Dagens trening

IMG_4056.jpeg

Fasit i Skottland ble dessverre ikke under 50, men forbedret PB til 51:12 (56:55 ifjor) på 10k, så jeg er godt fornøyd.
 
Etter en periode med nesten utelukkende kupert løping (200+ høydemeter per mil) og motbakker var det kjekt å se effekten på pulsen når man løp litt flatere. Målet for året får bli sub 130hr i 5:15 pacing på flatmark, så kanskje man kan forsøke seg på noe ultra etterhvert,

IMG_3570.jpeg
 
Etter en periode med nesten utelukkende kupert løping (200+ høydemeter per mil) og motbakker var det kjekt å se effekten på pulsen når man løp litt flatere. Målet for året får bli sub 130hr i 5:15 pacing på flatmark, så kanskje man kan forsøke seg på noe ultra etterhvert,

Vis vedlegg 381454
Puls er snodige greier. Løp en 6:34 pace 6km i Singapore ( 28 grader da jeg dro ut 06:00) og gjennomsnitspulsen var nesten 10% høyere enn tilsvardende tur i 14 grader her hjemme :oops:
IMG_7273.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Puls er snodige greier. Løp en 6:34 pace 6km i Singapore ( 28 grader da jeg dro ut 06:00) og gjennomsnitspulsen var nesten 10% høyere enn tilsvardende tur i 14 grader her hjemme :oops:Vis vedlegg 381604

Ja det er ikke alltid like lett å forstå seg på pulsen, men temperatur spiller selvsagt inn i ligningen. Merker selv på de varmeste dagene at kroppen må jobbe mye mer enn tilsvarende dager på høst/vinter :unsure:
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
Røft tempo å holde under slike forhold over såpass distanse! Målet på hel er sub 3 timer? Eller 3,5?
Har pers på 2:59, så hvis jeg kan holde meg rundt der, så er jeg fornøyd. Sekundærmål er i hvert fall å løpe innafor kvalifiseringstid til Boston, som jeg mener er 3:20 i klassen "Menn som har gitt opp å pushe 50." Får noen svar etter halvmaraton i Antwerpen førstkommende helg. Går det på under 1:27 der, så er jeg i rute.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Har pers på 2:59, så hvis jeg kan holde meg rundt der, så er jeg fornøyd. Sekundærmål er i hvert fall å løpe innafor kvalifiseringstid til Boston, som jeg mener er 3:20 i klassen "Menn som har gitt opp å pushe 50." Får noen svar etter halvmaraton i Antwerpen førstkommende helg. Går det på under 1:27 der, så er jeg i rute.
Sterkt i hvert fall, å ligge rundt tre timer på full maraton.