Aksjetråden

Har restriksjoner på hva jeg kan handle selv pga jobb, men synes det er en del spennende shippingaksjer ute å går. Ocean Yield f.eks er et selskap jeg gjerne skulle plasert litt penger i!
 
Nei, på ingen måte!

Min portefølje ser slik ut (porteføljevekt i parentes):

Photocure (35 %)
Strongbridge Biopharma (tidligere Cortendo - 28 %)
Targovax (11 %)
Wenthworth Resources (7 %)
Biotec Pharmacon (6 %)
Entra (5 %)
PCI Biotech (4 %)
Interfox Resources (4%)

Er relativt fornøyd med porteføljen pt, men ønsker å øke eksponeringen mot Photocure i tiden som kommer, da dette er et særs spennende selskap. God vekst i eksisterende produkt for blærekreft (Hexvix/Cysview), samt meget spennende pipeline (Cevira - HPV, Visonac - acne).

Jeg satt en stund med behodning i Photocure. Kjøpte meg inn på 29 kr tidligere i år, og hoppet av på 40,20 kr.

Bio er tøft, men vinklet porteføljen litt annerledes.


Satt på RCL, Photocure og Norwegian. Nå sitter jeg på NEL og GIG.
 
Dårlig med aktivitet her - men kan si at min portefølje har gått veldig bra. Så kanskje jeg burde gått for en AP ROO 15202?

Har i tillegg lagt inn ordre på emisjonen til Nickel Mountain Group, men usikker på om jeg får tildelt noe her.

Noen andre som er aktive i markedet?
 
SAS har steget 53% på 3 mnd. Angrer på at jeg ikke har kjøpt. Tror aksjen vil fortsette å stige en del etter hvert som markedet ser at SAS faktisk har blitt en ganske solid bedrift.
 
Noen som har lagt til noen nyttårsraketter for januar?


For min del er porteføljen slik:
-Nel(50%)
-Nickel mountain group(20%)
-Norwegian(10%)
-NRC Group(her venter jeg på tildeling i emisjonen med 20%)
 
Endelig er det fart på børsen. Følger fortsatt med fra utsiden. Vurderte å gå inn før jul, men siden mye glir nedover - så droppa jeg det. Tas opp til vurdering om å gå inn igjen en gang i mars/april.
 
Kunne tenkt meg å sette meg mer inn i aksjer og hvordan dette fungerer. Noen her som har tips til en nybegynner hvor man kan lese seg litt opp på dette?
 
Kunne tenkt meg å sette meg mer inn i aksjer og hvordan dette fungerer. Noen her som har tips til en nybegynner hvor man kan lese seg litt opp på dette?

Ønsker du en enkel og teknisk tilnærming til aksjer kan du lage deg en bruker på investtech sine sider. Alternativt kan du tenke langsiktig og lære deg hvordan verdien og derav aksjekursen til et selskap påvirkes gjennom selskapets grunnleggende tall og utvikling. Begynn da med å kjøpe The intelligent Investor av Benjamin Graham, som er bibelen innen value-investing. Den finnes også på Norsk. Anbefaler alternativet 2 om du vil bli god.

Generelt tips: Ikke ta anbefalinger som står på DN, Hegnar osv. seriøst. Sannsynligvis kan de som uttaler seg like mye om selskaper og aksjer som deg-selv, så hvorfor ikke stol på eget hode.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Noen som har sett på Cxense ?
Er de langt unna og tjene penger, hvordan er konkuransesituasjonen ? Ser de har signert greit med kontrakter i vinter, var vel også en emisjon. Som tyder på at de måtte fylle opp "kassa".
 
Angrer litt på at jeg trakk meg ut av IDEX på 9.03, men 23% vekst på 2,5 uke må jeg kunne si meg veldig fornøyd med. Vil inn igjen i IDEX da jeg har kanontro på den aksjen i lengre perspektiv, bare skeptisk til at den vil stabiliseres på dagens nivå (9.20 var fredagens sluttkurs).
Følger GIG, AXA og NEL med argusøyne, samt nevnte IDEX
 
Angrer litt på at jeg trakk meg ut av IDEX på 9.03, men 23% vekst på 2,5 uke må jeg kunne si meg veldig fornøyd med. Vil inn igjen i IDEX da jeg har kanontro på den aksjen i lengre perspektiv, bare skeptisk til at den vil stabiliseres på dagens nivå (9.20 var fredagens sluttkurs).
Følger GIG, AXA og NEL med argusøyne, samt nevnte IDEX
Fulgt dem lenge, eller er det siste 2,5 uke?
 
Noen mindre selskaper med potensiale som er verdt en å vurdere ? Sitter blant annet i NEL, men den har jo gått i dvale siden den kom ned til 3 kr
 
@everlong Har såvidt sett på nano. Mulig det kom nyheter denne helgen.Kjente for lite til dem til å kjøpe nå. Prøver å lære litt mer om dem framover. Så spennende ut så med en gang.
 
I forbindelse med omlegging av pensjonsavtale på jobb(valg mellom å stå i off. ytelsespensjon og å gå over i innskuddsbasert ordning), tenker jeg å gå over i innskuddsordning.
Dette frigjør 'hele' 2,5% av månedslønnen, og dette bør jo økes litt og settes i et pensjonsfond.
Men hva anbefales? Ser flere er mer inne i denne materien enn hva jeg er, og jeg er åpen for alt.
Vil legge til at jeg ble anbefalt DNB Pensjonsspar, da de har en løsning mye lik det firmaet bruker.
Takker for alle svar!
 
Hva er greia med GIG egentlig, har en kollega som mener jeg bør investere litt der og at det er en aksje som kommer til å gjøre det veldig bra på lang sikt.

Men vet ikke om jeg er helt solgt enda.