Audemars Piguet-tråden

Er 23000 for service på AP normalt?
Om så, er det ikke å forvente at de skifter ut skruer som er veldig slitte, og at chronografen sentrerer 100% etter service?
Jeg satt å så på en AP som er tilsalgs der disse opplysningene fremkommer.
Er det bare jeg som synes dette er rart?
 
Er 23000 for service på AP normalt?
Om så, er det ikke å forvente at de skifter ut skruer som er veldig slitte, og at chronografen sentrerer 100% etter service?
Jeg satt å så på en AP som er tilsalgs der disse opplysningene fremkommer.
Er det bare jeg som synes dette er rart?

Her er serviceprisene på AP hos Nymans i Stockholm :

http://www.nymansur.com/service-prislista

Men kommer sikkert an på hva som må gjøres og om det må byttes noen kostbare deler, men uret bør jo være tipp topp om det har vært på service nede hos AP. Står også detaljert på deres hjemmeside hvordan prosessen er og hva som blir gjort steg for steg om man tar full pakke .
 
  • Liker
Reaksjoner: stigg
Dette var gjort hos Bjerke. Klokka ligger i salgsforumet her.

Jeg hadde innmari lyst på en AP chrono som var for salg her, den var ikke servet, ringte derfor Bjerke før bud og hørte om servicepris: 25-30+´ og minimum 4 mnd venting var svaret. Jeg kjøpte ikke.

Dette er forøvrig ikke første gang jeg leser om sjlækk kvalitet på AP-service. Selvsagt skal visere være sentrert.

Jeg ville hørt med Bjerke om de kan fikse dette selv eller om den må sendes til Sveits (om de i det hele tatt sender avgårde AP-er som de ikke har solgt selv nå som de har stoppet å selge AP?).
 
Jeg hadde innmari lyst på en AP chrono som var for salg her, den var ikke servet, ringte derfor Bjerke før bud og hørte om servicepris: 25-30+´ og minimum 4 mnd venting var svaret. Jeg kjøpte ikke.

Dette er forøvrig ikke første gang jeg leser om sjlækk kvalitet på AP-service. Selvsagt skal visere være sentrert.

Jeg ville hørt med Bjerke om de kan fikse dette selv eller om den må sendes til Sveits (om de i det hele tatt sender avgårde AP-er som de ikke har solgt selv nå som de har stoppet å selge AP?).

Bjerke asså.. Om det är den 25860 du menar så var den på lik nivå med min 25860 när jag lämnade den på Nymans.
Full service inkl polering 15k 6v leveranstid. Men klart. Ska det bytas bezel o.sv. så springer det fort i väg.

Angående skruvar. Köpte 4 stk nya till min roc. 900 kr pr stk. Dessa är i vitguld. Dyrt och totalt värdelöst material för skruvar. Men kan förstå att det inte ingår i service kostnaden..
 
Bjerke asså.. Om det är den 25860 du menar så var den på lik nivå med min 25860 när jag lämnade den på Nymans.
Full service inkl polering 15k 6v leveranstid. Men klart. Ska det bytas bezel o.sv. så springer det fort i väg.

Angående skruvar. Köpte 4 stk nya till min roc. 900 kr pr stk. Dessa är i vitguld. Dyrt och totalt värdelöst material för skruvar. Men kan förstå att det inte ingår i service kostnaden..

Jeps, var den. Med servicekost/tid på 15´ / 6 uker hadde jeg trolig vært AP-eier nå...

Mulig svaret fra Bjerke var en negativ konsekvens av avvikling av merket for Bjerke. Min spekulasjon.
 
Den omtalte klokken har ikke vært på service hos Bjerke - den har vært sendt fra Bjerke til AP, og har vært hos AP et halvt års tid.

Prisen på service er (dessverre) "helt normal", og prisen hadde vært enda høyere dersom skruene i remmen hadde vært skiftet ut. Dette ble, så vidt jeg vet, ikke bestilt av eier - som ikke så verdien av å bytte disse skruene.

Eier er svært opptatt av klokker, men han er nok ikke helt på det detaljnivået som enkelte av TS-medlemmene tydeligvis er :D

Når det gjelder den dårlige sentreringen av viser er dette slurv fra AP sin side, men eier ønsker å bruke klokken fremfor å sende den tilbake til AP med dertil ventetid.
 
