100% enig.mens Brabus er ny-rik flashing av penger. Imho.
Bare se på madsPusserOpp sin nye bil. Var ikke nok med ny G 63. La til Brabus 700. Selv det var ikke nok oppmerksomhet så han folierte den i en gusjegrønn farge. «se på meg da!» ……
100% enig.mens Brabus er ny-rik flashing av penger. Imho.
AMG navnet er fra grunnleggerene Aufrecht, Melcher, og byen Großaspach. Det var to kompiser som startet å tune MB biler i 1967. De ble så gode og store at MB kjøpte de opp i ca 2000 og 2005. Dvs heleid av MB fra 2005. 99% av bilene som triller på norsk vei med AMG merke på bakluken er ikke ekte AMG, kun litt annen front og bakfanger enn en vanlig MB. En ekte AMG har stort sett 4 potter og V8. De senere årene har MB kommet med 2L 4 syl på +/- 400 hk.Her kan det sikkert være noen som kan gi meg en forklaring.
I dag kom jeg, i min hvite Lexus, kjørende bak en svart Brabus 650. Nyyydelt lyd. Da jeg passerte den la jeg merke til at føreren hadde (også) vinduet oppe. Ikke uten grunn.
Dette er jo også en bil med utgangspunkt i en Mercedes.
Men hva er egentlig forskjellen på Brabus og AMG?
8
Vurderer denne STERKT selv! Gleder meg til å høre mer.
Alt handler ikke om størrelseFin bil, men det er jo på ingen måte noen Mini lenger.
Nei, moderne biler har jo vokst en del. Men Aceman er ca. samme størrelse som første generasjon Countryman, så diger er den ikke.Fin bil, men det er jo på ingen måte noen Mini lenger.
Gleder meg stort. Forventer levering i overgangen mars/april, så det er enda litt ventetid. De første bilene er vel i Norge allerede, men jeg har ikke sett den i lvende livet enda. Spennende!Vurderer denne STERKT selv! Gleder meg til å høre mer.
Har sett den live! Ser større ut enn jeg trodde; noe som for meg er superpositivt. Tror dette er en super bil!Gleder meg stort. Forventer levering i overgangen mars/april, så det er enda litt ventetid. De første bilene er vel i Norge allerede, men jeg har ikke sett den i lvende livet enda. Spennende!
Er jo en Mini, klart den er super!Har sett den live! Ser større ut enn jeg trodde; noe som for meg er superpositivt. Tror dette er en super bil!
Har en ID4 GTX nå, enig i mye du skriver her.Tror jeg hadde holdt meg unna alt som er elektrisk fra VW, med unntak av gode, gamle eGolf.
VW ID-serie kort oppsummert basert på min ID3 (15000 km) og lånt ID Buzz (2-3000 km):
- kjipt/billig interiør; mye plast og blanke overflater som blir raskt ripete og/eller fulle av fingermerker
- mye dekkstøy
- håpløst tregt infotainment/bilinnstilinger
- små skjermer med «gammeldags» oppløsning og layout
- dårlige betjening av enkelte funksjoner (panel på venstre side av rattet man ikke ser når man kjører)
- hyperaktiv filholderassistent
- elendig lyd i standard anlegg
- haptiske kontrollknapper som er helt ubrukelige
- dårlig/elendig på vinterføre med bakhjulsdrift
- 3 ikke planlagte verkstedsbesøk på ID3 (AC kompressor byttet, airbag byttet og problemer med ryggesensor)
- fullstendig ubrukelig app, med lite funksjoner
- klimaanlegg som ikke fjerner fuktighet raskt nok
+ grei å kjøre på sommerføre
+ god plass hensyntatt utvendige mål
+ liker designet
+ god rekkevidde på ID3 ProS (WLTP 550km)
Har dessverre observert mange av de samme tilbakemeldingene på andre modeller i samme serie. Kanskje ikke rart at VW må stenge fabrikker, og at de blir utkonkurrert av billige kineserne?
Har egentlig alltid vært veldig glad i VW, men dette var ingen høydare. Er lite imponert over det ingeniørene i Wolfsburg har kokt sammen de siste årene….
Hvis man trenger minibuss så er jeg helt enig. Men for alle oss andre er f.eks Kia EV9 bedre på de fleste parametre. Og skal jeg ha med alt av sykler og sommerutstyr til våre fire barn så blir også Buzz for liten, så da må det en fritidshenger til.Alt det som skrives om elektrisk vw stemmer, men med tre barn er Buzz per i dag fullstendig uten konkurranse.
Hadde en 2017 Countryman hybrid, og det var en fantastisk kontaktskapende bil. Når jeg parkerte ved butikken kom det ofte noen bort for en prat, og delte gamle Mini-minner. Alltid veldig hyggelig. Har aldri opplevd det med andre biler. Så det er ikke en bil for folk som vil stikke seg bort i mengden. Tror andre Mini-eiere kan bekrefte dette. Og det passer jo bra for påfugler som ossGrattis! Kul Mini