Urmaker Bjerke

Jeg var innom Rolex boutiquen for noen uker siden.
Uten å noen gang a vurdert Rolex før så hadde jeg plutselig fått dilla på Explorer, og trodde i min naivitet at dette noe man kunne få kjøpt! :D
Jeg var med andre ord ikke klar over opplegget med at man måtte ha et "langt kundeforhold med varierte kjøp" for å komme på ventelista.
Nå veit jeg det, hehe.
Så det blir dessverre ikke Rolex fra Bjerke, jeg kan ikke kjøpe masse klokker jeg i utgangspunktet ikke vil ha, for å komme på venteliste.
Skikkelig synd:(
jaja, nok om det.

Selve boutiquen var jo veldig flott!
Nydelige lokaler og hyggelig betjening.
Den unge mannen som viste oss rundt insisterte på at Rolex explorer 36mm vil bare være tilgjengelig i 2-tone fremover, og at 36mm i stål utfases.
Dette syntes jeg mildt sagt hørtes rart ut, og har ikke fått indikasjon på dette fra noen andre AD´er jeg har snakket med.
Er dette inside-informasjon Bjerke har, eller var dette et kunnskapshull i opplæringen hans?
Litt merkelig var det, synes jeg.

Flott butikk/boutique uansett!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Jeg var innom Rolex boutiquen for noen uker siden.
Uten å noen gang a vurdert Rolex før så hadde jeg plutselig fått dilla på Explorer, og trodde i min naivitet at dette noe man kunne få kjøpt! :D
Jeg var med andre ord ikke klar over opplegget med at man måtte ha et "langt kundeforhold med varierte kjøp" for å komme på ventelista.
Nå veit jeg det, hehe.
Så det blir dessverre ikke Rolex fra Bjerke, jeg kan ikke kjøpe masse klokker jeg i utgangspunktet ikke vil ha, for å komme på venteliste.
Skikkelig synd:(
jaja, nok om det.

Selve boutiquen var jo veldig flott!
Nydelige lokaler og hyggelig betjening.
Den unge mannen som viste oss rundt insisterte på at Rolex explorer 36mm vil bare være tilgjengelig i 2-tone fremover, og at 36mm i stål utfases.
Dette syntes jeg mildt sagt hørtes rart ut, og har ikke fått indikasjon på dette fra noen andre AD´er jeg har snakket med.
Er dette inside-inpormasjon Bjerke har, eller var dette et kunnskapshull i opplæringen hans?
Litt merkelig var det, synes jeg.

Flott butikk/boutique uansett!
Regner med at han mente "tilgjengelig" i den retning av "for å kjøpe".

hvorvidt en klokke utfases er det nok ingen som vet før Rolex fjerner det fra nettsiden sin.

Da stål modellene er rimeligere, og ofte mer populære, vil TwoTone ofte være tilgjengelig i de fleste kategorier hos AD’er.
 
  • Liker
Reaksjoner: le_bandit
Regner med at han mente "tilgjengelig" i den retning av "for å kjøpe".

hvorvidt en klokke utfases er det nok ingen som vet før Rolex fjerner det fra nettsiden sin.

Da stål modellene er rimeligere, og ofte mer populære, vil TwoTone ofte være tilgjengelig i de fleste kategorier hos AD’er.
Nei, det var ikke det han mente altså.
Selvom jeg skjønner hvorfor du sier det:) ...det hadde jo gitt mening.
Han sa at 40mm skulle være i stål og 36mm skulle kun være i two-tone - for å differensiere modellene.
Vi var der to stykker, og det var dette han sa.
Han ga et inntrykk av å være litt "ny", rett og slett
 
Redigert:
Han i butikken snakket ikke noe om tilgjengelighet og ventelister osv i det hele tatt - dette var noe han "heldigvis ikke hadde noe med å gjøre" (hans ord).
...hele greia med "...et langt kundeforhold med varierte kjøp", var fra mailer med Bjerke i etterkant.
 
Nei, det var ikke det han mente altså.
Selvom jeg skjønner hvorfor du sier det:) ...det hadde jo gitt mening.
Han sa at 40mm skulle være i stål og 36mm skulle kun være i two-tone - for å differensiere modellene.
Vi var der to stykker, og det var dette han sa.
Han ga et inntrykk av å være litt "ny", rett og slett
Høres helt vilt ut.
Jeg er en stor fan av 36 TT som et alternativ til den kanskje litt kjedelige stålversjonen, men på den annen side er jo 36mm i stål den originale Explorer’en og kan ikke skjønne at den skal bli discontinued. Den var jo ute noen år men kom tilbake, og det får være grenser på frem og tilbake.
 
