Audemars Piguet: overpriset eller grailemne?

Litt malapropos, men viste dere at stål var dyrere å bearbeide når disse klokkene kom?

Det var derfor de kostet som de gjorde den gang da. Mon tro hvordan dette regnestykket egentlig ser ut i dag?

Det er jo enkelt å tenke at stål er billig i forhold til gull feks, men ser man gullpris vs vekt vs prisforskjellen på en sub i gull mot en i stål ser man jo virkelig overpris...

Mitt problem med min ROC er at den har fått Rolexene til å kjennes og se billige ut. Fine klokker men man ser at finish og detaljering er noe veldig, veldig annet.

Litt malapropos, men viste dere at stål var dyrere å bearbeide når disse klokkene kom?

Det var derfor de kostet som de gjorde den gang da. Mon tro hvordan dette regnestykket egentlig ser ut i dag?

Det er jo enkelt å tenke at stål er billig i forhold til gull feks, men ser man gullpris vs vekt vs prisforskjellen på en sub i gull mot en i stål ser man jo virkelig overpris...

Mitt problem med min ROC er at den har fått Rolexene til å kjennes og se billige ut. Fine klokker men man ser at finish og detaljering er noe veldig, veldig annet.

Skulle gjerne prøvd en på hånden! Prøvde Jayeff sin den gang i 2010. Eneste jeg husker var at lenka kjentes veldig komfortabel ut. Skulle gjerne prøvd en ROO nå i ettertid som at jeg har kjent på kvaliteten til endel flere ur og har bredere referansegrunnlag.

Christian, vet du om det er mulig å skru på baklokket til 15300 til din ROC? Er jo blasfemi å skjule det nydelige urverket.

Christian, vet du om det er mulig å skru på baklokket til 15300 til din ROC? Er jo blasfemi å skjule det nydelige urverket.

Da tror jeg man må gjøre mye garasjemekk. Er vist en ekstra antimagnetisk innpakking mellom verk og baklokk på disse som gjør at man ikke får sett så mye :(.

Løsningen er vel å spare opp til en 15300 for å se på verket :p

Royal Oak står helt øverst på listen min... I dag ville jeg valgt denne fremfor en Nautilus!

Økonomisk sett kommer jeg aldri til å ha mulighet til å kjøpe en ny, men på bruktmarkedet er det vel mulig å finne disse fra 50'-60' og oppover?