noe helt annerledes, gjerne noe med komfort og litt kjøreegenskaper. Skal du ha maks 1-2 år gammel bil så ville nok jeg også gått for en 330e touring om du tenker denne er stor nok til ditt behov. Her får du meget gode kjøreegenskaper, et fint interiør, gode seter, firehjulstrekk og en mer enn rask nok bil. Jeg tror også andrehåndsverdien vil bli bra, da det de siste årene har blitt solgt svært få fossilbiler. Denne er gått litt lenger enn du ønsker, men det dukker nok raskt opp en 2022 modell med under 25k på telleren til rundt 500k.
Du kunne kanskje vurdert en Up, uten E, som entusiastbil? Hvis jeg forstår @Edzilla rett så er det et miljø for slikt, iallfall et bitte lite ett i MossJeg må skamfullt innrømme at min aldeles herlige Land Rover Defender ble levert til en ny lykkelig eier i går . Kona har en VW E-up som pr. i dag da er vår eneste bil. Siden jeg nå har blitt «tidlig pensjonist», så er planen fremover bare å ha 1 vanlig bil til det meste. BMW’n du foreslår er absolutt et veldig godt alternativ. MEN! Tanken er også - og igjen kjøpe en ny entusiast bil, men da kun for sommerbruk, tenker da Morgan, Healy e.l.
Lenge siden jeg har ledd så godt av et innlegg på TSDu kunne kanskje vurdert en Up, uten E, som entusiastbil? Hvis jeg forstår @Edzilla rett så er det et miljø for slikt, iallfall et bitte lite ett i Moss
Utrolig artig bil, har vurdert å ta inn en - men den havner fort på +/- 500k.... Det er "litt" i overkant, med tanke på at du kan kjøpe en ny i Sverige for ca. 300 SEK....Suzuki Jimny!
Sista chansen att köpa ikonen Suzuki Jimny - Suzuki Bilar
suzukibilar.se
Etter å ha hatt en 2020 modell X5 45e, så kan jeg definitivt si jeg holder meg milevis unna BMW. 19 ganger på verksted på under et år , null ydmykhet fra selger og generelt en arrogant holdning fra BMW Norge. Dette var sikkert den verste «mandagsbilen» i landet, men det unnskylder likevel ikke dårlig oppfølging. Når du leverer inn en stor X5 og får en i3 som lånebil, så er det innafor å reagere. Om det er like store utfordringer som dette generelt hos BMW, så skjønner jeg godt de kutter ned på omfanget av garantien.Har du kjøpt bil enda, @Gin?
Jeg synes garantiordningene til produsentene er interessante om dagen.
For mens BMW har kuttet sin nybilgaranti betraktelig, fra 200k km til 100k km, så gir nå Hyundai 5 år og FRI kilometer på alle nye biler.
Det sier litt om hvem som står bak produktene sine og ikke. BMW hadde 5 år / 200k km i over 20 år, men nå har de altså halvert inkluderte km.
At en Hyundai til 245k skal ha så til de grader bedre garantivilkår enn en BMW til en million mer er helt uforståelig.
Har alltid vært en forkjemper for tyske biler, men det blir unektelig vanskelig for meg å velge BMW igjen når de tar sånne valg.
Mercedes har også kuttet til 100k km, og det har også VW og Audi.
Mye mulig jeg kryper til korset og kjøper koreansk om jeg skal ha ny elbil neste gang. Det er heldigvis ikke en beslutning som må tas før om en god stund.