Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Som et resultat av prisstigningen på Rolex i edelt metall, vil det også medføre økte kostnader for service ifm. service?
Tenker spesifikt på lasersveising hvor man fyller dings, hakk o.l. med edelt metall.

Er det noe korrelasjon mellom prisstigningen på edelt metall og service?

TT kommer ikke til å øke i pris brukt. De har jo bare falt siden forrige prisøkning som også var ganske høy. De faller mellom to stoler tror jeg, så ingen grunn til å stresse med det.
Bruktprisen på Rolex Submariner Date 126613 og 116613 ser ut til å være på noenlunde samme nivå som for tre år siden, men så skal det sies at jeg ikke har fulgt med på utviklingen i mellomtiden.

Denne må derimot være et ganske bra kjøp nå (Sea-dweller TT) https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/378682677
Her snakker vi kanskje opp mot 75k under nypris:p

Bruktprisen på Rolex Submariner Date 126613 og 116613 ser ut til å være på noenlunde samme nivå som for tre år siden, men så skal det sies at jeg ikke har fulgt med på utviklingen i mellomtiden.

Denne må derimot være et ganske bra kjøp nå (Sea-dweller TT) https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/378682677
Her snakker vi kanskje opp mot 75k under nypris:p
Ville formulert det litt annerledes: SD43tt vil kanskje aldri være et godt kjøp ;)

Hvis B/P ikke er viktig kan denne være mye Rolex for pengene. 116503 med service hos AD:

Bruktprisene for 3 år siden (desember 2021) var nok nesten ved peak før det begynte å snu nedover i februar/mars 2022.

Bruktprisene for 3 år siden (desember 2021) var nok nesten ved peak før det begynte å snu nedover i februar/mars 2022.
Synes i så fall ikke utsalgsprisene på finn er veldig annerledes i dag enn da jeg solgte min Submariner TT første halvdel av 2022.

Må også innrømme at jeg synes prisene på Submariner 124060 og 126610 ser noenlunde lik ut.

Kommentar: I dag gikk jeg for første gang inn på finn.no for å sjekke prisene på Submariner, og da med sterk tro på at prisene hadde gått en del ned. Ble litt overrasket over at prisene så tilforlatelige like ut som første halvdel av 2022. Nå kan det jo likevel hende at forskjellen blir større når vi snakker om reel pris, men det blir bare spekulasjoner.