GrimReaper
Støttemedlem
Dommedagsprofetiene har jo versert i snart 2 år nå. Bruktmarkedet har riktignok justert seg betydelig etter bobla sprakk i 22, men det ser ikke ut som Ola og Kari Nordmann har betenkeligheter med å kjøpe klokker uavhengig av rentene.Artig diskusjon. Tipper at tonen får en litt annen lyd i 2025-2027 i ulike AD/butikker, da rentene på lån kommer til å stige mer enn Kari og Ola Nordmann trodde etter Waldorfsalaten ble spist for kun få dager siden...
Tror dette handler mer om prioriteringer enn noe annet. Og covid bidro nok veldig til å skape den perfekte stormen når folk svømte i penger og sleit med å finne ting å bruke de på, samt at rentene var på null. For all del, jeg er ingen økonom, men jeg er fast bestemt på at dette bare er en sunn korreksjon post-covid og at folk flest må tilpasse seg en litt dyrere hverdag. De som har levd over evne må rygge litt. De som er solide bruker penger på det de ønsker fortsatt. Det er min høyst subjektive mening.
Bunnlinjen er at det vil fortsatt være rift etter spikerstål om 2 år, kanskje enda mer enn før når de pumper prisene på gullmodeller hinsides alle grenser.