  • Liker
Reaksjoner: impaw
Han i butikken snakket ikke noe om tilgjengelighet og ventelister osv i det hele tatt - dette var noe han "heldigvis ikke hadde noe med å gjøre" (hans ord).
...hele greia med "...et langt kundeforhold med varierte kjøp", var fra mailer med Bjerke i etterkant.
Hørtes ut som en veldig uheldig opplevelse.

Så vidt jeg kjenner til, sitter ikke Bjerke på slik informasjon i forveien. Jeg vet at det har "ulmet" en del rykter i resten av verden om at OP36 "Celebration Dial" er på vei ut av produksjon*, men jeg har ikke hørt noe lignende om Explorer.

Om jeg var deg, ville jeg sendt en e-post til Bjerke og delt både de positive og negative sidene ved opplevelsen din i butikken. I tillegg kan du stille de spørsmålene du har her – da vil du sannsynligvis få et godt svar. Jeg tror de vil sette pris på tilbakemeldingen.

Utfyllende informasjon:
*= https://barringtonwatchwinders.com/...oQUKqLcJjxXQOrNO-csVW9xttqjDQpxaLdHCUKRLzTDpi
 
Hørtes ut som en veldig uheldig opplevelse.

Så vidt jeg kjenner til, sitter ikke Bjerke på slik informasjon i forveien. Jeg vet at det har "ulmet" en del rykter i resten av verden om at OP36 "Celebration Dial" er på vei ut av produksjon*, men jeg har ikke hørt noe lignende om Explorer.

Om jeg var deg, ville jeg sendt en e-post til Bjerke og delt både de positive og negative sidene ved opplevelsen din i butikken. I tillegg kan du stille de spørsmålene du har her – da vil du sannsynligvis få et godt svar. Jeg tror de vil sette pris på tilbakemeldingen.

Utfyllende informasjon:
*= https://barringtonwatchwinders.com/...oQUKqLcJjxXQOrNO-csVW9xttqjDQpxaLdHCUKRLzTDpi
Hubba Bubba-skiven skal ut ja. Men dette med explorerne var nytt for meg. Men de har jo vinglet litt med dissw de senere år så det kan vel kanskje hende?
 
  • Liker
Reaksjoner: le_bandit og saxxvik
Celebration motif-skiva er fortsatt i konfiguratoren på Rolex sin hjemmeside.
Så er den faktisk ute?

Er veldig rart om de kutter ut Explorer 36 igjen etter bare tre år i produksjon også.
 
Celebration motif-skiva er fortsatt i konfiguratoren på Rolex sin hjemmeside.
Så er den faktisk ute?

Er veldig rart om de kutter ut Explorer 36 igjen etter bare tre år i produksjon også.
Rolex er jo notoriske i å kaste skruballer som ingen forutser. Så at de finner på noe ulogisk med Explorer forundrer meg ikke.
Ikke lett å forstå logikken bestandig, det er liksom aldri en rød tråd man kan følge.
 
Hørtes ut som en veldig uheldig opplevelse.

Så vidt jeg kjenner til, sitter ikke Bjerke på slik informasjon i forveien. Jeg vet at det har "ulmet" en del rykter i resten av verden om at OP36 "Celebration Dial" er på vei ut av produksjon*, men jeg har ikke hørt noe lignende om Explorer.

Om jeg var deg, ville jeg sendt en e-post til Bjerke og delt både de positive og negative sidene ved opplevelsen din i butikken. I tillegg kan du stille de spørsmålene du har her – da vil du sannsynligvis få et godt svar. Jeg tror de vil sette pris på tilbakemeldingen.

Utfyllende informasjon:
*= https://barringtonwatchwinders.com/...oQUKqLcJjxXQOrNO-csVW9xttqjDQpxaLdHCUKRLzTDpi
Ja, jeg skal sende Bjerke en mail, det er mest fair :)
 
Tror ikke det er noe i veien for det. Har gjort det selv før. Altså spurt via mail om de har noen nærmere oppdatering etter at det har gått litt tid. De svarer så godt de kan, men ta det med en klype salt. Ofte så kommer det før estimert tid. Det er ihvertfall min erfaring.

Hva venter du på?😛
Venter på en DJ 41 grønn skive m fluted bezel og jubliee! Fikk estimat på 1,5-2 år fra starten av mai 24. Går bare rundt å venter på den etterlengtede telefonen fra Bjerke😅 Fikk dog ikke noe spørsmål om jeg kunne tenke meg å få den før estimert leveringstid, dessverre..
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Var innom Bjerkehuset på fredag og lørdag denne uken, og nok en gang leverer hele huset og personalet der. Det er sjelden man blir imponert over servicenivå i ulike butikker, fordi dette med service er veldig individuelt. I enkelte produktbutikker er det slik at man opplever "for lite service" (i.e. ser dere meg ikke) eller "for mye service" (i.e. dere må la meg få litt space).

