Eg satt bak i en Taxi Id7 i Stavanger i helga. Helt forferdelig dårlig hjuloppheng på den bilen ihvertfall.
Andrehåndsverdien på hybrider er vel usikker ( forøverig på alle biler ) da f.eks X5 med ren fosil har hatt 50-100k prisoppgang mens hybryd har hatt stort verdigtap. Mange er redde for store kostnader etter at garanti har utløpt, da er det ikke lett å selge en hybrid som både er fosil og el. Ingen sitter vel med fasiten, men personlig så tror jeg det sikreste er å kjøpe en ren fosil i disse dager for å redusere verditapet.Du har vel fortsatt en ganske rå Defender i bilparken, så da ville jeg valgt noe helt annerledes, gjerne noe med komfort og litt kjøreegenskaper. Skal du ha maks 1-2 år gammel bil så ville nok jeg også gått for en 330e touring om du tenker denne er stor nok til ditt behov. Her får du meget gode kjøreegenskaper, et fint interiør, gode seter, firehjulstrekk og en mer enn rask nok bil. Jeg tror også andrehåndsverdien vil bli bra, da det de siste årene har blitt solgt svært få fossilbiler. Denne er gått litt lenger enn du ønsker, men det dukker nok raskt opp en 2022 modell med under 25k på telleren til rundt 500k.
Jeg må skamfullt innrømme at min aldeles herlige Land Rover Defender ble levert til en ny lykkelig eier i går . Kona har en VW E-up som pr. i dag da er vår eneste bil. Siden jeg nå har blitt «tidlig pensjonist», så er planen fremover bare å ha 1 vanlig bil til det meste. BMW’n du foreslår er absolutt et veldig godt alternativ. MEN! Tanken er også - og igjen kjøpe en ny entusiast bil, men da kun for sommerbruk, tenker da Morgan, Healy e.l.Du har vel fortsatt en ganske rå Defender i bilparken, så da ville jeg valgt noe helt annerledes, gjerne noe med komfort og litt kjøreegenskaper. Skal du ha maks 1-2 år gammel bil så ville nok jeg også gått for en 330e touring om du tenker denne er stor nok til ditt behov. Her får du meget gode kjøreegenskaper, et fint interiør, gode seter, firehjulstrekk og en mer enn rask nok bil. Jeg tror også andrehåndsverdien vil bli bra, da det de siste årene har blitt solgt svært få fossilbiler. Denne er gått litt lenger enn du ønsker, men det dukker nok raskt opp en 2022 modell med under 25k på telleren til rundt 500k.
Du kunne kanskje vurdert en Up, uten E, som entusiastbil? Hvis jeg forstår @Edzilla rett så er det et miljø for slikt, iallfall et bitte lite ett i MossJeg må skamfullt innrømme at min aldeles herlige Land Rover Defender ble levert til en ny lykkelig eier i går . Kona har en VW E-up som pr. i dag da er vår eneste bil. Siden jeg nå har blitt «tidlig pensjonist», så er planen fremover bare å ha 1 vanlig bil til det meste. BMW’n du foreslår er absolutt et veldig godt alternativ. MEN! Tanken er også - og igjen kjøpe en ny entusiast bil, men da kun for sommerbruk, tenker da Morgan, Healy e.l.
Lenge siden jeg har ledd så godt av et innlegg på TSDu kunne kanskje vurdert en Up, uten E, som entusiastbil? Hvis jeg forstår @Edzilla rett så er det et miljø for slikt, iallfall et bitte lite ett i Moss