Av de du nå har på din "short list", så vil jeg anbefale Yaris'n.
Min kone fikk sin nye Yaris Active "hybrid" levert for kun 2 uker siden - og hun er strålende fornøyd så langt.
Tror ikke du skal være så redd for privatleasing, dette er nå blitt regulert ganske bra.
I kontrakten står det hva som er "normal" slitasje og ikke. Hva som tillates av "bulker og riper", er også nøye beskrevet. Ved tilbakeleveringen til Toyota er det NAF som evaluerer hva som skal dekkes av leietaker eller ikke.
Vær også klar over at det er nøyaktig det samme kostnadsbildet, om du skal selge eller bytte inn en "bulkete" bil om noen år - også da trekkes det for utbedring av eventuelle skader. Det blir da mer "kamuflert" ved en lavere innbyttepris og ikke et direkte utlegg, men likefult en kostnad som du som bileier/bruker må dekke.
Min kone, som du skjønner, leaset sin bil og det interessante er at totalkostnaden da blir lavere en et estimert kostnadsbildet ved et kjøp over 3 år.
Siden Toyota forventer en høyere restverdi på en "Hybrid" enn en mindre og billigere versjon, så ble det faktisk billigere for henne å leie en vesentlig dyrere "hybrid", enn en billigere og mindre utstyrt Yaris modell
Lykke til med bilvalget!