acnorway vil ha seg "ny" bil

Bruktbil er ensbetydende med uforutsette utgifter.
Sjekk heller privat leasing hos feks Toyota. En helt ny Yaris får du for 30' kontant og 2' i måneden i 3 år. Da er alt av service og garanti også inkludert.
Bekymringsfritt bilhold med andre ord.

Er nettopp derfor jeg ønsker en relativt ny bil som fortsatt har garanti :)

Leasing har jeg ikke sett på enda, men kanskje verdt å sette seg inn i.
 
Leasing kan være lurt det. Faktisk også lønnsomt! Om man kjøper en ny Golf feks, da er verditapet omtrent den samme summen som man kaster "ut av vinduet" i leasingperioden. Latterlig lav rente gjør dette gunstig. En annen kjempefordel er at man slipper alt styret med salg når den tid kommer.
 
sikkert mange som rynker på nesen av dette, men anyways!

Sjekk ut nye Renault Clio, de kjører vell leasingkampanje nå tror jeg. 20-30 i innskudd og rundt høvdingen i måneden såvidt jeg husker fra sist kampanje.
Om man først prøvekjører Renault kan man være solgt, men så er det det innbitte dårlige ryktet Renault har i Norge da.

color-accents-for-new-renault-clio-photo-gallery_2.jpg


vurderer selv Renault captur på leasing.

mvh
stian
 
sikkert mange som rynker på nesen av dette, men anyways!

Sjekk ut nye Renault Clio, de kjører vell leasingkampanje nå tror jeg. 20-30 i innskudd og rundt høvdingen i måneden såvidt jeg husker fra sist kampanje.
Om man først prøvekjører Renault kan man være solgt, men så er det det innbitte dårlige ryktet Renault har i Norge da.

vurderer selv Renault captur på leasing.

mvh
stian

Liker designen, men er nok også litt påvirket av at de har litt dårlig rykte. Men hvordan er dette nå? Har franskmennene skjerpet seg?
 
Liker designen, men er nok også litt påvirket av at de har litt dårlig rykte. Men hvordan er dette nå? Har franskmennene skjerpet seg?

er nokk ikke uten grunn at renault clio er en av europas mest solgte biler år etter år. samtidig har man 5 års garanti, pluss 3 års bruktbilgaranti etter det. Jeg jobber jo med bil, dog ikke direkte med Renault, men i lav prisklasse så ser jeg få konkurrenter. Det skal sies at nye Ford Fiesta i 3-dørs er en ekstremt tøff bil da:)
 
Hva med Kia? @acnorway Nå skal jeg ikke si at jeg kan garantere for et problemfritt bilhold, men ved nykjøp følger det vell 7 års garanti? (Korriger meg hvis jeg tar feil). Kia Rio(type Polo, Fiesta størrelse)

-masse utstyr(!!!) Ryggekamera, cruisecontroll, varme i rattet, keyless go, elektriske speil, navigasjon, regnsensor, takluke, skinnseter osv..
- stor del av verditapet er tatt ( men er nok ikke den enkleste bilen å selge)
- selv om bilen er fra 2012, er det fortsatt 5 års garanti.

Test av bilen: Test: Kia Rio 1,1 CRDi, 2012 - En av de gjerrigste bilene vi har testet - Biltester

Link: Kia Rio 1.1 Crdi Exclusive 2012, 32*550 km, kr 169*900,- - FINN.no mobil

Nei, det er ikle jeg eller noen jeg kjenner som selger bilen, jeg synes bare det er et meget fornuftig bilkjøp.
 
Redigert av en moderator:
Har franskmennene skjerpet seg?

Jeg er på min andre C5. Har to kolleger som kjører samme modell, de også for andre gang. Teknikeren på jobben kjører Berlingo. Han pendler Oslo-Moss hver dag, og er ut og inn av butikken fire/fem ganger om dagen - avhengig av bil med andre ord.

Ingen av oss har/har hatt nevneverdige problemer med kvaliteten på Citroën.

Et unisont "oui" som svar på spørsmålet ditt herfra, med andre ord.
 
Hva med Kia? @acnorway Nå skal jeg ikke si at jeg kan garantere for et problemfritt bilhold, men ved nykjøp følger det vell 7 års garanti? (Korriger meg hvis jeg tar feil). Kia Rio(type Polo, Fiesta størrelse)

-masse utstyr(!!!) Ryggekamera, cruisecontroll, varme i rattet, keyless go, elektriske speil, navigasjon, regnsensor, takluke, skinnseter osv..
- stor del av verditapet er tatt ( men er nok ikke den enkleste bilen å selge)
- selv om bilen er fra 2012, er det fortsatt 5 års garanti.

Test av bilen: Test: Kia Rio 1,1 CRDi, 2012 - En av de gjerrigste bilene vi har testet - Biltester

Link: Kia Rio 1.1 Crdi Exclusive 2012, 32*550 km, kr 169*900,- - FINN.no mobil

Nei, det er ikle jeg eller noen jeg kjenner som selger bilen, jeg synes bare det er et meget fornuftig bilkjøp.

