Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Ingen unboxing (!), men var heldig og fikk tafse litt tidligere idag :)

PSX_20160608_160550_zpsugehrrot.jpg

(til fremtidig eier: tafsingen ble selvfølgelig utført med behørig respekt og andaktsfølelse)

Med gode kunder menes personer vi leser om i Kapital eller Finansavisen/DN.

Disse går foran i køen ja, lik det eller ikke!

Jeg skal ikke uttale meg for bastant jeg heller, men som flere artikler internasjonalt har avdekket er dette en klokke hvor det ikke hjelper hvor mye penger du har eller hva du heter. Du må vente i kø som alle andre eller belage deg på å kjøpe dyrt av de første kjøperne. Vi ser jo på TRF at det tilbys summer i 20k$ klassen for å få et eksemplar. Pågangen var så stor allerede før modellen ble av dekket at listene har vært fulle i lang tid. Mange av disse kundene på listen er selvfølgelig viktige tidligere kunder, dermed er mitt inntrykk at AD respekterer listene. Flere AD jeg har snakket med har nektet å ta i mot bestillinger dersom du ikke er tidligere kunde. Nå har jeg dog hørt at AD ofte kontakter noen av sine viktigste og mest lojale kunder hver gang det kommer noe nytt for å høre om de skal ha en. De har da allerede en reservert plass til disse, dersom de skal ha en. De må dog bestemme seg raskt. Kommer du i dag og vil ha en, tror jeg du må vente som alle andre, selv om du kjøper en Patek Philippe. Det er litt av mystikken Rolex ønsker å skape, og krever at AD følger. Selv om det sikkert finnes unntak.

Har sort 116500 fått ny skive eller er den lik sort 116520?

Spørsmålet blir videre om 116520 skive vil passe 116500. Noen som vet?

Redigert:
116520, ikke 116200 regner jeg med?

Jeg tipper ingen vet dette da jeg tipper det ikke er forsøkt av andre enn Rolex ennå. Videre tipper jeg at det vil være mulig såfremt du får tak i en 116500 skive og får en urmaker til å gjøre skiftet. Tipper jeg har rett:)

Urskiven til en sort 116520 er ikke lik designmessig som en 116500LN. Samme med den hvite.

Om de derimot fysisk passer? Aner ikke.