Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Som et resultat av prisstigningen på Rolex i edelt metall, vil det også medføre økte kostnader for service ifm. service?
Tenker spesifikt på lasersveising hvor man fyller dings, hakk o.l. med edelt metall.

Er det noe korrelasjon mellom prisstigningen på edelt metall og service?

TT kommer ikke til å øke i pris brukt. De har jo bare falt siden forrige prisøkning som også var ganske høy. De faller mellom to stoler tror jeg, så ingen grunn til å stresse med det.
Bruktprisen på Rolex Submariner Date 126613 og 116613 ser ut til å være på noenlunde samme nivå som for tre år siden, men så skal det sies at jeg ikke har fulgt med på utviklingen i mellomtiden.

Denne må derimot være et ganske bra kjøp nå (Sea-dweller TT) https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/378682677
Her snakker vi kanskje opp mot 75k under nypris:p

Bruktprisen på Rolex Submariner Date 126613 og 116613 ser ut til å være på noenlunde samme nivå som for tre år siden, men så skal det sies at jeg ikke har fulgt med på utviklingen i mellomtiden.

Denne må derimot være et ganske bra kjøp nå (Sea-dweller TT) https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/378682677
Her snakker vi kanskje opp mot 75k under nypris:p
Ville formulert det litt annerledes: SD43tt vil kanskje aldri være et godt kjøp ;)

Hvis B/P ikke er viktig kan denne være mye Rolex for pengene. 116503 med service hos AD:

Bruktprisene for 3 år siden (desember 2021) var nok nesten ved peak før det begynte å snu nedover i februar/mars 2022.

Bruktprisene for 3 år siden (desember 2021) var nok nesten ved peak før det begynte å snu nedover i februar/mars 2022.
Synes i så fall ikke utsalgsprisene på finn er veldig annerledes i dag enn da jeg solgte min Submariner TT første halvdel av 2022.

Må også innrømme at jeg synes prisene på Submariner 124060 og 126610 ser noenlunde lik ut.

Kommentar: I dag gikk jeg for første gang inn på finn.no for å sjekke prisene på Submariner, og da med sterk tro på at prisene hadde gått en del ned. Ble litt overrasket over at prisene så tilforlatelige like ut som første halvdel av 2022. Nå kan det jo likevel hende at forskjellen blir større når vi snakker om reel pris, men det blir bare spekulasjoner.

Hei alle vise horologer! 😁 God jul og snart godt nytt år til dere alle!
Jeg lurer litt på om Explorer 40 eller 36 kunne bli den neste. Ser Bjerke tar henholdsvis 91000.- og 86100.- men ser man må ut med 110.- for en på Finn.no
Er ikke helt inne i Rolex prisingen men må man altså ut med omtrent 20k over Bjerke pris for en Explorer?
Noen her som har en formening om man kan få de til litt nærmere Bjerke pris?
Har ikke hørt med Bjerke, men jeg antar det er venteliste og alt som hører med selv for en Explorer, eller kan man forvente å få tak i en over disk ganske kjapt?
Kjenner jeg sliter litt med å betale 20k over nypris…

Jeg lurer litt på om Explorer 40 eller 36 kunne bli den neste. Ser Bjerke tar henholdsvis 91000.- og 86100.- men ser man må ut med 110.- for en på Finn.no
Er ikke helt inne i Rolex prisingen men må man altså ut med omtrent 20k over Bjerke pris for en Explorer?
Har ikke hørt med Bjerke, men jeg antar det er venteliste og alt som hører med selv for en Explorer, eller kan man forvente å få tak i en over disk ganske kjapt?
Er nok optimistisk prisforlangende hos enkelte enda ja, rundt retail for 40mm er nok realistisk. Litt under for 36mm. 39mm kan man plukke opp for 65-75 avhengig av tilstand og alder. Jeg personlig ville gått for en Mk.II 39mm.

Gledelig jul. WISe TSer!
Som mannen med ljåen fra de dype skoger og høye fjell sier: er nok noe optimistisk prising, men over retail er nok reelt, dessverre.
Anbefaler, også som sistnevnte nevnte, 214270. Mark I er det mulig å få til 75’. Skal sikkert være mulig å få mark II til 82-85’.

Er nok optimistisk prisforlangende hos enkelte enda ja, rundt retail for 40mm er nok realistisk. Litt under for 36mm. 39mm kan man plukke opp for 65-75 avhengig av tilstand og alder. Jeg personlig ville gått for en Mk.II 39mm.
Ja ok. Rundt nypris er det som realistisk ja. Er det lume i tallene på mk.II?
Ønsker vel i utgangspunktet en så ny som mulig 😁

Ja ok. Rundt nypris er det som realistisk ja. Er det lume i tallene på mk.II?
Ønsker vel i utgangspunktet en så ny som mulig 😁
Mk.II har lume i tallene og de nye viserne som @Genta sa, men jeg mener den kom i 2017. Her skal ikke jeg heller være for påståelig. Men jeg synes både Mk.I og Mk.II er et bedre valg en 36 og 40mm.
Hadde jeg vært ute etter en selv hadde jeg gått for en Mk.II.

Som sagt, RIP de som står på helgull listene til Rolex, Daytona spesielt.. må vel være tidenes største prisøkning fra de?

• Liker
Reaksjoner: Jørgen