Har vært å prøvekjørt litt nybiler i dag. Da prøekjørte jeg Kia Picanto og det var den bilen som imponerte minst. Bremsene bråket, uutholdelig hjulstøy over 80 km/t og veldig lite pen å se på. Tror jeg har bestemt meg for å kjøpe nybil og da er nok Kia ikke lenger aktuell.
 
Redigert av en moderator:
Jeg er på min andre C5. Har to kolleger som kjører samme modell, de også for andre gang. Teknikeren på jobben kjører Berlingo. Han pendler Oslo-Moss hver dag, og er ut og inn av butikken fire/fem ganger om dagen - avhengig av bil med andre ord.

Ingen av oss har/har hatt nevneverdige problemer med kvaliteten på Citroën.

Et unisont "oui" som svar på spørsmålet ditt herfra, med andre ord.

Fikk ikke vært innom Citroen i dag, men jeg har en følelse av at de kanskje ligger litt over budsjettet dersom man vil ha med de nødvendige tingene. Renault ble iallefall akkurat litt for dyr til å være aktuell i denne omgang.

Skille..

Den bilen som imponerte meg mest i dag var faktisk Hyundai i20 og siden @andres og co hadde et godt tilbud på den så er den høyaktuell. Bilen virket veldig tight og fin, og 7 års garanti er en stor pluss!

Prøvde forøvrig Mitsubishi Space Star og den var også ganske grei, bortsett fra at frontruten virket litt liten og at de hadde festet et speil som var såpass stort på den at man mistet halvparten av utsynet. Måtte konstant bevege meg rundt i bilen for å få oversikt over trafikkbildet. Merkelig løsning..
 
Redigert av en moderator:
Jeg slår et slag for Fiat 500 :)

4 par i min omgangskrets har en Fiat 500 fra 2008-2010 på gårdsplassen, og alle er knallfornøyd. Vår 500 er 6 år og runder straks 70K på tellern. Den har aldri hatt noe tull utover serviceintervaller. Min 3 år gamle Mercedes har ikke vært like stabil for å si det sånn. Snerten bil med massevis av sjarm!


Nå får man dem jo nye i "Milano-utgave" til en hyggelig pris:
73_157441573.jpg

Fiat 500 Twinair Turbo 85hk Milano 2014, 10 km, kr 189*000,-

Hver gang jeg kjører vår Fiat 500 tenker jeg bare: "Hvorfor kjører jeg ikke en sånn til daglig?"
 
Redigert:
Jeg slår et slag for Fiat 500 :)

4 par i min omgangskrets har en Fiat 500 fra 2008-2010 på gårdsplassen, og alle er knallfornøyd. Vår 500 er 6 år og runder straks 70K på tellern. Den har aldri hatt noe tull utover serviceintervaller. Min 3 år gamle Mercedes har ikke vært like stabil for å si det sånn. Snerten bil med massevis av sjarm!


Nå får man dem jo nye i "Milano-utgave" til en hyggelig pris:
73_157441573.jpg

Fiat 500 Twinair Turbo 85hk Milano 2014, 10 km, kr 189*000,-

Hver gang jeg kjører vår Fiat 500 tenker jeg bare: "Hvorfor kjører jeg ikke en sånn til daglig?"

Dette er jo kanskje den bilen jeg EGENTLIG har lyst på, men den er nok dessverre for dyr til å kjøpe ny. Finnes jo noen fint brukte som kommer innenfor budsjettet dog :)
 
Da har enda en høyaktuell kandidat kommet på bordet etter en sms fra @hørven. Toyota Yaris :)

Så får vi se om han klarer å trylle frem et fristende tilbud ;) *hint hint*
 
Redigert av en moderator:
Ser nå at jeg, kanskje litt naivt, hadde håpet på at det skulle finnes et fasitsvar av type "Klokke til under 3000? Ja da skal du ha Seiko!" :p

Etter en lang dag med titting og prøvekjøring har jeg kommet frem til to alternativer. Begge alternativene representeres forøvrig av hvert sitt TS-medlem. Tilfeldig? :rolleyes:

Alternativ nr 1:
Hyundai i20 1.2 Classic plus
110-Hyundai-I-20.jpg




Alternativ 2 (dersom jeg får et godt tilbud):
Toyota Yaris 1.0 Active
toyota-yaris-2011-exterior-tme-002-a-full_tcm308-1069838.jpg.resize


Det som tiltrekker meg mest med Hyundaien er at jeg liker designet på den hakket bedre enn Toyotaen, og jeg liker også at det er 7 års garanti.
Det som tiltrekker meg mest med Toyotaen er at det kanskje føles som et lite hakk sikrere kjøp, litt lavere service-kostnader enn Hyundaien og så ser jeg for meg at den kanskje (uten at jeg er sikker) holder seg litt bedre i verdi. En ting som trekker ned for Toyotaen er at den standard leveres med stålfelger og hjulkapsler (noe jeg ikke er veldig fan av).


Så da vrir vi vinklingen på tråden litt og spør: Hvilken av disse to ville dere valgt? Og hvorfor?
 
Redigert:
Uten at jeg har prøvd noen av de to kandidatene så ville jeg si Toyota av den enkle grunn - annenhåndsverdi!