Urmaker Bjerke

Jeg var innom Rolex boutiquen for noen uker siden.
Uten å noen gang a vurdert Rolex før så hadde jeg plutselig fått dilla på Explorer, og trodde i min naivitet at dette noe man kunne få kjøpt! :D
Jeg var med andre ord ikke klar over opplegget med at man måtte ha et "langt kundeforhold med varierte kjøp" for å komme på ventelista.
Nå veit jeg det, hehe.
Så det blir dessverre ikke Rolex fra Bjerke, jeg kan ikke kjøpe masse klokker jeg i utgangspunktet ikke vil ha, for å komme på venteliste.
Skikkelig synd:(
jaja, nok om det.

Selve boutiquen var jo veldig flott!
Nydelige lokaler og hyggelig betjening.
Den unge mannen som viste oss rundt insisterte på at Rolex explorer 36mm vil bare være tilgjengelig i 2-tone fremover, og at 36mm i stål utfases.
Dette syntes jeg mildt sagt hørtes rart ut, og har ikke fått indikasjon på dette fra noen andre AD´er jeg har snakket med.
Er dette inside-informasjon Bjerke har, eller var dette et kunnskapshull i opplæringen hans?
Litt merkelig var det, synes jeg.

Flott butikk/boutique uansett!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Jeg var innom Rolex boutiquen for noen uker siden.
Uten å noen gang a vurdert Rolex før så hadde jeg plutselig fått dilla på Explorer, og trodde i min naivitet at dette noe man kunne få kjøpt! :D
Jeg var med andre ord ikke klar over opplegget med at man måtte ha et "langt kundeforhold med varierte kjøp" for å komme på ventelista.
Nå veit jeg det, hehe.
Så det blir dessverre ikke Rolex fra Bjerke, jeg kan ikke kjøpe masse klokker jeg i utgangspunktet ikke vil ha, for å komme på venteliste.
Skikkelig synd:(
jaja, nok om det.

Selve boutiquen var jo veldig flott!
Nydelige lokaler og hyggelig betjening.
Den unge mannen som viste oss rundt insisterte på at Rolex explorer 36mm vil bare være tilgjengelig i 2-tone fremover, og at 36mm i stål utfases.
Dette syntes jeg mildt sagt hørtes rart ut, og har ikke fått indikasjon på dette fra noen andre AD´er jeg har snakket med.
Er dette inside-inpormasjon Bjerke har, eller var dette et kunnskapshull i opplæringen hans?
Litt merkelig var det, synes jeg.

Flott butikk/boutique uansett!
Regner med at han mente "tilgjengelig" i den retning av "for å kjøpe".

hvorvidt en klokke utfases er det nok ingen som vet før Rolex fjerner det fra nettsiden sin.

Da stål modellene er rimeligere, og ofte mer populære, vil TwoTone ofte være tilgjengelig i de fleste kategorier hos AD’er.

Regner med at han mente "tilgjengelig" i den retning av "for å kjøpe".

hvorvidt en klokke utfases er det nok ingen som vet før Rolex fjerner det fra nettsiden sin.

Da stål modellene er rimeligere, og ofte mer populære, vil TwoTone ofte være tilgjengelig i de fleste kategorier hos AD’er.
Nei, det var ikke det han mente altså.
Selvom jeg skjønner hvorfor du sier det:) ...det hadde jo gitt mening.
Han sa at 40mm skulle være i stål og 36mm skulle kun være i two-tone - for å differensiere modellene.
Vi var der to stykker, og det var dette han sa.
Han ga et inntrykk av å være litt "ny", rett og slett

Redigert:
Han i butikken snakket ikke noe om tilgjengelighet og ventelister osv i det hele tatt - dette var noe han "heldigvis ikke hadde noe med å gjøre" (hans ord).
...hele greia med "...et langt kundeforhold med varierte kjøp", var fra mailer med Bjerke i etterkant.

Nei, det var ikke det han mente altså.
Selvom jeg skjønner hvorfor du sier det:) ...det hadde jo gitt mening.
Han sa at 40mm skulle være i stål og 36mm skulle kun være i two-tone - for å differensiere modellene.
Vi var der to stykker, og det var dette han sa.
Han ga et inntrykk av å være litt "ny", rett og slett
Høres helt vilt ut.
Jeg er en stor fan av 36 TT som et alternativ til den kanskje litt kjedelige stålversjonen, men på den annen side er jo 36mm i stål den originale Explorer’en og kan ikke skjønne at den skal bli discontinued. Den var jo ute noen år men kom tilbake, og det får være grenser på frem og tilbake.

• Liker
Reaksjoner: impaw
Han i butikken snakket ikke noe om tilgjengelighet og ventelister osv i det hele tatt - dette var noe han "heldigvis ikke hadde noe med å gjøre" (hans ord).
...hele greia med "...et langt kundeforhold med varierte kjøp", var fra mailer med Bjerke i etterkant.
Hørtes ut som en veldig uheldig opplevelse.

Så vidt jeg kjenner til, sitter ikke Bjerke på slik informasjon i forveien. Jeg vet at det har "ulmet" en del rykter i resten av verden om at OP36 "Celebration Dial" er på vei ut av produksjon*, men jeg har ikke hørt noe lignende om Explorer.

Om jeg var deg, ville jeg sendt en e-post til Bjerke og delt både de positive og negative sidene ved opplevelsen din i butikken. I tillegg kan du stille de spørsmålene du har her – da vil du sannsynligvis få et godt svar. Jeg tror de vil sette pris på tilbakemeldingen.

Utfyllende informasjon:
*= https://barringtonwatchwinders.com/...oQUKqLcJjxXQOrNO-csVW9xttqjDQpxaLdHCUKRLzTDpi

Så vidt jeg kjenner til, sitter ikke Bjerke på slik informasjon i forveien. Jeg vet at det har "ulmet" en del rykter i resten av verden om at OP36 "Celebration Dial" er på vei ut av produksjon*, men jeg har ikke hørt noe lignende om Explorer.

Om jeg var deg, ville jeg sendt en e-post til Bjerke og delt både de positive og negative sidene ved opplevelsen din i butikken. I tillegg kan du stille de spørsmålene du har her – da vil du sannsynligvis få et godt svar. Jeg tror de vil sette pris på tilbakemeldingen.

Utfyllende informasjon:
*= https://barringtonwatchwinders.com/...oQUKqLcJjxXQOrNO-csVW9xttqjDQpxaLdHCUKRLzTDpi
Hubba Bubba-skiven skal ut ja. Men dette med explorerne var nytt for meg. Men de har jo vinglet litt med dissw de senere år så det kan vel kanskje hende?

• Liker
Reaksjoner: saxxvik
Celebration motif-skiva er fortsatt i konfiguratoren på Rolex sin hjemmeside.
Så er den faktisk ute?

Er veldig rart om de kutter ut Explorer 36 igjen etter bare tre år i produksjon også.

Celebration motif-skiva er fortsatt i konfiguratoren på Rolex sin hjemmeside.
Så er den faktisk ute?

Er veldig rart om de kutter ut Explorer 36 igjen etter bare tre år i produksjon også.
Rolex er jo notoriske i å kaste skruballer som ingen forutser. Så at de finner på noe ulogisk med Explorer forundrer meg ikke.
Ikke lett å forstå logikken bestandig, det er liksom aldri en rød tråd man kan følge.

Utfyllende informasjon:
Ja, jeg skal sende Bjerke en mail, det er mest fair :)