acnorway's samling og galleritråd

Speedmaster på lakseskinn

Noen bilder av Speedmasteren på lakseskinn fra Straps by Ruus/Olando

DSC_1177_1_zps5087a4a5.jpg


DSC_1183_1_zps0b6da5e8.jpg


DSC_1188_1_zpsf1fb748f.jpg


Denne remen fikk jeg som et resultat av at jeg spurte Olando om han kunne lage en rem til Speedmasteren der han fikk frie tøyler. Synes resultatet ble knalltøft! :)
 
Redigert:
Noen flere bilder av Speedmasteren

Man vet man er (klokke)gal når man ser kokeplaten på kjøkkenet og tenker "hmmm... Lurer på om den kan funke som bakgrunn for noen Speedmaster-bilder" :p

DSC_1208_1_zps9d762507.jpg


DSC_1206_1_zps73b83d8c.jpg


Remen er fra Olando :)
 
Redigert:
Når klokken finner sin egen symmetri

Det er alltid ekstra morsomt å se på klokken når den passerer 10:08 eller 02:52. Da oppnår klokken den perfekte symmetri. Denne karen hadde tilfeldigvis stoppet opp på det kanskje best tenkelige tidspunktet der han lå i klokkeboksen. Tilogmed sekundviseren var optimal! Er det kanskje litt nerdete at jeg synes at dette var det mest interessante som skjedde i kveld? :mrgreen:

DSC_1240_1_zps2426a1e3.jpg
 
Speedy på skinn-NATO

Fikk Speedyen over på skinn-NATO. Dette er virkelig mange klokker i én.Synes uttrykket blir vidt forskjellig avhengig av hvilke sko man kler på den. Kanskje er det nettopp det som har tent en interesse for Panerai også :confused:

DSC_1262_2_zpsaf96926e.jpg


DSC_1267_1_zps72a3c33b.jpg


DSC_1259_1_zps47b86e56.jpg
 
Skal jeg bli en flipper? - Armida A8 (Solgt)

DSC_1302_1_zps26b616b5.jpg


En messing ut (Magrette Regattare) og en messing inn (Armida A8). Dette ligner jo skremmende på flippetendenser! Skal jeg bli en flipper? :confused: Det var jo ikke det som var planen. Jeg hadde jo dannet meg et bilde av hvordan jeg ville at boksen skulle se ut etterhvert nå. Hmm...

Disse tankene rundt flipping førte til at tankene fløy videre tilbake til barndommen og den trend som på den tiden tok oss som var unger med storm, nemlig Pokemon! Hvorfor i all verden sitter jeg her å tenker på Pokemon!? Jo fordi jeg i mine yngre dager samlet på Pokemon-kort. Jeg kjøpte til stadighet nye for å supplere samlingen min. Jakten på de sjeldne kortene og kortene som avbildet favoritt-Pokemonene var spennende. Man byttet kort mot andre for å få tak i de kortene man hadde lyst på og når man først hadde fått tak i kortet man jaktet etter så ble det satt inn i permen sammen med alle de andre kortene. I tillegg til å jakte på ulike kort så satt jeg meg også inn i egenskapene til de ulike Pokemonene slik at jeg kunne argumentere med hvorfor én Pokemon var bedre enn den andre.

På samme måte sitter jeg nå og leser dag ut og dag inn om urverk og egenskaper med klokker. Jeg jakter på klokker jeg har lyst på og har nå også innsett at jakten er det virkelig morsomme! Når jeg endelig har fått en klokke jeg har jaktet på mister den etter en liten stund (bitte)litt av magien og blir en del av klokkeboksen på samme måte som det nye Pokemonkortet ble en del av permen (Jeg sier ikke at klokken mister all magien altså! Speedmasteren kommer jeg f.eks. ALDRI til å selge, den gjør meg bare så glad hver gang jeg ser den :eek: ). Dersom jeg nå begynner å bytte og flippe blir jo denne klokkehobbyen nesten helt ekvivalent med hva jeg drev med som ung!

