GrimReaper
Støttemedlem
1799,-
Skulle lett donert det beløpet til en god sak fremfor å kjøpe den søpla der.
Fins jo ingen særiøse horologer som har skrevet noe om disse klipp/lim kinavariantene, så det syns jeg absolutt du bør vurdere.Nei, helt uinteressant Et visst minstenivå på kvalitet/kreativitet/design bør vi ha. Det er jo ingenting å fordype seg i...
1799,-
Det er ikke lett «å finne opp uret på nytt». Noen velger den enkleste metoden, med en Aliexpress-selger som tilbyr custom made logo på skive og baklokk.
Andre, som Bruvik og Von Doren lager forsåvidt pene ur, og har flere egne detaljer. Det er dyrere ur, og har også en mer profesjonell forretningsmodell.
Likevel, alle har det til felles at de synes mer opptatt av å selge en historie enn et ur... Alltid en historie som har ingenting med ur eller tidsmåling.
Von Doren har historien om Brude-egget. Men, hva slags ur brukte Brude for å navigere på ferden over Atlanteren, det skriver de ingenting om?
Det er forståelig at mushroom-brands aldri vil kunne matche historien til merker med 100-års historie, og heller selger seg selv som accessories. Målgruppen er neppe medlemmene her inne.
Det har vel aldri vært enklere å «starte sitt eget klokkemerke», men samtidig aldri vært vanskeligere å skille seg ut.
Skjønner ikke hva dere maser om, jeg har aldri i mitt liv sett noe som får meg til å tenke på norsk natur som dette
Vis vedlegg 236450
Siddisane er misunnelig på klokkefabrikken hos naboen.
Kan gi assosiasjoner til en dvask oppdrettslaks ja
Nå skal du ikke være ufin mot fisken. Det er stygt å mobbe!
Å kalle det svindel/ scam er kanskje litt drøyt. De smører litt på, men gir seg ikke ut for å være noe annet enn de er. Ronda quartz verket koster tross alt mer enn 20kr..Jeg mener faktisk dette er scam. Å selge en ren kopi av noe til 20 kroner for 1700 er verre enn de som selger CDS’er til a mor over telefon
Å kalle det svindel/ scam er kanskje litt drøyt. De smører litt på, men gir seg ikke ut for å være noe annet enn de er. Ronda quartz verket koster tross alt mer enn 20kr..
Kjøperen har «undersøkelsesplikt», og vil nok tross alt heller ha Bølgene-historien fremfor en nesten identisk Aliexpress eller Wish klokke til 20kr inkludert porto...
Det sagt, jeg vil heller gå med pølse-i-brød klokka mi, fremfor en Bølgene:
Vis vedlegg 237118
+1hehe, ok da! Jeg hadde valgt pølseklokka over «bølger» hver dag i uka