- Medlem
- 25. nov. 2008
Lei av tredemøllen så ble innkjøp av piggsko i går. Digg å komme seg ut, men -14 biter!

Er det topp for deg, så er det supert! Ferdig snakka. I all trening, så er det alltid deg selv vs. deg selv. Finnes alltid noen sterkere, raskere++Milepæl denne uka:
80 kg x 5 reps benkpress (personal best)
110 kg x 5 knebøy
150 kg x 5 markløft (personal best)
Jeg vet utmerket godt at dette ikke er spesielt imponerende tall for folk som trener styrke seriøst, men for meg (som alltid har vært en naturlig tynn spjæling på under 80kg) så er dette digg å endelig få til i andre halvdel av førti-åra mine.![]()
Kan du kjøre 6 x 1000 under target pace med 90 sekunders pause, og løpe treningsøkta på 10k på 56, så har du sub-50 godt innenfor rekkevidde, spør du meg. Når er løpet?Road to sub-50 10k fortsetter. Ett stykke unna, men har kommet et langt på vei siden jeg begynte å løpe i fjor sommer! 56:52 i dag. Har farten i bena men kondisen er det litt verre medVis vedlegg 392761
Takk for tips!! Skal løpe sentrumsløpet i slutten av april. Mtp løypen må jeg løpe litt bakkeintervaller før den tid også når jeg tenker meg omKan du kjøre 6 x 1000 under target pace med 90 sekunders pause, og løpe treningsøkta på 10k på 56, så har du sub-50 godt innenfor rekkevidde, spør du meg. Når er løpet?
Prøv å øk antallet 1000-metere gradvis til 10, men også et par økter med 4-5x 2000m, eventuelt 3x 3000, så kommer kondisen, Ikke glem rolige turer heller, 10-12k i 5:30-6-fart, og en langtur på 15+ i samme fart, så blir det lett.![]()
Sentrumsløpet er gøy! Hvis ikke de har endret løypa nevneverdig, pass på at du ikke går for hardt ut. Bakken opp til slottet kan ødelegge hele løpet hvis du blir for ivrig, og det er vel egentlig slakt oppover til 4k? Holder du igjen dit, så er det bare å gønne på de siste 6, og da blåser du forbi alle som startet for hardt. Det er MYE morsommere enn det motsatte.Takk for tips!! Skal løpe sentrumsløpet i slutten av april. Mtp løypen må jeg løpe litt bakkeintervaller før den tid også når jeg tenker meg om
Tirsdagens økt ble følgende:Sentrumsløpet er gøy! Hvis ikke de har endret løypa nevneverdig, pass på at du ikke går for hardt ut. Bakken opp til slottet kan ødelegge hele løpet hvis du blir for ivrig, og det er vel egentlig slakt oppover til 4k? Holder du igjen dit, så er det bare å gønne på de siste 6, og da blåser du forbi alle som startet for hardt. Det er MYE morsommere enn det motsatte.![]()
Bra jobba! Jeg kjører vanligvis også 8 x 1000 og 4 x 2000-økter, i alt fra 10k til maratontrening. Det beste er hvis du klarer å holde samme farten på 2000-økta som på 1000-økta, siden det jo er færre repetisjoner. Klarer du å kjøre pausen med lett jogg, så er det en grei regel at pausen er halve tiden av intervallen. Ser at det er ganske stort sprik i farten på intervallene også, så klarer du å holde samme fart, om enn litt lavere, så er det helt nydelig.Tirsdagens økt ble følgende:
1.5km opp på 6:30 pace
8*1km på mellom 4:54 og 4:25 (siste rep) med 90-100 sek gående pause mellom.
Beinhardt men givende!
Må prøve å sy dette sammen, så ville du anbefalt å gå over til 4*2000m på litt lavere pace (5:00-5:10) med 2-2.5min pause, eller kjøre på videre med x antall 1km men korte ned pausen?![]()
Sterkt! Hva er matchvekt nå?Ble en all out 10k i stedet. 50:19 fra Bjørvika til stabekk. Flatere enn sentrumsløpet men føler jeg er nogelunde i rute![]()
Det er godt jobbet!93.8 i morges og 185cm i sokkelesten. Ned fra 103 rundt påsken i fjor
Der har jeg dessverre ikke veldig mange tips annet enn kutt ut alt av alkohol, snacks og godteri frem til løpet (hvis du fortærer slikt) Veldig kjedelig å ikke kose seg, men det er det som funker raskest for megDet er godt jobbet!
Selv ligger jeg og vaker mellom 100 og 103 om dagen, og får ikke nåla til å bikke under tresifret. Må finne på noe lurt for å knekke den koden, helst innen kort tid, for BCM nærmer seg med stormskritt (26.april), og det hadde vært en fordel å bli kvitt så mange kilo som mulig innen det.
Helt enig i at å kutte i alkohol, snacks og digg er det som funker best for å nå eller holde matchvekta; og også helt enig i at det er lettere sagt enn gjort, spesielt i et land der "kjøkkenet" består av sterkt øl, kvalitetssjokkis og frites, med eller uten blåskjell.Der har jeg dessverre ikke veldig mange tips annet enn kutt ut alt av alkohol, snacks og godteri frem til løpet (hvis du fortærer slikt) Veldig kjedelig å ikke kose seg, men det er det som funker raskest for megHar dog vært storforbruker av snacks og godteri de siste par årene så der hadde jeg mye rom å gå på