Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

De kunne levert 3.490 klokker til Norge i løpet av 2016. Jeg hadde fortsatt ment at denne klokken traff hjertet, og det jeg har ventet på. Skulle selvsagt ønske at den ikke blir allemannseie, men klokken er fortsatt lik uavhengig av tilgjengelighet.

Jeg har 116520 fra før, men ligger også ann til å få 116500 i løpet av 2016. Dog dersom estimert leveranseantall til Bjerke, beskrevet tidligere i tråden, stemmer. For meg er den nye kjeramiske bezelen og de sorte subdailsene, på den hvite skiven, noe positivt fordi det gir klokken et mer maskulint og sporty uttrykk. At det i tillegg gir assosiasjoner til 60-talls modellene er heller ikke feil. En annen fordel med den kjeramiske bezelen er dens egenskap til å motstå riper og slag. Etter å ha eid en 16523 og forsåvidt 16520 og 116520, så ser jeg hvor utsatt bezelen til moderne Daytona er. Det blir mye riper og den er også lett utsatt for slag. Den nye bezelen vil nok gi meg en annen opplevelse. Utover de praktiske egenskapene er det alltid noe spennende med noe nytt. Det gjør blant annet at de gamle, nå utilgjengelige, modellene også etterhvert blir mer spesielle. Noe som gjør at vi samlere kan fortsette å samle. Tenk all tiden du ville hatt dersom du ikke samlet på Rolex!

116520 er fortsatt en nydelig klokke. Valget mellom hvit og sort skive er fortsatt like vanskelig. Og jeg er glad begge modeller nå finnes!

Kommer nok til å være en del spekulanter fremover som flipper seg noen tusen i fortjeneste. Spesielt internasjonalt. Skryterett i sosiale medier er med på å fôre oppunder det. Markedet i Norge er nok for lite til at det blir mye å tjene, men noe kommer til å være noe. Venter man i vanlig kø blir det jo en 2-3 prisoppganger før man får leveranse fra AD. o_O Da kan det jo være greit å handle nå.

Hva er folk villige til å betale for en 116500 nå?

Tror 116500 sin tilgjengelighet gjør at den lille premium noen ytterst få skulle betale, fader ut relativt raskt. Det virker som sagt ut til å flomme en god del nye fra AD - og flere enn man trodde.

Hodinkee innlegg mener verdien på denne lett kan settes til ca 20.000usd for de som ikke vil vente.. Tiden vil vise :D

I lille Norge er det nok ikke mulig å oppnå premium.
Men denne var borte etter en dag eller to. Solgt/trukket vet jeg ikke.
image.png

Redigert:
Ser du det noe bedre på din 116520 med hvit skive da? ;)
Nei - men det gjør ikke noe - fordi den ble kjøpt inn til kona. Det er med andre ord bare hun som bruker den. Det kan være jeg får et innfall i fremtiden og bruke den 1 dag for show.