Detaljer og detaljer, om man betaler 23000 for en service men ikke tar seg råd til å bytte ødelagte skruer så synes jeg det er litt rart.
At den kommer tilbake med viser som ikke er sentrert hadde aldri vært akseptabelt for meg.
Morsomt å bruke klokka, men ikke morsommere enn at han skal selge den, og da får han vite hva dette koster. Gratis er det ikke.
 
Jeg setter stor pris på at du fortsetter denne diskusjonen i det åpne forumet, på tross av min høflige henvendelse per PM - det viser gode good guy-takter.

Du står selvsagt fritt til å mene hva du vil om en annonse, men jeg synes ikke det er god kutyme å diskutere annonser fra medlemmer dersom du kan stille de samme spørsmålene per PM og få høflige svar. Hva som er akseptabelt for deg i forhold til hva som leveres på en service på en klokke du ikke eier er vel også nokså uinteressant i denne sammenheng.

Skruene er heller ikke ødelagte, men bærer noe preg av å være skrudd på med dårlig verktøy.
 
Redigert:
Detaljer og detaljer, om man betaler 23000 for en service men ikke tar seg råd til å bytte ødelagte skruer så synes jeg det er litt rart.
At den kommer tilbake med viser som ikke er sentrert hadde aldri vært akseptabelt for meg.
Morsomt å bruke klokka, men ikke morsommere enn at han skal selge den, og da får han vite hva dette koster. Gratis er det ikke.


Er vel ikke noe problem og bytte utvendige skruer senere.

Og du er jo så heldig at du slapp og betale 23000 for service, heller ingen som tvinger det til og handle.

Hva er problemet?
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Ceramic
Sorry folkens, jeg fikk ingen PM før jeg postet, og om jeg har tråkket noen på tærne så beklager jeg det.
Jeg diskuterer med et generelt syn på servicepris og kvalitet, og problemet er for meg at en service som koster skjorta tydeligvis ikke har blitt gjort bra nok.
Og da stiller jeg spørsmål ved hele AP produktet og kvalitetskontrollen deres.
 
Og, for å presisere, jeg vurderte denne klokka, og hvor skal jeg ellers henvende meg for informasjon om AP enn her på AP forumet???
 
Jeg beklager at denne diskusjonen fortsetter, det er ikke meningen å forsøple AP-tråden.

@Klokkomaniac, du fikk en PM kl. 11.36 i går, men fortsatte likevel diskusjonen.

Du er ikke den eneste som stiller spørsmål ved AP, service og kvalitet - det er helt greit, jeg har gjort det selv i andre tråder. Dette tror jeg de aller fleste tåler, det er vel snarere tonen i dine poster (og PM) som oppfattes som lite konstruktiv.

Til slutt vil jeg si at jeg ikke har spesielt lyst til å fortsette og polemisere med deg i det åpne forumet, men du får ikke siste ord når det du skriver er direkte løgn.
 
Redigert:
Og, for å presisere, jeg vurderte denne klokka, og hvor skal jeg ellers henvende meg for informasjon om AP enn her på AP forumet???

Prisen er den laveste jeg noengang har sett på denne modellen.
Jeg tror at hadde du vurdert klokka så hadde du kommet med ett seriøst bud, å tatt god høyde for at du kunne sentrert visere,byttet skruer og tatt familien med på ferie for summen du sparte.

Jeg tipper du er ett snakketryne, men ikke en handlingens mann ;)
 
Takk for den, begge to.

Jeg flipper ikke klokker annenhver måned. Det har jeg ikke noen interesse av, og jeg har heller ikke penger til å tape titusener bare fordi klokka ikke "føltes rett". Samtidig gjør det at noen tydeligvis både har penger og lyst til å drive med dette, at det dukker opp gode kjøp innimellom.
Jeg brukte tid på å finne min GMT, og fikk en god pris.
Bretlingen likeså.
Begge blir hos meg, og begge hadde fornøyde selgere og kjøper.

Jeg er på utkikk etter nr 3, men om det tar ei uke eller et år spiller ingen rolle.
Noen AP blir det garantert ikke. Skal det være high end, så skal service og kvalitet være likeså.
Hva tror dere kostnaden ved å sende denne klokka tilbake til AP for å få sentrert viseren og skiftet skruene ville kommet på? Hvor lang tid?
Det hadde nok kostet en ferie. Når noe er "billig" så er det en grunn til det.

Om dere kan leve med visere som ikke er sentrert og skruer som ser ut som at de er skrudd på med en smørkniv, så hadde det vært en godt kjøp.
Cudos til selger for ikke å forsøke å skjule dette.

God Påske!