Ting som varer evig.

Har hatt en Norrøna skalljakke i 15 år, hardt bruk og er like fin enda. Verdt hver krone, kostet vel den gang 2700,- tror jeg.

Og Fischer space pen, min er i bullet versjon. Har vært i venstre lomme i åresvis.

1730916759598.png

Hvor har dere fått reparert Arcteryx?
Siste jeg skulle fikse en jakke, så brukte jeg Gore-tex service, men fant de ikke på nett og telefon når jeg sjekket i sommer.

Siste jeg skulle fikse en jakke, så brukte jeg Gore-tex service, men fant de ikke på nett og telefon når jeg sjekket i sommer.
Jeg har opplevd at Arc'teryx er imøtekommende når det kommer til service, også på eldre plagg. Anbefaler å ta de med til en forhandler av merket, så kan de bistå.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Jeg brukte https://barentsoutdoor.no da hunden hadde ødelagt en lommen i jakt på godbiter. Arcteryx sa at det ikke var verdt å fikse siden de ikke kunne matche stoffet da den fargen var utgått. Barents outdoor tok 749kr for å konstruere ny lomme ink. returfrakt. Ja, det er ikke samme farge, men det er på innsiden så bryr meg ikke.

• Liker
Reaksjoner: MrFinale og .TP
Du må først kontakte Arcteryx . Men eg har tidligere sendt hit :
Svenn Erik Nerlandsrem
Sports & Leisure Goretex service
Skomakarvegen 17
N-6480 Aukra

• Liker
Reaksjoner: MrFinale
Kokt ulltøy! Nesten hele kortjakkegarderoben min er amerikansk kokt ulltøy, hvor det nyeste er fra slutten av 1960-tallet. De ser for det aller meste helt nye ut, spør du meg. Det kan være både billig og dyrt, det er et tålmodighetsspørsmål.

Ellers har jeg en Parker Jotter i rustfritt stål som jeg har hatt med meg verden rundt. Kjekk sak.

• Liker
Reaksjoner: DJDAN
Inspirert av et bilde i en annen tråd: olabukser i rå ubehandlet denim i "riktig" tykkelse/vekt og høy kvalitet varer helt latterlig lenge. Billig rådenim sliter jeg hull i etter ett års daglig bruk, men japansk selvedge i sånn ca 14 oz får jeg 3 års bruk ut av før de må til første reparasjon. Har fremdeles 20 år gamle gjennom-reparerte Nudie jeans liggende i skuffen som tas frem til spesielle anledninger.

Det første som slår meg er produkter fra Tumi. Har blant annet pc-veske, carry-on og toalettmappe fra dette merket. Her får man virkelig god kvalitet for pengene.
Ser ny ut etter mange års bruk, så stoffet er knallbra. Langt mindre bra (dvs. skuffende dårlig) er disse plastikk-greiene (hva i all verden heter de?) som lukker flap'en; de brekker jo stadig. Etter masse pes fikk jeg fikset (gratis) de for en stund siden; nå har den ene slike "låsen" brukket igjen. GRRRR. Men stoffet er bra, for all del. Tom Bihn har like fin nylon, og der har jeg ikke hatt problemer. Favoritt-vesken (Aeornaut 45) ser helt ny ut, selv etter mange reiser.

Redigert:
Har konkludert med at det er på tide å bytte ut min ti år gamle HD-TV. At TV'er ikke varer evig kan vi vel være enige om, men jeg er usikker på om jeg skal gå for en top end OLED som foråpentligvis kan vare ti nye år, eller om jeg heller skal gå for en TV til halve prisen som i verste fall kan bytes ut om fem år. Noen tanker rundt det?

Vi hadde en 60‘’ Sony HD som kostet 20K for 12-13 år siden. Da vi flyttet i fjor byttet vi til en 55’’ LG 4K til 6K. Helt supert bilde og god, ikke super, lyd. Jeg vet hva jeg ville gjort …

• Liker
Reaksjoner: Sciarra og Grendel
"Evig varer kun et dårlig rykte " sier et gammelt ordtak.

Rundt 2006 kjøpt vi et BOSE-anlegg til heimen. Jeg hadde omsider gått med på å bytte ut de hjemmelagde høyttalerne jeg bygget i 1988. Kravet var at de nye skulle minimum ha like god lyd. Hjemmebygg hadde for lav WAF.

Valget falt på BOSE Liftstyle. Det funker fint fortsatt.

1000015343.jpg

8

Har konkludert med at det er på tide å bytte ut min ti år gamle HD-TV. At TV'er ikke varer evig kan vi vel være enige om, men jeg er usikker på om jeg skal gå for en top end OLED som foråpentligvis kan vare ti nye år, eller om jeg heller skal gå for en TV til halve prisen som i verste fall kan bytes ut om fem år. Noen tanker rundt det?

Vi hadde en 60‘’ Sony HD som kostet 20K for 12-13 år siden. Da vi flyttet i fjor byttet vi til en 55’’ LG 4K til 6K. Helt supert bilde og god, ikke super, lyd. Jeg vet hva jeg ville gjort …

"Evig varer kun et dårlig rykte " sier et gammelt ordtak.

Rundt 2006 kjøpt vi et BOSE-anlegg til heimen. Jeg hadde omsider gått med på å bytte ut de hjemmelagde høyttalerne jeg bygget i 1988. Kravet var at de nye skulle minimum ha like god lyd. Hjemmebygg hadde for lav WAF.

Valget falt på BOSE Liftstyle. Det funker fint fortsatt.

Vis vedlegg 387410

8
Er vel grunnleggende uenig i at «elektronikk» hører hjemme i denne tråden. Elektronikk er i mitt hode ikke noe som varer evig, men derimot raskt blir utdatert eller ubrukelig skyldes enten utdatert firmware eller elektrolytter o.l. som tørker inn. Dog håper jeg min B&O Tv med en prislapp godt nord for 100K skal ha en levetid på mer enn 10 år, men jeg forventer ikke et «evig liv» på denne.

Kjøpte LG 65 OLED for ca 6 år siden til 27k. Varte 5 år og 2 mnd. kjøpte ny TV til 10k og bytter heller ut om 5 år.

• Liker
Reaksjoner: Sciarra
Kjøpt midt på treet tv'er de siste gangene. Eneste kriteriet jeg har er at den er på 100hz så jeg kan se fotball uten at det lagger.
Stort sett bytter jeg på rundt 5-6 år. Prisnivå mellom 10 og 20k. Er ikke så nøye på å ha det nyeste så jeg kjøper gjerne fjorårets toppmodell til fornuftig pris.
Men som @Gin sier, elektronikk er vel så langt unna ting som varer evig som mulig.

• Liker
Reaksjoner: Sciarra