Øl

Kan for lite om øl for snakke om smak og opplevelser osv. men jeg kan si en ting, den er rett og slett dritdigg!
 
Kan for lite om øl for snakke om smak og opplevelser osv. men jeg kan si en ting, den er rett og slett dritdigg!

Tja..hvem kan mye om øl?;) Det er vel de som "ikke kan så mye om øl" som gir de viktigste tilbakemeldingene. Folket generelt. Er et øl godt så er det godt! Enkelt og greit.

Jeg smakte Nøgne Ø sin Wit for en stund siden og jeg syntes den var litt daff..Men det kan være fordi vi smakte flere fra Nøgne Ø som va fulle av smak og fylde. Ser for meg at Witen kan passe godt på en lett sommerdag til en god salat/ reker eller noe :)

Smakte Aass sin Pale Ale. Den var god den. Fyldig og frisk. Liker Aass sine øl, kvalitet og historie. Norges eldste bryggeri faktisk.
 
Det kan jeg si meg enig i. Drakk Nøgne Ø Blonde rett etterpå, og den har mer "punch" i smaken. Kan dog bekrefte at Wit er perfekt om sommeren :)
 
Det kan jeg si meg enig i. Drakk Nøgne Ø Blonde rett etterpå, og den har mer "punch" i smaken. Kan dog bekrefte at Wit er perfekt om sommeren :)

Nøgne Ø sin Blonde er kjempegod! Blir alltid overrasket over hvor mye smak det er i den når man ser på fargen. Når vi er inne på sammenheng mellom farge og smak så prøv Mikkeller sin Imperial IPA. Den er helt sprø på smak og har en ganske lik farge som Blonde. Relativ lys med litt dybde. Men den er utrolig kraftig på smak, med sine 14 % og maaaaasse bitterhet. :eek:;) Vet ikke hvor man får tak i den da..



Smakte denne på Ølfestivalen i Bergen i høst. Heftig!
 
Denne var fantastisk god, beste jeg har smakt hittil i julekalenderen :)

F40134F9-6421-43DF-B984-813ADDFD923E-3356-0000018A9BC8AAD3.jpg
 
Benyttet juleferien til å smake på en del øl jeg ikke har smakt noe særlig på tidligere.

Har ikke bilder av alt, men her er to jeg likte godt ihvertfall:

pjipa_zps0e98cdfa.png


ljapa_zpsa1aa9a18.png


Lucky Jack synes jeg er noe av det bedre jeg har funnet på vanlige matvarebutikker, synd for meg at jeg ikke har smakt den før.
Men nå vet jeg ihvertfall hvor jeg får tak i den :)
 
Jeg og en kompis nyter en veldig spesiell øl som er produsert av Nøgne Ø, brew Dog (Scotland) og Mikkeller (Dansk). Disse tre mikro-bryggeriene har ingått et samarbeid å laget denne ølen.

Ølen i seg selv heter Black Tokyo Horizon. 17.2% og er en stouts øl.

7A741CFB-A31B-4C0A-BBD0-89F385B7761F-4506-0000039DC2D99887.jpg


3A6C51D3-69A0-4D6D-88D6-E5B4829EF26C-4506-0000039D802592B6.jpg


Denne finner du ikke på polet :cool:
 
Nå; Amager Bryghus Hr. Fredriksen.

DSCN2588.JPG


Lukt av ristede mandler, tobakk, ganske søt. Ikke så mørk og tung som jeg trodde, men fyldig og fin. Jævla god! Synd jeg ikke kjøpte flere.

God ettersmak med endel humle.
 
Da er det lørdag med tv kos. Som vanlig Leffe på meg, så prøver damen en en "Fynsk forår". Har prøvd mye annet fra Ørbæk, og det pleier jo å være godt:)

leffe_zpsfe3a29f5.jpg
 
Akkurat nu; Thornbridge Bracia.
Stout. 10%. Svart i glasset, kaffefarvet, fyldig skum, fantastisk lukt. Blomster, nøtter, honning. Smaken følger lukten. Nok humle til at avslutningen blir passe frisk. Laaang ettersmak.


Forbanna surt at jeg bare kjøpte én flaske.

Funker bra til Creme Brulee. Denne gangen laget med 80% fløte.
 
Var på butikken tidligere idag og tenkte jeg skulle gå utefor min egen comfort zone når det kommer til øl. Endte opp med denne. Ikke siste gang jeg kommer til å kjøpe den!
598844BC-3957-4DE4-AD11-3457B89C9094-5881-0000057FDD47C921.jpg
 
Mener at jeg har sett den på polet på majorstuen, men det kan jeg ikke bekrefte :)
 
Redigert: