acnorway vil ha seg "ny" bil

@HenrikTA Hvor mye drivstoff bruker bilen på langkjøring? Vi vurderer å kjøpe en slik :)

Er ikke sikker, vi måler aldri forbruk på bilene våre. De får slumpe unna det de føler at de fortjener:)

Spøk til side har vel Fiaten knapt vært utenfor Drammen i vår eietid.

De nye Twinair-motorene skal velvære veldig gjerrige? Mener å ha lest ned mot 0,4l/mil.

Henrik

Redigert av en moderator:
Her er vidunderet! :)

9iT6d7j.jpg

Håhåhå nå er det endelig nok penger på konto til at jakten på bil nr 2 kan starte for alvor :D

Denne gangen blir det en litt mer sporty bil av type penisforlenger/frisørbil :p

Har kokt det ned til 4 valg:

BMW Z4 2003-2004
bmw_z4_frontside.jpg

Porsche Boxter 1997-1999
8208793FD0E24F9B916B40CB765DF1171347095193.jpg

Mercedes SLK 2004-2005
2004%20Mercedes%20Benz%20SLK%201920x1440_1540.jpg

Mazda MX-5 2007-2008
2008-mazda-mx-5-miata-front-left-wallpaper.jpg

Foreløpig er kun BMW prøvekjørt og jeg sitter igjen med et veldig positivt inntrykk av den (det var da en 2,5l-variant) :)

Redigert:
2 av 3 positive til Z4 sålangt. Det lyder godt :) Rent utseendemessig synes jeg den ligger langt over alle de andre og jeg var positivt overrasket over hvordan den var å kjøre. Merker vel på meg selv at det er den jeg egentlig har lyst på.

Skal prøvekjøre en SLK i dag så da blir det spennende å se om jeg forandrer mening når jeg får et sammenligningsgrunnlag. Det positive med SLK er at den har ståltak.

Av de nevnte, MX5en any day! Har prøvekjørt Z4en, og det var BMW på godt og vondt. Tung og lat med 2.5l maskinist - i mine øyne.

Men hva med Honda S2000? Vil jo si den slår knockout på samtlige av de overnevnte.

Til og med en til salgs rett igjennom Drøbakstunnelen :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57972429&searchclickthrough=true

Den har faktisk ikke vært oppe til vurdering enda, men skal ta en nærmere titt. Den du linker til ligger uansett litt over budsjettet mitt som eeeegentlig er på 150 000, men som nok kommer til å bli strukket til 160 000-170 000.

En Cab/Roadster skal ha stofftak. Hva med en BMW 1 serie Cab? De er gode og kjøre og har et trelags stofftak som isolerer godt :D

SLK matcher ikke de andre på kjøreegenskaper ut fra det jeg har lest :)o) men nettopp derfor er det bra du skal prøve den. Lykke til :cool:

Jeg regner med at du har gått gjennom og evaluert det meste som finnes der ute, men som småbarnspappa vil jeg anbefale deg å vurdere en 4-seter. Muligens ingen penisforlenger, men avhengig av livsfaser lærer man at kompromisser i lengden er helt ok ;)

Audi A4, Saab 9-3, Volvo C70, Mercedes CLK, BMW 3-serie og flere til som gir både mye bil, motor og kjøreglede til 150K

Jeg regner med at du har gått gjennom og evaluert det meste som finnes der ute, men som småbarnspappa vil jeg anbefale deg å vurdere en 4-seter. Muligens ingen penisforlenger, men avhengig av livsfaser lærer man at kompromisser i lengden er helt ok ;)

Audi A4, Saab 9-3, Volvo C70, Mercedes CLK, BMW 3-serie og flere til som gir både mye bil, motor og kjøreglede til 150K

Dette er en bil nr 2 og vi har allerede en fireseters :)

Da har jeg vært å prøvekjørt SLK. Trodde ikke jeg skulle like denne så godt, men godfølelsen kom umiddelbart! Veldig moderne bil som er en perfekt blanding av morsom og behagelig å kjøre. BMW'en var morsom, men langt fra behagelig.

Den som i utgangspunktet lå nederst på ønskelista kom plutselig opp på førsteplass gitt. Få ting som slår godfølelsen :)

Du må bil som matcher Rolexene dine.

M E R C E D E S - resten er bobbobb....;) Lykke til med bilkjøp.

Det du trenger er 500SL

Jeg liker disse veldig godt faktisk, men om jeg skulle gått for en SL hadde jeg nok gått for en enda eldre. Da måtte jeg bare ha hatt litt større uteareal samt lært meg å skru :cool:

Vi får se hva morgendagen bringer, men det ser skummelt ut som at det plutselig kan bli en SLK på meg ;)