Hos Bjerke og Bjerkehuset er det spot-on på alle nivå. De ansatte er alle blide og imøtekommende. Når man studerer sine utvalgte utstillingsmontre, så er personalet ekstremt lydhøre og avstemte opp mot hva jeg oppfatter som rett servicenivå. Det er alltid slik at man får den roen som kreves til å prøve klokkene på armen, få den brandmessige fortellingen om klokkene og heldigvis også den passende innimellom drøsen og chit-chat'n om andre ting i livet enn klokker.

At vi i Norge har et slikt sted, som fremstår så åpent, folkelig, lite pretensiøst og imøtekommende - er egentlig kanskje mer eksepsjonelt enn hva man skulle tro. Dette betyr ikke at andre AD-er i byens hovedstad ikke er like gode på service, tvert i mot.

Hele poenget mitt er at man lett kan bli blasert som kjøper av klokker og forlange det ene og andre. Klokkeprodusenter har blitt mer og mer pretensiøse de siste årene, men heldigvis har ikke de aller, aller fleste utsalgsstedene gått i samme fella.

Bjerkehuset er litt sånn der Michelin. Det vil si de fortjener tre stjerner, fordi turen ditt og opplevelsen der, er verdt turen alene.
 
Var innom Bjerkehuset på fredag og lørdag denne uken, og nok en gang leverer hele huset og personalet der. Det er sjelden man blir imponert over servicenivå i ulike butikker, fordi dette med service er veldig individuelt. I enkelte produktbutikker er det slik at man opplever "for lite service" (i.e. ser dere meg ikke) eller "for mye service" (i.e. dere må la meg få litt space).

Hos Bjerke og Bjerkehuset er det spot-on på alle nivå. De ansatte er alle blide og imøtekommende. Når man studerer sine utvalgte utstillingsmontre, så er personalet ekstremt lydhøre og avstemte opp mot hva jeg oppfatter som rett servicenivå. Det er alltid slik at man får den roen som kreves til å prøve klokkene på armen, få den brandmessige fortellingen om klokkene og heldigvis også den passende innimellom drøsen og chit-chat'n om andre ting i livet enn klokker.

At vi i Norge har et slikt sted, som fremstår så åpent, folkelig, lite pretensiøst og imøtekommende - er egentlig kanskje mer eksepsjonelt enn hva man skulle tro. Dette betyr ikke at andre AD-er i byens hovedstad ikke er like gode på service, tvert i mot.

Hele poenget mitt er at man lett kan bli blasert som kjøper av klokker og forlange det ene og andre. Klokkeprodusenter har blitt mer og mer pretensiøse de siste årene, men heldigvis har ikke de aller, aller fleste utsalgsstedene gått i samme fella.

Bjerkehuset er litt sånn der Michelin. Det vil si de fortjener tre stjerner, fordi turen ditt og opplevelsen der, er verdt turen alene.
Jeg var også en kjapp tur innom denne uken og må si meg helt enig. Veldig imponert, vil helt klart prøve å sette av mer tid neste gang jeg er i Oslo.
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse og GrimReaper
Så støtter dette. Var relativt nylig og hentet noe jeg hadde bestilt fra Rolex boutiqen. «Dette er vel Bjerke, selv om det ikke er Bjerke»?
Uansett veldig hyggelig seanse. Man booker en time. Jeg tenkte først hva skal jeg med en hel time. Men brukte søren meg neste hele timen. Fikk pratet litt om Rolex og klokker generelt. Kaffe fikk jeg også😂 Veldig hyggelig rett og slett.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
De to klokkene som jeg har kjøpt hos Bjerke skal naturligvis serves der når behovet melder seg. Men jeg har en Omega jeg ikke har kjøpt der. Vil Bjerke serve ett slik ur(speedy , kjøpt annet sted), og er det fast minstepris på alle Omega sertifiserte urmakere? Eller hvis det skiller seg, hvordan ligger Bjerke an i pris?
 
De to klokkene som jeg har kjøpt hos Bjerke skal naturligvis serves der når behovet melder seg. Men jeg har en Omega jeg ikke har kjøpt der. Vil Bjerke serve ett slik ur(speedy , kjøpt annet sted), og er det fast minstepris på alle Omega sertifiserte urmakere? Eller hvis det skiller seg, hvordan ligger Bjerke an i pris?
Ja, de vil serve den. Pris ift andre vet jeg ikke. Vil tror prisen er nogenlunde lik andre sertifiserte AD'er som utfører service.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet