Legg et a4 ark inntil en flat vegg og sett foten opp på arket helt inn til veggen . Tegn rundt foten med en tusj . VærsågodIngen her inne som har en såkalt "brannock device" de har lyst til å selge?
Har gjort dette flere ganger, men føler meg ikke veldig klok av det. Føles veldig upresist.Legg et a4 ark inntil en flat vegg og sett foten opp på arket helt inn til veggen . Tegn rundt foten med en tusj . Værsågod
Har gjort dette flere ganger, men føler meg ikke veldig klok av det. Føles veldig upresist.
Ikke nok med at skoa må gåes inn, men det samme må buksa i raw-denim før den kan legges opp.Gutter. På tide å kjøpe symaskin så dere kan legge opp egne benklær . Kjedelig å måtte gå med søskenbretten ( arvede bukser som er for lange ) i voksen alder .
Gutter. På tide å kjøpe symaskin så dere kan legge opp egne benklær . Kjedelig å måtte gå med søskenbretten ( arvede bukser som er for lange ) i voksen alder .
Er en måte å få huset fult i sand og skjit er det ihvertfall.Brett alt. Alltid!
det samme må buksa i raw-denim før den kan legges opp
Jeg nøyer meg med "hæ?"Unnskyld uttrykket, men "hæ"?
Har du bukse i sanforisert rådenim så krymper den ikke nevneverdig, og er den ikke i sanforisert denim må du uansett vaske/bløtlegge den så den krymper til riktig størrelse før du går den inn.
Legger du opp etter at du har gått inn rådenim må du enten klippe bort kanten og legge den opp uten chainstitch, og da ser det ut som om du har arvet buksa. Eller så legger du den opp på landets eneste chainstitch-maskin og da ser det fremdeles ut som om du har arvet buksa fordi stoffet på kanten er fadet feil. Eller så klipper skredderen av kanten og syr den på igjen, og det er en hack og ser aldri 100 % ut. Og bretter du opp rådenim så sliter du høl på kanten av oppbretten og kan ikke brette den ned igjen.
Etter min mening - og jeg har kjøpt totalt 5 par jeans i ikke-rådenim siden 1997 - må man velge mellom riktig lengde og brett-opp-for-å-vise-jålekanten-lengde når man kjøper buksen, og så bare bruke den, vaske når den stinker og lappe når den ryker. Med sanforisert denim, altså. Usanforisert er en felle jeg er ferdig med å gå i.
Så mye greier for å bruke en olabukse. Himmel...er dette normalt?
Det jeg ble fortalt var at man mister en tomme eller to med at den «rynker» seg litt sammen rundt knær og lår. Dette tar et par mnd. og må gjøres før den legges opp.Unnskyld uttrykket, men "hæ"?
Har du bukse i sanforisert rådenim så krymper den ikke nevneverdig, og er den ikke i sanforisert denim må du uansett vaske/bløtlegge den så den krymper til riktig størrelse før du går den inn.
Legger du opp etter at du har gått inn rådenim må du enten klippe bort kanten og legge den opp uten chainstitch, og da ser det ut som om du har arvet buksa. Eller så legger du den opp på landets eneste chainstitch-maskin og da ser det fremdeles ut som om du har arvet buksa fordi stoffet på kanten er fadet feil. Eller så klipper skredderen av kanten og syr den på igjen, og det er en hack og ser aldri 100 % ut. Og bretter du opp rådenim så sliter du høl på kanten av oppbretten og kan ikke brette den ned igjen.
Etter min mening - og jeg har kjøpt totalt 5 par jeans i ikke-rådenim siden 1997 - må man velge mellom riktig lengde og brett-opp-for-å-vise-jålekanten-lengde når man kjøper buksen, og så bare bruke den, vaske når den stinker og lappe når den ryker. Med sanforisert denim, altså. Usanforisert er en felle jeg er ferdig med å gå i.