Konklusjonen må derfor bli at klokker er Pokemon for voksne. Derav min nye signatur :rolleyes:

Når det er sagt så må jeg si meg svært fornøyd med den nye Armidaen! Jeg har hele tiden hatt planer om at det må være én messing-/bronseklokke i samlingen og denne står ut som en sterk kandidat. Var usikker på om jeg kom til å like den oransje lumen, men jeg må si at den kler klokken veldig godt!

Edit:
Etterhvert ble igjen flippelysten for stor og denne ble byttet inn i en Sevenfriday P2-1....
 
Redigert:
[QUOTE Speedmasteren kommer jeg f.eks. ALDRI til å selge, den gjør meg bare så glad hver gang jeg ser den :eek: )[/QUOTE]

Måtte Quote denne for fremtiden:mrgreen:
 
På samme måte sitter jeg nå og leser dag ut og dag inn om urverk og egenskaper med klokker. Jeg jakter på klokker jeg har lyst på og har nå også innsett at jakten er det virkelig morsomme! Når jeg endelig har fått en klokke jeg har jaktet på mister den etter en liten stund (bitte)litt av magien og blir en del av klokkeboksen... Speedmasteren kommer jeg f.eks. ALDRI til å selge, den gjør meg bare så glad hver gang jeg ser den :eek: ). Dersom jeg nå begynner å bytte og flippe blir jo denne klokkehobbyen nesten helt ekvivalent med hva jeg drev med som ung!

He-he... Du er helt klart en samler. :D Takes one, to know one.

Helt enig med deg vedr. Speedy. MEN: Det er greit å flippe så lenge du "oppgraderer". Jeg vet at du kommer til å flippe den, fordi du på sikt vil ha en Pre-moon... ;)

Gratulerer med ny klokke forresten!

PS: Ja, du kommer også til å flippe alle ny-klokkene dine, fordi du etter hvert kommer til å konsentrere deg om vintage... ;)

Hilsen SpaceCowboy som har kikket inn i krystallkulen!
 
He-he... Du er helt klart en samler. :D Takes one, to know one.

Helt enig med deg vedr. Speedy. MEN: Det er greit å flippe så lenge du "oppgraderer". Jeg vet at du kommer til å flippe den, fordi du på sikt vil ha en Pre-moon... ;)

Gratulerer med ny klokke forresten!

PS: Ja, du kommer også til å flippe alle ny-klokkene dine, fordi du etter hvert kommer til å konsentrere deg om vintage... ;)

Hilsen SpaceCowboy som har kikket inn i krystallkulen!

Må rette deg her @SpaceCowboy; Jeg kommer på sikt til å ville ha en pre-moon i TILLEGG! Tar gjerne det beste fra begge verdener jeg ;)
 
Redigert av en moderator:
Ny gammel klokke på tur inn..

Venter en ny vintage Tissot i posten:

toll_zps9746708f.png


Så da varmer vi opp med en som allerede er i samlingen :cool:
DSC_1356_1_zpsce9345ba.jpg


DSC_1353_1_zps2965941b.jpg
 
Redigert:
Grættis med tøff armida! Hvor stort er håndleddet ditt? Har sett mer på den i det siste, men er litt skeptisk til 52mm lug to lug. Det er så mye frem og tilbake på hva jeg vil ha for tiden at jeg blir ikke klok :rolleyes:

Må si jeg liker Tissot'n der, fantastisk at lenken er i så bra forfatning, det er vell kanskje ikke så mange alternativ til lenke på den mtp de spesielle lugsa?
Dette er vell også mitt 99' innlegg, så neste fra meg blir vell en liten unbox :)

mvh
stian
 
Grættis med tøff armida! Hvor stort er håndleddet ditt? Har sett mer på den i det siste, men er litt skeptisk til 52mm lug to lug. Det er så mye frem og tilbake på hva jeg vil ha for tiden at jeg blir ikke klok :rolleyes:

Må si jeg liker Tissot'n der, fantastisk at lenken er i så bra forfatning, det er vell kanskje ikke så mange alternativ til lenke på den mtp de spesielle lugsa?
Dette er vell også mitt 99' innlegg, så neste fra meg blir vell en liten unbox :)

mvh
stian

Takk for det!

