.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger:)

Selv om det kanskje er gullmodellene som "slår" hardest, er det den lille (39mm) Breguet'n som faktisk har overrasket meg mest positivt. Det er jo egentlig bare en beskjeden stålklokke med gummirem, men den er utformet, polert og finishert til et nivå som gjør at tilstedeværelse, glans og fremtoning blir noe helt annet:cool:

Gårsdagens dagens:
3D27CCEA-B6CC-44BF-927B-B8D5D26B9BF9-7181-000002EE90BA519C_zps3973d6d7.jpg

@Kawatching veldig hyggelig at dual time'n videreføres i gode hender:)

kanon fin!

de blir min neste klokke :)

Redigert av en moderator:
En fantastisk samling!

For meg er det kun en klokke som skurrer, Rolex GMT-en, ift de andre syns jeg den er litt sjelløs. Har hatt samme selv og syntes det er en flott klokke, men samlingen din var så bra at jeg tillater meg denne the-devil-is-in-the-details kommentaren... :) Samlingen "krever" en Rolex, jeg bare ville hatt en annen.

Morsomt å lese om utviklingen, til og med med familiebiler underveis:)

@gmortens Langt på vei enig i vurderingen rundt GMT'n, men noen må jo være den mer kjedelige A4 tanten i familien;)

Imidlertid: Det GMT'n mangler i sjarm tar den imidlertid igjen i funksjonalitet og soliditet - klart førstevalg når det gjelder urmessig value for money IMO.

Jeg har vært innom her og siklet flere ganger de siste dagene, men en skarve mobiltelefonskjerm yter ikke denne tråden rettferdighet. På "storskjerm" kan jeg konstatere at det er akkurat så mye snadder her som jeg trodde. For øyeblikket ser det ut til at du har den perfekte dressklokke (VC), den perfekte sjalabais-klokke (IWC, i tilfelle noen lurte) og det er jammen ikke noe i veien med de andre heller. Super allsidighet i denne samlingen.

Fantastisk samling! Her burde vi få flere bilder! I motsetning til @gmortens (og deg?) syns jeg imidlertidig ikke GMTen er sjelløs overhodet! Fantastisk klokke: vakker, allsidig, solid, praktisk og med masse historie.

Fantastisk samling! Her burde vi få flere bilder! I motsetning til @gmortens (og deg?) syns jeg imidlertidig ikke GMTen er sjelløs overhodet! Fantastisk klokke: vakker, allsidig, solid, praktisk og med masse historie.

Da jeg kjøpte min GMT SS splitter ny fra AD var det historien som var mitt viktigste kjøpsargument, men etter å ha fiklet på eldre GMT-er har jeg falt for disse fremfor den nye - så for å presisere med selv: ikke sjelløs, men mindre sjelfull:)

Så min kommentar er det fremdeles hold i:)

Jeg forstår hva du mener. Syns likevel klokka har mer sjel bare i mustasjen enn mange har i hele seg!

Tom-Selleck-as-Magnum-PI-Rolex-GMT-Master.jpg

Nydelig samling, EBenz!

Og grattis med din nye AP - flott ur.
Må også bare erkjenne at din GO bare vokser og vokser hos meg. Nydelig og classy klokke!

Du har virkelig en flott samling. Liker spesielt godt den VC´n din. Det blir ikke stort mer dressur enn det:)

Gratulerer med nyervervelsen!:D

Gratulerer med utskiftning! Nydelig samling, gjennomtenkt og balansert!

...Siste alternativet e å øke antallet til syv, det helt klart morsomste;) Da legger jeg opp til at alle nåværende blir og inn kommer en Reverso tribute 1931 og en Panerai. Kanskje et litt sært Paneraivalg, men nå kan jeg godt se for meg en Black Seal Ceramic i selskap med de øvrige nevnte:)

Her har du oppskriften! :) Tror dette hadde passet perfekt inn med de andre klokkene dine!

Dette ble en fin korrektur i markedet.
Jeg er enig i at det er mye lyst, men VC og GO må bli. Jeg tror nok jeg er enig i at Breguet er det mest anvennelige offerlam i denne situasjonen.

Skulle ikke du ha 190?
Skulle ikke du ha et sidesprang med FM?

;)

Hadde tenkt å liste denne stille inn, men den gang ei. @Entropy sin Panerai gtg trekker ut i tid og denne bare nekter å forbli i skjul;)

Trodde lenge at SE modellene var over the top og for store for meg, men den gang ei. At Panerai skulle inn igjen var helt klart, spørsmålet var bare hvilken modell - og om jeg klarte å forene meg med tanken om å være en samler eller ikke. Svaret er nå klart: det bor en liten samler i denne kroppen også og PAM232 er helt perfekt:D
6E9156C0-3A8E-4568-8E42-308E8ED406BE-4531-000002B2A4BDF202_zps4abaca43.jpg

Nydelig 232 @EBenz! Pøs på med bilder, gjerne wrist shots fra litt avstand :)