acnorway's samling og galleritråd

Medlem
30. juni 2013
Innlegg
4.341
Sted
Drammen
Nå begynner endelig klokkeboksen å ligne på noe så da lager jeg like godt en tråd som jeg kan oppdatere etterhvert som nye tilskudd kommer :) Alle bilder er dessverre tatt med mobilkamera av en person som ikke kan ta bilder (meg).

Her følger en kronologisk liste over klokker som er og som har vært i boksen. Bare trykk på lenkene for bilder og beskrivelse :)

Casio Edifice chronograph (Solgt)

Swatch chronograph

Tissot T-Classic (Solgt)

Longines Conquest GMT (Solgt)

Vintage Omega (Solgt)

Citizen NP1003 (Solgt)

Seiko pepsi diver (Solgt)

Breitling Chronomat 10 year anniversary Limited Edition (Solgt)

Raymond Weil Maestro Moonphase (Solgt)

Citizen diver Quartz (Solgt)

Omega Speedmaster 3510.50 (Solgt)

Seiko Orange Monster (Solgt)

Movado Museum

Tissot PR 516 GL (Solgt)

Longines Record diver (Solgt)

Magrette Regattare Bronze (Solgt)

Tissot Navigator (Solgt)

Omega Speedmaster 3570.50 (Solgt)

Armida A8 (Solgt)

Tissot Navigator med dykkerbezel (Solgt)

Rolex 16613 (Solgt)

Sevenfriday P2-1 (Solgt)

Seiko snzh53 (Solgt)

IWC Ingenieur 3228

Panerai PAM351

Schaumburg Perpetual MooN Meteorite

Omega Seamaster 2220.80

Rolex GMT Master II 16710 (Solgt)

Zelos Helmsman

Zelos Chroma

Omega Speedmaster Dark Side Of The Moon (Solgt)

Rolex Day Date 1803

Rolex GMT Master II 16710


Nåværende samling består av:
Swatch Chronograph, Movado Museum, IWC Ingenieur 3228, Panerai PAM351, Schaumburg Perpetual MooN Meteorite, Omega Seamaster 2220.80, Zelos Helmsman, Zelos Chroma, Rolex Day Date 1803, Rolex GMT Master II 16710




Takk for titten! More to come :)
 
Redigert:
Dette er en meget bra start, og du er på rett vei (om enn en dyr vei, som ingen ende vil ta;)) men de aller fleste av oss har vel startet opp som du. Og i tillegg er det en fin samling du alt har fått deg, så cudos:cool:
 
Spennende og rask oppbygning du har fått deg:)
Hva syns du om Citizen NP1003? Har ikke sett den før, og den virket veldig pen til en pen pris på ebay
 
Spennende og rask oppbygning du har fått deg:)
Hva syns du om Citizen NP1003? Har ikke sett den før, og den virket veldig pen til en pen pris på ebay

Hei @Omen!
Det er vel sannsynligvis den klokken i samlingen jeg vil si er mest "bang for the buck". Overraskende god kvalitetsfølelse til en billig penge! Verdt hver et øre :) Jeg bestilte forøvrig på skywatches.

Jeg satte den på skinn-Nato etterhvert og der har den funnet seg et permanent hjem.
 
Redigert av en moderator:
Hei @Omen!
Det er vel sannsynligvis den klokken i samlingen jeg vil si er mest "bang for the buck". Overraskende god kvalitetsfølelse til en billig penge! Verdt hver et øre :) Jeg bestilte forøvrig på skywatches.

Jeg satte den på skinn-Nato etterhvert og der har den funnet seg et permanent hjem.

Takk for svar:)
 
Redigert av en moderator:
Virkelig en flott samling du har skaffet deg. Ser frem til å følge med på utviklingen fremover! :)

Takk for at du deler.
 
Veldig bra! Og bra utvikling! :)

Den Longines-saken lå lenge ute og gikk ned i pris. Jeg skjønte aldri hvorfor ingen plukket den opp. Den er steintøff! :cool:

Gratulerer!
 
Da er tråden oppdatert med noen nye bilder av denne saken:
DSC_1159_1_zps1762b9fd.jpg


Etterhvert som jeg jobber meg gjennom flere og flere klokker begynner førstesiden i denne tråden å bli noe rotete. Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan rydde opp litt? Bør jeg fjerne de klokkene jeg ikke lenger har? Eller kanskje dele opp samlingen i flere poster og skrive litt mer om hver klokke?
 
Takk for det @Rød :) Er vel fortsatt på et stadie der jeg prøver litt forskjellig for å finne ut hva som passer for meg, men har absolutt sansen for mange forskjellige typer klokker. Er nesten litt "redd" for at samlingen skal utvikle seg til å bli mer og mer "standard" etterhvert for mesteparten av de klokkene som står på ønskelisten har nok havnet der etter sterk påvirkning fra Tidssonen :p
 
Redigert av en moderator:
Nydelig samling, og igjen gratulerer med en flott speedy! For en rå klokke dette er, rett og slett perfeksjon. :)

Angående det å rydde opp litt i tråden, så er dette mitt lille forslag: jeg ville (fra nå av) startet med å heller lage nye poster dedikert til klokkene etterhvert som de kommer inn, og la førstesiden bli en kronologisk oversikt med en link til den aktuelle siden i tråden hvor presentasjonen er (omtrent slik @Moore har gjort det). Dette er en oversiktlig og fin måte å få med seg "reisen" på, og er lett å navigere.

Godt nytt år ønskes! :D
 
Redigert av en moderator: