Tror jeg løsner det hele opp med et bilde av en Aquastar Benthos 500 (ikke fake)
:
Visste dere forresten at Frédéric Robert, som utviklet denne klokka tok turen til Omega etterpå og var med på å utvikle Ploprof-ene? Litt klokke-trivia der midt på natta.
@SpaceCowboy Takk for god info der: Man lærer hver dag.
Det er få modeler i vintage "billig" dykkeklokker hvor Kina gikk så langt og svettet så hardt for å lage så "gode" og kunstige aldrede kopier.
Fenomenet er selfølgelig begrenset i områder hvor det fins høyeste etterspørsel og høyeste priser: Ikke noe -surprise- der.
Jeg var selv overrasket med Aquadive men det skyldes etterspørsel de siste årene: Spesielt på Ebay.
Ja dessverre, Ebay er ett godt verktøy til å kanalisere "ondskapet" i riktig retning med auksjoner som tar av.
Nå at det er sagt: Etter min mening og ønske, jeg har bestandig vært mer en "whistleblower" enn en "stupid hater" på TS.
Trist nok: Noen personner ser ikke forskjellen mellom de 2.
Sannsynligvis fordi de involverte følelser i diskusjoner gjør disse mennesker nok blind til at de blir "pissed off" i stedet for å åpne øynene på en pragmatisk måte.
.
Selv, jeg har lagd en del positive innlegg om Aquadive og jeg eier også en Aquadive 1000m(ny modell).
Jeg har en god del respekt for varemerket og det de har oppnådd de siste årene gjennom den "rebirth": Kvaliteten er faktisk veldig stor for prisen.
Og hvis noen spør seg: Jeg parfymerer ikke dritten. Jeg sier rett ut hva jeg mener.
Man snakker om X og jeg kommer med fakta om X når jeg kan: Godt eller vondt.
It´s just business, nothing personal.