Tja hva var det jeg målte da :confused: Tror det var noe sånn som 18-18,5 cm, men husker ikke helt.

Armidaen oppleves som ganske stor, men det er jo bare en vanesak. Dersom jeg har den helt nederst på hådleddet så gnager kronen littegrann da den er ganske stor. Så jeg må ha den litt annerledes plassert på hånden i forhold til hvordan jeg bruker de andre klokkene mine. Det er ikke snakk om mye altså, bare en liten justering.

Takk for komplimenter ang Tissoten :) Dersom lenken skulle ryke er nødløsningen å bestille threaded bars og skjære et hakk i en vanlig rem. Resultatet kan jo bli så som så avhengig av hvor nøye man er, men det er mulig. Når det er sagt så hadde jeg nok bestilt meg en deleklokke med intakt lenke dersom den skulle ryke, men den er i ganske god fatning som du sier så jeg er ikke bekymret.

Blir spennende med unboxing ;)
 
Nok et hett tips - Tissot Navigator med dykkerbezel (Solgt)

DSC_1438_1_zps874169ee.jpg


DSC_1416_1_zps41a2162f.jpg


Hadde egentlig bestemt meg for å ikke bruke mer penger på klokker før Rolexen var i hus, men når @SpaceCowboy tipset meg om denne klarte jeg ikke å la være. Dette er en annen variant av Navigator enn den som har vært i samlingen en liten stund og komplementerer vintage-samlingen godt.

Dette er en av Tissotene som har stått høyest på ønskelisten så det var moro å få den i hus. Den ble litt dyrere enn hva jeg har sett dem gå for på ebay, men til gjengjeld så er den i fantastisk stand og kjøpt av en solid selger.

Klokken har en herlig patina og plexien har noen sjarmerende merker som gir klokken en spesiell karakter når lyset treffer rett. Disse kan lett poleres bort, men jeg kommer nok ikke til å gjøre det.

Dette er andre gangen at et tips fra SpaceCowboy har endt med kjøp så jeg må bare sende en stor takk den veien :)

Ble etterhvert solgt da klokkeinteressen tok en annen vridning.
 
Redigert av en moderator:
DSC_1438_1_zps874169ee.jpg


DSC_1416_1_zps41a2162f.jpg


Hadde egentlig bestemt meg for å ikke bruke mer penger på klokker før Rolexen var i hus, men når @SpaceCowboy tipset meg om denne klarte jeg ikke å la være. Dette er en annen variant av Navigator enn den som har vært i samlingen en liten stund og komplementerer vintage-samlingen godt.

Dette er en av Tissotene som har stått høyest på ønskelisten så det var moro å få den i hus. Den ble litt dyrere enn hva jeg har sett dem gå for på ebay, men til gjengjeld så er den i fantastisk stand og kjøpt av en solid selger.

Klokken har en herlig patina og plexien har noen sjarmerende merker som gir klokken en spesiell karakter når lyset treffer rett. Disse kan lett poleres bort, men jeg kommer nok ikke til å gjøre det.

Dette er andre gangen at et tips fra SpaceCowboy har endt med kjøp så jeg må bare sende en stor takk den veien :)

Interessen for vintage Tissot har bare økt og økt i det siste, noe de som følger med på vintage-forumet kanskje har fått med seg :p Jeg tror jeg har funnet min nisje på vintage-markedet og det er nok her fokuset kommer til å ligge. Har fortsatt mange modeller som står på ønskelisten så det skal bli spennende å følge med i markedet fremover.

Gratulerer så mye med en kjempefin Tissot! Hyggelig å kunne bidra! :)
 
Redigert av en moderator:
Virkelig flott den Navigatoren altså, gratulerer med et flott eksemplar! :)

Takk for det :) Kan forøvrig anbefale reckness som selger på WUS/Timezone/MWR osv. Nøyaktig beskrivelse av klokken, svarer på spørsmål og pakket klokken så godt at den kunne overlevd en atombombe :eek: